
Дмитро Горбачов відтворив один діалог, що відбувся в 1918 році на Першому всеукраїнському з'їзді діячів культури: "Що потрібно для відродження нашого мистецтва?" - питається в неї кореспондент газети "Відродження".
"Якомога більше творчості, якомога менше провінційності". Вона б’ється над тим, як передати на полотні рух, енергію, кольору, як створити вишукану і гармонійну геометричну композицію.
Екстер «завезла» в Київ кубофутуризм, створювала костюми та декорації для театру («Фаміра Кіфаред», «Ромео і Джульєтта», «Саломея» в Московському камерному театрі), для кіно (футуристичний фільм «Аеліта» Якова Протазанова), для балетних постановок Броніслави Ніжинської; вона химерно поєднала кубізм і народне мистецтво, за її ескізами та ескізами Казиміра Малевича селянки в художніх артілях сіл Скопці та Вербівка створювали легендарні експериментальні вишивки, килими, сумки. Екстер робила арт-буки і створювала одяг, працювала як педагог. У 1924 році вона емігрувала з СРСР у Францію.
Шкода, що в Україні дуже мало робіт Олександри Екстер, в постійній експозиції НХМУ є її еталонна картина «Міст. Севр».


