ГлавнаяПолитика

Андрій Рева: «Для того, щоб піти на пенсію, її треба заробити»

Активну фазу своєї діяльності уряд Володимира Гройсмана почав з підвищення мінімальної зарплатні. На Банковій про ініціативу дізналися з новин, відповідна реакція не забарилася. Профільний – соціальної політики – міністр Андрій Рева визнає: презентація реформи в АП відбувалася вже після того, як новина пролунала з «блакитних екранів». Втім, що зрозуміло, заперечує в цьому політичний контекст. «Президент «екзаменував нас по цьому проекту (підвищенні мінімальної зарплати - С.К.) так, що в мене спина була мокра: ставив конкретні питання - що, як, чому…», - зазначає міністр.

Наразі саме Рева є головним урядовим спікером щодо нової важливої ініціативи Кабміну Гройсмана – підвищення мінімальної пенсії. Каже: якщо до 15 липня (початку парламентських канікул - С.К.) Рада проголосує відповідний законопроект, вже з осені українці отримуватимуть відчутно більші пенсійні виплати. Як саме вони розраховуватимуться? Який вплив на це не/матиме наявність у громадянина певного стажу роботи? Як обчислюватимуть пенсії тим, хто наразі працює закордоном?

Із цими та багатьма іншими тематичними питаннями ми розбиралися в ефірі програми «Лівий берег з Сонею Кошкіною», текстову версію якого сьогодні пропонуємо читачам LB.ua.

«Всі розмови, що уряд пішов на підвищення пенсійного віку, не відповідають дійсності»

Днями Кабмін презентував драфт пенсійної реформи. Коротко та доступно - що ви пропонуєте суспільству?

Думаю, сумніву немає, що сьогоднішня пенсійна система нікого не влаштовує. І в першу чергу самих пенсіонерів. Оскільки з 12 мільйонів людей, котрі чесно працювали і платили внески в Пенсійний фонд, сподіваючись на гідну пенсію, 8,5 мільйонів отримують мінімальну - на рівні 1312 гривень. Чи треба комусь пояснювати, що на ці гроші в Україні фізично прожити неможливо.

По-друге, ця система абсолютно несправедлива. Людина, яка працювала 35-40 років, і людина з 15-20-річним стажем мають однакову пенсію і отримують її з тої самої дати. Але найцікавіше: навіть для того, щоб виплатити ці мізерні пенсії, власних коштів Пенсійного фонду не вистачає рівно на половину. Чому? Тому що класична солідарна пенсійна система влаштована так, що ми з вами працюємо, платимо внески (до Пенсійного фонду - С.К.) і утримуємо наших батьків, котрим виплачується пенсія. Як тільки ми виходимо на пенсію, наступне покоління працює і утримує вже нас. А цей “контракт поколінь” за останні 15 років був фактично порушений, і в результаті - з 26 мільйонів громадян працездатного віку і 16 мільйонів, які з них працюють офіційно, внески платять лише 10,5 мільйонів разом з тими, за кого платить держава (це приблизно 1,5 мільйони).

Та й якщо додати до 16-ти (офіційно працевлаштованих - С.К.) мільйонів ще два безробітних, за методологією Міжнародної організації праці виходить, що потенціал тіньової зайнятості в Україні - вісім мільйонів людей (26 - 18 = 8 - С.К.). Вони знаходяться “в тіні” не платять внесків, не виконують “контракт поколінь”.

Фото: 24tv.ua

Внесків не сплачують, тому що працевлаштовані неофіційно чи з якоїсь іншої причини?

Причини можуть бути різними: працевлаштування за кордоном (причому як легально, так і нелегально), нелегальна праця в Україні. Основне - те, що сьогодні - за цієї системи - їх це мало обходить, оскільки у 99% випадків зі 100% вони однак отримують пенсії.

Конкретизуємо: минулого тижня уряд презентував законопроект щодо пенсійної реформи, котрий має надійти до Нацради реформ під головуванням Президента, і зрештою - до Верховної Ради з можливими доповненнями. Які терміни для цього ви окреслили?

Ми сподіваємося, що Національна рада реформ розгляне цей законопроект протягом тижня. Але остаточну дату, звичайно, визначатиме Президент України.

Які основні показники цього законопроекту? Коли людина виходитиме на пенсію та скільки зрештою отримуватиме пенсійних грошей?

Людина виходитиме на пенсію в час, визначений законом. Загальний пенсійний вік в нас зберігається, це - 60 років для чоловіків, і для жінок він збільшуватиметься поступово до 60 років до 2021 року. Це - базова, фундаментальна річ, в новому законі вона не змінюється. Тому всі розмови, що уряд пішов на підвищення пенсійного віку, не відповідають дійсності. Це - перше.

Друге – для того, щоб піти на пенсію, її треба за-ро-би-ти. Тобто мова не йде про те, щоб дожити до 60 років, ховаючись від Пенсійного фонду, не оплачуючи внесків, а потім прийти і сказати: «Давайте мені пенсію!». Цю пенсію потрібно заробити. Для цього слід мати відповідний пенсійний стаж. До 2011 року для того, щоб мати право на пенсію, потрібно було п’ять років стажу. З 2011-го і до сьогодні – 15 років. Від сьогодні ми пропонуємо збільшення страхового стажу до 25 років.

Що значить страховий стаж? Це стаж, який є трудовим, він враховується як до 2000 року, згідно з трудовою книжкою, так і від 2000-го року по сьогоднішній день, що обліковується в Пенсійному фонді в системі персоніфікованого обліку. Разом він має складати 25 років. Багато це чи мало? Ну, наступного року в нас підуть на пенсію люди 1958-го року народження.

… Це означає, що до 2000-го року - за трудовою книжкою - в них може бути 20 років стажу. Якщо вони вчилися чотири роки, то це вже 24 роки (стажу - С.К.). Якщо служити в армії - ще плюс два роки. Мабуть, з 2000 до 2017 року можна було набути ще хоча б рік стажу, чи не так?

Фото: 24tv.ua

А ви ж маєте 50 років?

Так.

І в якому році підете на пенсію?

В 2026-му.

Який стаж матимете до того часу?

Давайте порахуємо. В мене стаж розпочався 5 серпня 1983 року. Не було жодного дня, щоб я не працював...

І все офіційно зафіксовано? На яку пенсію ви розраховуєте в такому разі?

Я не рахував свою пенсію - треба дивитися, скільки сплачено внесків. Але станом на 5 серпня 2017 року в мене буде 34 роки трудового стажу. Ще один рік - і всі нормативи, які є, виконаю.

Якщо уряд Володимир Гройсмана не звільнять, зможете цей рік допрацювати на своїй посаді. 

Я працюватиму в будь-якому випадку, попри те, звільнять нас чи ні.

А вас звільнять, як думаєте?

Немає такого уряду, який би не звільнили.

Я маю на увазі найближчим часом.

Це залежить від Верховної Ради.

Ви - як політик і чиновник - що думаєте?

Фото: 24tv.ua

Хочеш насмішити Господа – розкажи йому про свої плани.

То звільнять чи ні?

Не я ж себе звільняю…

Ви ж знаєте, що у пана Гройсмана є конфлікт з Президентом Петром Порошенком?

Я про це знаю тільки з засобів масової інформації.

Хіба?...

Він сам мені жодного разу про це не казав.

Хіба самі ви не бачите, якою є атмосфера в уряді і відносини між урядом та Банковою?

Я б не сказав, що в нас напружена картина в уряді. Я не так часто буваю в Адміністрації президента, але коли ми спілкуємося з Президентом, можу сказати, що він з усією повагою і щирістю ставиться як до прем’єра, так і до членів уряду.

«Ми стикаємося з таким явищем в політикумі, що є люди, котрі люблять себе більше, ніж країну»

Повернемося до тематики пенсійної реформи. Чи очікуєте ви, що парламент прийме запропонований урядом законопроект найближчим часом? Якщо так - як збиратимете голоси, адже власної підтримки у 226 голосів у Кабміну в Верховній Раді немає?

Потрібно розуміти, що будь-який реформаторський законопроект завжди складно йде. Одна справа - коли ми міняємо декілька слів в якомусь законі, інша - коли міняємо систему, це зачіпає інтереси мільйонів людей. Власне кажучи, щоб прийняти подібний законопроект - а його не легше прийняти, ніж зміни до Конституції - треба провести дуже серйозну роботу.

Фото: 24tv.ua

На зміни до Конституції у вас точно немає голосів, це правда. Але хіба хтось може виступати проти підвищення пенсій пенсіонерам?

В нас різні політики. От розмовляєш з кимось, і він тебе прекрасно розуміє, ставить питання, котрі свідчать про те, що він добре знається на предметі розмови, радієш, що людина розуміє, для чого все потрібно, що це дійсно піде на користь людям, а потім він не голосує! І тут стає очевидно, що, окрім розуміння, починає працювати й інша логіка - чи вигідно це мені. Ми стикаємося з таким явищем в політикумі, що є люди, котрі люблять себе більше, ніж країну. І у цьому велика прикрість!

Прізвища можете назвати?

Не хотів би.

Чи плануєте підключати Президента чи, можливо, колишнього прем’єра Арсенія Яценюка до збору голосів?

Ми використаємо всі можливості, які в нас є для того, щоб залучити якомога ширшу кількість депутатів для прийняття цього закону.

Використаєте чи вже ведете певні переговори задля пришвидшення процесу?

Я спілкувався з багатьма депутатами різних фракцій - БПП, “Народного Фронту”, позафракційними: їх цікавить, що ми пропонуємо. Я чесно і відкрито розповідав ще до того, як законопроект був готовий в остаточній версії. Можу сказати, що людям цікаво.

Ви є головним переговорником від уряду наразі?

Я б так не сказав, тому що основний переговорник - це Прем’єр міністр, і він відповідає за політичну лінію Кабміну, відносини з фракціями. Погодьтеся, що парламент - при всіх мінусах - структурований. Лідери фракцій говорять з рівнозначними фігурами, а рівнозначною фігурою для лідера фракції є тільки голова уряду.

Фото: 24tv.ua

За оптимістичним сценарієм - коли ви направляєте законопроект до Верховної Ради, і вона його негайно приймає - з якого моменту громадяни України почнуть отримувати підвищені пенсії, в якому розмірі та про які саме прошарки населення йдеться?

Якщо Верховна Рада прийме цей законопроект до 15 липня (до початку парламентських канікул) - на що ми сподіваємося - з 1 жовтня почнеться перерахунок пенсій. Основні положення щодо віку та стажу набудуть чинності з 1 січня 2018 року.

На пенсіонерів чекають позитивні зміни: закон передбачає підвищення пенсій, відновлення соціальних гарантій, скасування обмеження пенсій для пенсіонерів, що працюють тощо. За розрахунками (їх, до речі, оприлюднював прем’єр-міністр): з 12 мільйонів пенсіонерів приблизно 5,6 мільйонам буде перерахована пенсія до Нового року відповідно до нового розміру заробітної плати…

Мінімальної?

Ні, не мінімальної. В нас використовується при розрахунках пенсії середня заробітна плата по Україні за останні три роки. Востаннє такий перерахунок проводився в 2012 році по зарплаті 2007 року - розмір зарплати тоді складав 1197 гривень. Сьогодні цей показник дорівнює 3764 гривням, тобто є втричі більшим. Через це виникла різниця між пенсіонерами, які сьогодні йдуть на пенсію, і тими, котрі вже давно перебувають на пенсійному забезпеченні. В них пенсія - на межі прожиткового мінімуму, так от для них, а це величезна маса людей, таке підвищення є суттєвим.

Тобто вже з 1 жовтня - за оптимістичного сценарію - достатня кількість українських громадян можуть розраховувати на підвищення пенсій. Це - електоральний крок?

Якщо ви запитуєте, коли будуть вибори, то я не знаю.

Коли це я вас про таке питала?

Ви питали, чи звільнять нас (уряд Гройсмана - С.К.). Як я розумію, після нашого звільнення не забаряться й вибори (парламентські - С.К.)

Цікаві асоціації. Аргументуйте!

Фото: 24tv.ua

Якщо уряд іде у відставку, включається термін для формування нового уряду. Або формується новий уряд, або проводяться вибори.

Ви думаєте, що на ваше місце немає кого посадити?

Думаю, в країні немає проблеми замінити того чи іншого урядовця. Проблема саме в створенні коаліції, котра б була дієздатною і життєздатною.

Нинішня коаліція такою є?

Так.

Чому ж тоді відкрито не презентують її склад? Не демонструють підписи коаліціянтів на вимогу?

Це питання слід адресувати голові Верховної Ради, а не міністру соцполітики. Щоб зібрати голоси під наш законопроект, не потрібно шукати заяви депутатів про вступ до коаліції.

А що потрібно? Підтримка Президента та НФ?

Думаю, жоден серйозний, реформаторський законопроект не має шансів пройти через Верховну Раду без підтримки Президента.

Щодо працюючих закордоном: «той, хто не має права на пенсію, отримує державну допомогу»

Кілька місяців тому уряд виступив з гучною ініціативою - підвищити мінімальну зарплату. За моєю інформацією, про урядове рішення на Банковій дізналися з новин, що спричинило відповідну реакцію. Нинішня ваша активність - щодо підвищення мінімальних пенсій - з Адміністрацією президента погоджена?

Сам я з Президентом не зустрічався! Що стосується підвищення мінімальної зарплати скажу так: я знаю Петра Олексійовича 20 років, і якщо вас цікавить моя особиста думка, то, напевно, це найбільш освічена і найбільш розумна людина з усіх п’яти президентів.

Фото: 24tv.ua

Його освіченість і розум ніхто не заперечує, але як це стосується адресованого вам питання?

Я закінчу свою думку. Є таке прислів’я: «Краще з розумною людиною втратити, ніж з дурнем знайти». Я також багато читав про те, що Президент ніби-то “ревнує” (до успіхів Уряду, - С.К.) тощо... Та він - розумна людина, екзаменував нас по цьому проекту (підвищенні мінімальної зарплати - С.К.) так, що в мене спина була мокра: ставив конкретні питання - що, як, чому…

Це було після офіційного проголошення щодо підвищення мінімальної зарплати?

Нас було запрошено в Адміністрацію…

До чи після засідання уряду (на якому Володимир Гройсман оприлюднив рішення про підвищення мінімального рівня зарплати до 3200 гривень - С.К.)?

Після.

Це нормально, що Президент екзаменує вас не до оприлюднення надважливого рішення, а постфактум?

В мене не склалося враження, що він про це не знав. Швидше за все, його проінформували, що така заява буде. А уже деталі, як я зрозумів, доповідали ми.

Але ні ви, ні прем’єр-міністр із Президентом особисто до цього моменту не зустрічалися?

Я ж сказав: я не бачив Президента і з ним не спілкувався!

А як ваш проект пенсійної реформи координується з вимогами Міжнародного валютного фонду (інтерв'ю записувалося до оприлюднення думки МВФ з цього приводу - С.К.), адже МВФ ще донедавна вимагав підвищення пенсійного віку? Як вдалося цього уникнути? І чи остаточне це рішення?

Я дуже вдячний голові місії МВФ Рону ван Родену. Напевно, нам просто поталанило, що така людина очолювала місію. Не тому, що ми ведемо з ним перемовини. Просто коли людина приїжджає з Вашингтону, має хорошу роботу, хорошу зарплату, вона привозить набір стандартних речей, які випробувані в різних країнах, і вказує на необхідність їх виконати. А коли починається дискусія, пропонується інший, кращий варіант, вона йому зазвичай опирається, мовляв, “вчитимете мене”, “поїду потім до Вашингтона і що казатиму?”. 

Рон ван Роден виявився розумною і мудрою людиною. Щоправда, переконати його було дуже складно. Ми надавали всі математичні розрахунки, він порівнював з тим, що є.

Чому ми виступали проти підвищення пенсійного віку? Справа ж не в тому, що підвищувати пенсійний вік не можна в принципі. Зрештою, в нас іде підвищення пенсійного віку для жінок, правда? З 2011 року. Дехто про це вже навіть починає забувати. Коли ми говоримо про підвищення пенсійного віку, то з огляду на ситуацію, що склалася, підвищення буде лише для чоловіків. А значить ефект економічний - вдвічі менший. На найближчих чотири роки.

Фото: 24tv.ua

Чоловіки мають меншу за жінок тривалість життя в Україні.

Це - загальна тривалість життя. Але Пенсійний фонд оперує іншими поняттями. В загальній тривалості життя враховуються й ті, хто помирає у дитячому, юнацькому віці тощо. І середній показник виходить на рівні 63 років. Небагато. Але практика показує, що люди, котрі виходять на пенсію в 60 років, живуть в середньому на пенсії 18 років. Є таке поняття як «актуальний пенсійний вік». І в розрахунках ми виходимо саме з цієї можливості.

Ми показали, що економічний ефект від підвищення пенсійного віку вдвічі менший, ніж в інших країнах, до того ж рішення несправедливе щодо наших громадян. Уявіть собі: ви платили (внески по Пенсійного фонду - С.К.) 35 років, а я платив 15, і ми маємо однакові права на пенсію. І коли скажуть:”Шановні, тепер ви підете на пенсію не в 60, а в 63 роки”, хто з нас більше постраждає?

Наша позиція наступна: хто має 35 років (страхового стажу - С.К.) – іде на пенсію в 60, той, хто 15 – в 65, наприклад. Права на пенсію ти не втрачаєш, просто отримуватимеш її пізніше. Якщо ж людина платила увесь час (внески до Пенсійного фонду - С.К.), брала участь у повній пенсійній програмі - отримає її в 60 років.

Як щодо людей, котрі працюють за кордоном? Адже вони працюють та є громадянами України, проте на батьківщині страхового стажу не мають.

Ми з вами говорили про те, що до 2000 року практично всі люди мають стаж приблизно до 20 років. Що стосується тих, хто працює за кордоном... На жаль, у нас немає договорів з різними країнами про сплату пенсійних внесків. Зараз ми перший такий договір підписали з Ізраїлем. Ізраїльтяни набиратимуть наших людей на роботу за контрактом (будівельників, наприклад, через центр зайнятості) та платитимуть за наших працівників внесок до Пенсійного фонду України. Та й вже сьогодні люди, якщо навіть працюють без міждержавної угоди, мають можливість в добровільному порядку страхуватися і платити внески тут. Крім того, проект нового закону передбачає можливість компенсації стажу, сплати страхового внеску.

Я поясню для читачів. Людина 10 чи 15 років відпрацювала, скажімо, в Італії. Приїжджає в Україну, маючи пенсійний вік, але без офіційного стажу. І тепер вона повинна з тих грошей, що заробила в Італії чи в Чехії, деінде, сплатити якусь певну частину, щоб їй оформили стаж, правильно?

Якщо вона хоче отримувати пенсію з 60 років – так.

Вам не здається, що це несправедливо?

Тобто ті, хто платив, скажімо, 35 років до Пенсійного фонду і утримував наших пенсіонерів, повинні бути в такому ж становищі, що й ті, хто працював тільки на себе?

Фото: 24tv.ua

Чому тільки на себе?

А на кого він працював?

Чи не держава примусила цих людей працювати в таких умовах?

Держава нікого не примушувала. Більш за те, вона дала можливість добровільно страхуватися.

Що означає нікого не примушувала? В державі були такі економічні умови, що люди були змушені їхати і заробляти деінде.

Звичайно. А тьотя Маша, яка щодня в ЖЕКу підмітала вулицю, отримувала мінімальну зарплату та платила внески 35 років, яка жила, можливо, надголодь і гірше, повинна бути в однаковій ситуації з тим, хто працював на себе? Я вважаю, що це неправильно.

Чи не розглядали ви можливість врегулювати цю ситуацію, з огляду навіть не на соціальну, а на людську, справедливість?

Людська справедливість полягає в тому, що той, хто не має права на пенсію, отримує державну допомогу.

Але ж ці люди не байдикували, а працювали, тільки за кордоном.

Вони працювали на себе.

Фото: 24tv.ua

Вони працювали на себе, тому що держава змусила їх працювати на себе!

Вони не були учасниками пенсійної програми.

Ви прекрасно знаєте, що таких людей дуже багато проживає на Західній Україні. Мільйони!

Багато хто працює й в Росії… Загалом і в Україні вісім мільйонів людей працездатного віку не обліковані. Але справа в іншому: якщо ти хочеш бути учасником пенсійної програми - повинен брати участь у сплаті внесків до Пенсійного фонду. Це ж не державні кошти – це кошти тих, хто сплачував їх у фонд. Так чому з цього фонду мають платитися пенсії тим, хто не робив таких внесків? Тому ми цю тему закриваємо. Фонд – для тих, хто працює.

Тепер що робити з тими, хто не має пенсійного стажу? Якщо вони не є учасниками пенсійної програми – йдуть в Управління соціального захисту, в нас є окрема державна програма, яка називається «Державна допомога особі, яка не має права на пенсію». Сьогодні ця допомога платиться з 63 років. Навіть сьогодні є люди, які не мають 15 років страхового стажу. Пенсію вони не отримують. І тут ми нічого не змінюємо. Нижня межа участі в пенсійній програмі – 15 років – залишається незмінною. І тому ті, хто говорять, мовляв, «хочете скоротити кількість пенсіонерів», кажуть неправду. Мінімальний страховий стаж для участі в пенсійній програмі залишається незмінним – 15 років. Просто той, хто платив внески до Пенсійного фонду 35 років – іде в 60 на пенсію, хто платив 25 років – іде в 63, а той, хто платив 15 – піде в 65. А якщо в нього не буде 15 років страхового стажу, отримуватиме державну допомогу особі, яка не має права на пенсію.

«Люди будуть отримувати надбавки від 50 гривень до декількох тисяч»

Якщо Рада встигне розглянути законопроект до 15 липня, що конкретно зміниться з 1 жовтня? Які саме пенсії отримуватимуть люди?

В цілому перерахунок отримають майже 5,6 мільйонів осіб.

Мене цікавлять конкретні цифри пенсійних виплат.

Для того, аби сказати, яку конкретно надбавку отримає людина, треба бачити її пенсійну справу. У кожної людини свій стаж, і заробіток різний.

Приблизно, в середньому. Адже наразі немає жодної конкретики.

Люди будуть отримувати надбавки від 50 гривень до декількох тисяч. Не буде такого, що всім роздадуть по 100 чи 200 гривень. Кожен отримає те, що заробив, що йому держава не додала. Ба більше, це тільки початок. Чому потрібна ця реформа? Ми хочемо закласти механізм, який дозволить щороку збільшувати пенсії не на рівень інфляції, а на рівень зростання середньої заробітної плати.

Фото: 24tv.ua

Звідки ви плануєте брати на це гроші?

З чого ми (уряд - С.К.) почали нашу роботу? З підняття заробітних плат: мінімальної та в бюджетній сфері. Коли ми стояли на тому, аби відв’язати мінімальну заробітну плату від прожиткового мінімуму, нас не всі зрозуміли. Чому? Тому що раніше мінімальна зарплата і прожитковий мінімум піднімалися одночасно. Це потребувало коштів і на «мінімалку», і на збільшення соціальних стандартів. Грошей, звісно ж, не було, тому все рухалося черепашаою ходою. Ми ж цей зв’язок розірвали, запропонувавши спочатку прискорений ріст заробітних плат, котрий потягне за собою збільшення надходжень до Пенсійного фонду та фондів соціального страхування, до бюджетів усіх рівнів.

Отримавши додатковий фінансовий ресурс, ми - з люфтом в п’ять - шість місяців - підтягнули соціальні стандарти. Сьогодні за перших чотири місяці Фонд оплати праці в Україні зріс на 37%. Понадплан до Пенсійного фонду України склав 7 мільярдів 900 мільйонів гривень. Це, окрім того, що ми поточні пенсії платимо нормально, ще й маємо додатковий ресурс. Помножте цю цифру хоча б на три - вийде як мінімум 20 мільярдів до кінця року.

Це - заслуга уряду Володимира Гройсмана чи просто сприятлива ситуація в економіці?

Коли ми знижували ЄСВ (єдиний соціальний внесок - С.К.) у 2016 році на 40%, зазнали колосальних збитків в Пенсійному фонді. Саме тоді і треба було піднімати мінімальну зарплату. Ми б не мали такого провалу по надходженнях до Пенсійного фонду у 2016 році.

То чия це заслуга - уряду чи просто кон’юнктура наразі складається доволі сприятлива?

Це не кон’юнктура. Це була наша - Кабміну - пропозиція. Але вона не була б реалізована, якби Парламент її не підтримав.

Такі пропозиції зазвичай робляться напередодні виборів. Ви готуєтесь до виборів?

На мою думку, будь-яка політична сила, чи будь-хто при владі, повинен готуватися до виборів в момент призначення. Не тоді, коли залишається день чи чотири.

Вичерпна відповідь.

Ти не можеш знати, коли будуть вибори. Вони можуть бути черговими, а можуть - позачерговими, в будь-який момент. Це як смерть.

Фото: 24tv.ua

«Щоб Прем’єр вийшов на трибуну (в парламенті - С.К.) і прозвітував, потрібно, аби голова ВР дав папірець та попросив Кабмін з’явитися у ВР на звіт уряду»

Півтора місяця тому минув рік роботи уряду Володимира Борисовича Гройсмана. Звіт відбувся в комітеті економічної політики Верховної Ради України на чолі з Андрієм Іванчуком, близьким соратником Арсенія Яценюка, який наразі є головним союзником Гройсмана. Чи прогнозуєте ви найближчим часом публічний звіт Гройсмана у Верховній Раді - за трибуною, перед сесійною залою - як годиться? Та які можуть бути наслідки цього звіту?

Ми виконали всі процедурні моменти, пов’язані з цим звітом. По-перше, ми його письмово подали у ВР. По-друге, всі міністри на комітетах прозвітували. Ми всім урядом були на комітеті з питань економічної політики. Щоб Прем’єр вийшов на трибуну (в парламенті - С.К.) і прозвітував, потрібно, аби голова ВР дав папірець та попросив Кабмін з’явитися у Верховну Раду на звіт уряду. От ми сидимо і чекаємо, коли нас викличуть.

Тобто питання виключно за Андрієм Парубієм?

Як тільки він скаже: «Дорогі мої, вас запрошує Верховна Рада…» Є ж іще погоджувальна рада парламенту...

Але ж вам може не вистачити голосів для того, щоб підтвердити легітимність уряду на наступний рік.

Конституція не вимагає жодної процедури підтвердження легітимності. Є поняття «резолюції недовіри», але немає «вотуму довіри», що наявне в багатьох інших європейських країнах. Тому звіт є, його можуть взяти до відома або відхилити – це справа Верховної Ради.

Або можна просто не з’явитись у Верховну Раду, якщо вас не запросить Андрій Парубій.

То, будь ласка, хай запрошує. На одній з передач нещодавно журналістка запитала Прем‘єр-міністра: «Чи не боїтеся ви, що вас звільнять?». Володимир Борисович сказав: «Я за те, щоб, коли нас будуть слухати, поставили на голосування питання про звільнення уряду». Якщо є бажання, чому б ні.

Соня КошкінаСоня Кошкіна, Шеф-редактор LB.ua
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram