Це було своєрідне маскі - шоу від президента. Головна мета - підприємці напередодні виборів не повинні впізнати у Банковій ворогів середнього класу. Таким чином, кожен губернатор повіз додому меседж гаранта про недопустимість перевірок і утиску інтересів платників податків. У Полтаві яка по збору податків та штрафів опинилася у лідерах серед областей, презентація позиції Януковича була доведена до цинізму.
Ось пряма мова голови облдержадміністрації та прокурора області. /Олександр Удовіченко, голова Полтавської облдержадміністрації. Приводились приклади неефективної роботи влади, контролюючі структури, які заважали ефективній роботі бізнесу, які призводять до того, що ми втрачаємо робочі місця, недоотримуємо інвестиції, які вкрай необхідні народному господарству держави/. Додатково було зазначено, що у області працює близько 40 перевіряючих органів плюс низка наглядових.
Далі, читаємо цинічні коментарі прокурора. /Андрій Миронов, прокурор Полтавської області. Є певні дії, які можуть трактуватися як утиск. А порушень, як-то кримінальних справ, відбирання бізнесу, на щастя, немає/ Висновок: прокурор вдає, що не знає, що саме для того аби уникнути кримінальних справ власник бізнесу віддає все до копійки плюс свій бізнес. З усього видно, що у прокурора, президента та губернатора де - що різні інформації та позиції. Прокуратура бойкотує президентський мораторій на перевірку малого бізнесу?
Тепер хотілося б коротко зупинитися на ґенезі проблеми. Через що у нашій державі проблеми з цим фіскально-репресивним терором? На мою думку, звичайне викривлення місії перевіряючих органів. Наприклад, податкова міліція. Сьогодні податкова міліція це 10 000 людей зі зброєю, які щодня порушують кримінальні справи, прослуховують підприємців, затримують їх і таке інше. Відомо, що 90% справ вже за кілька місяців закривається. Згортання «відпрацювання підприємця» може бути у двох випадках: коли його виправдано або стягнуто з нього корупційний податок. Керівники податкової поліції люди не бідні та впливові, це своєрідна вища каста державної каральної машини. Українці пам'ятають багато епізодів з самодіяльністю працівників цього органу. Наприклад, у Бердянську, - архарівці податкової навіть відкрили вогонь по літнім людям, працівникам підприємства.
В усьому світі податкова не бігає за платниками податків по горищам та підвалам. Наприклад, головним трендом у реформуванні сучасної податкової у США є її максимальна лібералізація та парнеризація. Так, несвоєчасне подання декларації - вже злочин. Але разом з цим, згідно основного керівного документу Служби внутрішніх доходів Міністерства фінансів США випливає, що відносини держави і громадянина визначаються атмосферою, що спонукає їх до партнерства. У ньому говориться, що Служба повинна "збирати належну суму податку за найменшу вартість, служити народу, поступово покращуючи якість обслуговування; працювати так, щоб заслужити вищу ступінь народної впевненості в нашій чесності, ефективності і справедливості".
Завдання податкового інспектора - це співбесіди, вивчення облікової документації, підготовка декларацій, подача оголошень про утримання федерального податку. Компромісні рішення дозволяють Службі внутрішніх доходів США не тільки збирати належну суму податку за найменшу вартість, а й дати платнику податків шанс. Дорадча група Національного податкового управління Японії, відповідальна за проведення податкових консультацій та розгляду скарг платників податків, в 1970 році перетворена в Національний податковий суд. З 1986 року в районних податкових управліннях Японії введені посади особливих слідчих, які розслідують правопорушення пов'язані з ухиленням від сплати податків. Міністерство фінансів Франції займається дослідженнями та прогнозом, виконання державного бюджету та податковим контролем.
У структурі Генеральної дирекції податків є спеціалізовані служби, в чиї функції входить боротьба з умисним ухиленням від податків. Великі справи ведуться трьома спеціальними управліннями - Національної дирекцією податкових розслідувань, Дирекцією внутрішніх та міжнародних податкових перевірок, а також Національної дирекцією контролю персональних доходів. В ході податкової перевірки при виявленні фактів ухилення справа платника податків передається на розгляд спеціальної комісії щодо порушень податкового законодавства при Генеральній дирекції податків. Саме вона оцінює характер порушення і звертається до Генеральної прокуратури республіки з пропозицією про порушення кримінальної справи. В середньому за рік порушується близько 500 таких справ. У Німеччині є міжрегіональні організаційні підрозділи: податковий кримінальний розшук і податковий відділ прокуратури.
Ще в 1922 році почала функціонувати податкова перевірочна поліція Німеччини. Найменування "податковий розшук" ("Штойфа") офіційно введено в 1934 році наказом імперського міністерства. Німецькі землі, кожна у відповідності зі своїми законодавствами створили власні структури. Податковий розшук наділений такими ж правами, що і кримінальна поліція. Однак, співробітники податкового розшуку не мають права носити зброю. У Італії - це фінансова гвардія. Бере початок з 1881 року. Об'єктом уваги є правопорушення і злочини, що підривають економіку країни. Гвардія обмежена у своїй діяльності функціями проведення розслідування. У разі виявлення криміналу проводиться розслідування і його матеріали передаються в прокуратуру. Швеція не має своєї окремої служби податкової поліції. Її основні функції виконують підрозділи Головного поліцейського управління. Виходячи з того, що в країні традиційно високий рівень податкової культури, для усунення дрібних правопорушень найчастіше досить буває провести профілактичну бесіду з порушником. Спочатку поліцейські здійснюють лише оперативні заходи. Після збору необхідних доказових матеріалів, надають їх прокурору.
Податковий кодекс не провів революції у податковій системі країни. Натомість інші країн и пішли далеко вперед. Чи можна побороти це найближчі роки? Ось відповідь. 2003 року у Грузії базу оподаткування становили 80 тисяч платників податків, а податкові відрахування 12% ВВП. 2011-го 252 тисячі платників податків формували вже 25% ВВП. В Україні 2011 року число підприємців, які ліквідували свої підприємства, стягнуло 250 тисяч це на 100 тисяч більше, ніж було зареєстровано нових підприємств. Як відомо, грузинська податкова система одна з найпростіших у світі та, навіть, має таку ланку як інститут податкового омбудсмена. Натомість наша - займає ледве не останнє місце у світі.