ГлавнаяБлогиБлог Станіслава Куценка

Система дії ID-карток та як працюватиме електронне урядування

Із моменту впровадження ID-карток уже понад мільйон українців оформили нові документи. Запровадження біометричних паспортів – тривалий процес, що відбуватиметься природнім шляхом упродовж найближчих кілька років.

Фото: www.kmu.gov.ua

ID-кaрткa містить усю необхідну вам інфoрмaцію щoдo сoціaльних виплaт, а в мaйбутньoму її мoжнa буде підключaти дo реєстрів бізнесу і нерухoмoсті. Тому не буде потребиу збиранні довідок для Пенсійного фонду або якогось іншого дозвільного органу. Уся інфoрмaція прo вaс і вaші персoнaльні дaні будуть «зaшиті» в чіп ID-кaртки.

На початковому етапі нові електронні документи видавалися лише підліткам як перший паспорт. А зараз ID-картки видаються в усіх випадках, коли потрібна заміна паспорта – втрата, псування, зміна персональних даних особи. Паспорти зразка 1994 року в Україні не видаються.

Перехід на цей вид документа в усіх державах світу проводиться з метою запровадження електронного урядування, тобто переведення усіх державних послуг в онлайн-режим. Це надає можливість отримати вільний доступ до державних послуг у мережі Інтернет замість оббивання порогів і очікування в чергах. Такий спосіб організації державної влади покликаний зробити взаємодію між державою та суспільством прозорою, простою, без зайвих затрат часу та бюджетних коштів.

Де можна оформити ID-картку?

Оформлення паспорта громадянина України у формі картки здійснюється територіальними підрозділами Державної міграційної служби, в яких встановлено відповідне обладнання та які забезпечені матеріально-технічними ресурсами, необхідними для цієї процедури.

Як захистити свої дані від шахраїв?

Багато українців непокояться, що біометричні дані, які зніматимуть при видачі паспортів нового типу, потраплять не в ті руки (від злочинців до маркетологів). Оскільки раніше виготовленням паспортів займалася приватна структура, експерти не виключали такої можливості. Але зараз друк повністю передали держпідприємству. Крім того, Кабінет Міністрів України постановою від 18.08.2017 № 628 внесли зміни до порядок роботи з відбитками, згідно з яким біометричні дані отримує посадова особа підрозділу Держміграційної служби, після чого вони передаються шляхом віртуальнихзахищених каналів зв’язку в обчислювальний центр МВС, де, власне, і формуються набори даних для друкарського обладнання. Потім інформація з відомчої інформаційної системи автоматично вилучається і знищується.

Коли масово ввійдуть в обіг ID-картки?

Для того щоб Україна повністю перейшла на паспорт європейського зразка, потрібно в усіх державних та приватних структурах установити зчитувальні пристрої.

Так із 23 жовтня поточного року відділи Державної реєстрації актів цивільного стану міста Києва, Державні нотаріальні контори та Державна виконавча служба столиці першими в Україні у своїй роботі почали використовувати зчитувачі ID-карток. Це насамперед спростить як роботу державному органу, так і полегшить отримання послуг для громадян.

Чи обов’язковою є заміна старих документів на ID-паспорт?

Згідно з Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» до завершення строку дії документів старого зразка їхня заміна на біометричні не є обов’язковою. Тож ніякої обов’язкової заміни старих паспортів на нові українська держава не вимагає. Але в разі виходу старого документа з ладу, зміни імені або досягнення віку «коли потрібно вклеювати фото» ‒ будьте готові до того, що вам доведеться звикати до пластикової ID-картки. До того ж новий документ мають отримувати українські громадяни, які досягли 14 років, ‒ у цьому випадку ID-картка буде дійсною протягом чотирьох років. Неповнолітні для оформлення документа мають надати свідоцтво про народження і ксерокопії документів батьків.

Станіслав Куценко Станіслав Куценко , юрист-експерт, доктор наук у галузі філософії права
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram