Разом з тим, остання семиденка принесла й інші новини. Й найбільш важливою серед них стала заява про можливість запровадження мит на імпорт нафтопродуктів. А останні новини з митниці свідчать про все зростаючі апетити держави, яка прагне відкусити від паливного пирога якомога жирніший кусок…
Ціни на дизельне паливо сьогодні демонструють стабільну низхідну динаміку. Сприяє цьому як цінова ситуація у Європі, так і внутрішні чинники. Так, за даними цінового моніторингу НТЦ «Псіхея», цистернові партії дизеля подешевшали в Україні за останні 30 днів на 7,4%, бензовозні - на 6,1%. Середня ж ціна імпортних пропозицій у даному сегменті ринку впала з початку травня на 8,3%. В роздробі це дало зниження за останній місяць в середньому по ринку на 0,9% - до 9,84 грн./л.
При цьому, джерела в збутових компаніях вважають, що через триваюче зниження цін на світовому ринку, паливо в Україні має ще суттєвий потенціал до здешевлення. Єдиним стримуючим фактором залишається закон про плаваючий акциз - невідомо, наскільки виросте податок. Окрім того, за словами учасників ринку, останнім часом почали виникати певні проблеми в процесі митного оформлення нафтопродуктів, у зв’язку із чим виникає враження, що митниця штучно гальмує процес, очікуючи нових, підвищених ставок акцизу.
Однак, ситуація, за якої основним ресурсним джерелом поставок палива на внутрішній ринок залишається саме імпорт, а з шести вітчизняних нафтопереробних заводів нині працює лише один – Кременчуцький, дедалі більше турбує наших високопосадовців. І не лише їх. За останніми даними, ринком нафтопереробки в Україні не на жарт зацікавився не хто не будь, а сам Дмитро Фірташ. Так, з інтересами саме цього одіозного українського олігарха пов’язують появу на тому тижні заяв міністра економічного розвитку й торгівлі Петра Порошенка про можливе відновлення стягнення імпортних мит на світлі нафтопродукти в Україні. Головна мета повернення до такої практики – «стимулювання внутрішньої нафтопереробки».
Таким чином, минулий тиждень приніс надію на відновлення переробки в Україні. Говорити про це стало можливим саме після того, як про свій намір купити нафтопереробний завод в Україні заявив пан Фірташ. Визнавши, що сьогодні нафтопереробна галузь в Україні перебуває в стані занепаду, бізнесмен повідомив про те, що очолювана ним Федерація роботодавців України звернеться до Кабінету міністрів з листом про необхідність створення належних умов для розвитку нафтопереробки й нафтохімії в Україні.
Як бачимо, українські урядовці вміють дуже швидко реагувати на ініціативи таких поважних людей, як Дмитро Фірташ. Вже в середу про неприпустимість збереження залежності країни від імпорту заявляє П.Порошенко. За словами міністра, поки спостерігається різке зниження цін на нафту на світових ринках і відсутня відповідна корекція цін на паливо на внутрішньому ринку, варто серйозно замислитися про захист наших нафтопереробних підприємств і повернення до стягування імпортних мит. Це, на його переконання, дозволить завантажити українські НПЗ і зробить ціни на нафтопродукти більш стабільними.