![Ескіз іспанського костюму з серії "Танці Елізи Крюгер", для балетної студії Б.Ніжинської. 1912. Гуаш, папір,
туш.](https://i.lb.ua/085/57/5517eb712c608.jpeg)
Для театру працювали Олександра Екстер, Вадим Меллер, Анатоль Петрицький, Олександр Хвостенко-Хвостов, Борис Косарєв, Костянтин Єлева.
Вадим Меллер отримав золоту медаль на Міжнародній виставці сучасного й декоративного мистецтва в Парижі в 1925 році, у 1926-му його ескізи було представлено в «іноземній» та «радикально модерністичній» (видання «The Little Review», зима 1926 р.) секції Міжнародної театральної виставки в Нью-Йорку.
Театрознавець Ганна Веселовська: «Як не дивно, “ліве” мистецтво, прихильником якого був Лесь Курбас і багато його учнів, що було генетично пов’язано з формальними пошуками в мистецтві 1910-х рр., дістало за радянської влади на певний час статус мало не офіційний. Радянськими ідеологами авангардному мистецтву, зокрема, експресіонізму, футуризму, конструктивізму була доручена важлива деструктивно-конструктивна функція. Радянський і безпосередньо український авангард перетворився на плацдарм для формування соцреалістичного стилю, внаслідок чого він на початку 1920-х рр. посів становище привілейованого мистецтва. Таким чином, соціально-утопічний характер авангардного театру 1917 – початку 1920-х рр. трансформується у політично ангажований тип радянського мистецтва. Але, буквально через кілька років, на початку 1930-х рр. більшість авангардних пошуків було потавровано радянською ідеологією як формалізм».
![Борис Косарев. Ескіз костюмів Трьох відьом до вистави за п’єсою І.Кочерги «Марко в пеклі» Червонозаводський театр, Харків 1928
Папір, гуаш](https://i.lb.ua/063/53/5517f4493be11.jpeg)
![Анатоль Петрицький. Князь Ігор, ескіз до опери О.Бородіна «Князь Ігор». 1929. Акварель, гуаш, сріблянка на папері.](https://i.lb.ua/065/57/5517f549e1fd2.jpeg)
![Вадим Меллер. Ескіз костюму до вистави «Маска» Ф.Шопена, для балетної студії Б.Ніжинської. 1919. Гуаш на картоні.](https://i.lb.ua/111/40/5517f577d712c.jpeg)
![Олександр Хвостенко-Хвостов. Ескіз костюму мага до опери «Любов до трьох апельсинів», 1926.](https://i.lb.ua/037/30/5517f5aca9a70.jpeg)
![Анатолій Петрицький. Старий раб. Ескіз до п’єси Лесі Українки «В катакомбах», 1920. Акварель, аплікація, бронзянка.](https://i.lb.ua/093/23/5517f5e4c1cdd.jpeg)