Марко не відомий українським модникам, проте до його швейної майстерні, що знаходиться у Римі, навідуються найбагатші жінки з цілого світу. Незнаність в широких колах суспільства не лякає молодого кутюр'є, навпаки – це прерогатива успішності та поле для творчості, адже на його думку “справжнє мистецтво одягатись, - на думку Марко Коретті, - залежить не від відомості бренда, але від того, наскільки одяг розкриває красу жінки”. Ми вирішили познайомитись з молодим римським кутюр'є та дізнатись, в чому ж секрет успішності його, як він стверджує, “мистецтва гарно одягатись”. Без сумніву, в Італії саме це стоїть на рівні з художнім.
Марко Коретті (М.К) “Дизайном своєї хати я займаюсь сам. Хата це як одяг. Не можу кликати когось для дизайну бо це те саме, що носити одяг іншої людини. Гість у моєму помешканні повинен почуватись завжди бажаним. Для цього я влаштував всі зручності, щоб для нього моя хата була теплою, затишною, приємною та завжди відкритою. Звичайно, що кожен має свої улюблені місця проте я хочу, щоб моя хата для гостя завжди була улюбленим місцем відпочинку”
Тарас Семенюк (Т.С.): вам мабуть доводилось бувати в гостях у заможних людей. Якими є їхні будинки? Чи траплялось так, що заможна людина мала недолугий інтер'єр?
М.К: “Так, звичайно. Багатство не є еквівалентна доброму дизайнерському смаку. Гарний смак належить талановитим людям, це мистецтво. Річ може коштувати не дорого, проте хто знає як її примінити в дизайні своєї хати – тоді можна сміливо його назвати митцем”
На свої 35 років молодий італійський кутюр'є Марко Коретті досягнув багатьох висот. Розпочинав як модель на подіумах Парижа та Лондона. Проте вже в дитинстві відчув покликання шити одяг для жінок. І перші кроки кутюр'є випробував у своєму дворі. На прохання дівчат шив сукні для їхніх ляльок Барбі. Вже після навчання в університеті вирішив одягати багатих та знаменитих. Зараз він себе називає кутюр'є, творцем високої моди.
М.К: “Сукні від кутюр – це мистецтво, це інтелектуальний ексклюзивний. Мода від кутюр ніколи не старіє. До прикладу, я знаю одну принцесу, в якої є піджак від бренда “Balenciaga”. І цьому піджаку вже 60 років, ще її бабуся носила його. Проте ця дама зараз одягає цей піджак разом з джинсами. Одяг від кутюр це інженерія, висока мода”
Ім’я тих хто носить його одяг Марко називати відмовляється, каже: “Конфіденційність понад усе”. Коло клієнтів обмежене, проте вдалось дізнатись що це є дуже впливові і дуже заможні жінки з усього світу.
М.К. “Моїми клієнтами є найбагатші жінки світу, члени королівських родин. Проте імен я називати не буду, це тайна. Це як секрет лікаря, який не розголошує діагнози своїх пацієнтів”
Ціни на його шитво коливається від 5000 євро до 300 000. І як стверджує Марко, на рік він робить максимум 50 суконь, до шиття яких підходить дуже скрупульозно.
М.К: “Коли я берусь за пошиття сукні для жінки, то найперше хочу знати її характер, вподобання, мислення. Загалом її внутрішній світогляд. Це дуже важливо, бо сукня яку вона буде носити повинна гармонійно підкреслювати її особистість. Тому я творю для того, щоб жінка розкрила максимально свою красу. Таким є моє бачення сучасної жінки і це, власне, секрет моєї філософії.”
Економічна криза та криза бренду “Made in Italy”
Т.С: Наскільки криза впливає на рівень популярності бренду made in Italy в світі?
“Спочатку нам треба розділити made in Italy загального вжитку та made in Italy від кутюр. Власне друге має більше значення ніж перше. На щастя я належу до когорти тих, які найменше постраждали від кризи, маю на увазі бренд made in Italy від кутюр. Мушу сказати, що криза зробила багато бідних, але й одночасно багато заможних людей, і це є правда. Я є творець унікальних речей, які не шиються на масового споживача. Я орієнтуюсь на дуже багатих людей. Але хочу повернутись до питання про кризу та бренд made in Italy. Свого часу кілька відомих брендів, які по праву вважались еталонами високої моди, з економічних мотивів мабуть, вийшли на більш дешевого споживача. Спочатку вони були брендом виключно для багатих клієнтів, тепер вони є для масово споживача. Ось приклад, (назви бренда з етичних міркувань не подаємо Т.С.) деякі відомі італійські бренди колись славились виключно ювелірними виробами. Потім вони вирішили випускати сумки, щоб збільшити коло клієнтів. Я вважаю, що це не правильно. Колись вони були еталоном краси, а тепер вони бренд масового споживача. На цьому доми мод тільки втрачають, особливо від них ідуть багаті клієнти. Я особисто стараюсь далі бути еталоном високої моди, яка доступна виключно для багатих людей. Я тримаю свій рівень”.
Т.С: серед ваших клієнтів є українці чи росіяни?
М.К. “Українок поки що немає, (сміється Т.С.) проте є кілька росіянок. Але знаєте, я помітив одну річ, росіянки більше ведуться на відомий бренд. Це має бути лейба, ім’я яке легко розпізнати, щоб далі пишатись цим: “ось дивись, яка я крута, я ношу одяг всім відомого бренда”. Насправді справжня краса жінки залежить не від імені відомої марки, але від того, наскільки її одяг гармонійно розкриває красу її особистості. В цьому випадку жінка як молода троянда. Цінувати та носити одяг від кутюр'є, це те саме як розумітись на музиці чи парфумах. Не кожному це дано”.
Т.С: що вас надихає на творчість?
М.К: “Кожен звертається до своїх джерел. Для мене це прогулянка, книга. Часто митці очікують допомоги так званої і всім відомої “музи”. Особисто я її не чекаю і не збираюсь чекати. Я творю тоді, коли мені хочеться. Бувають дні, коли просто відпочиваю. А надихає мене Рим – це гарне старовинне місто, його природа, архітектура. Джерелом натхнення є також прочитана мною книга чи фільм, або ж спілкування з гарними людьми. Я навчився змалку поєднувати свій талант з красою довкола. І це в кінцевому випадку завершується пошитою новою сукнею. Ось це є моє джерело.”
Т.С:одяг яких брендів ви носите?
М.К: “Дивись, я все одягаю за індивідуальним замовленням. Піджак та сорочка шиті в майстерні спеціально для мене. Взуття також. Тільки джинси куплені в Лондоні в магазині”.
Т.С: якою буде наступна ваша колекція?
М.К: “Знаєш, я не женусь за модними трендами та тенденціями. До клієнта ставлюсь по-особливому. Як я вже казав, що найперше вивчаю характер жінки, потім її тіло і вже тоді поєдную з смаком особи та стилями. Ну і звичайно, що в моїй новій колекції будуть домінувати кольори”