Фактично, виключенням стали лише заправки, об’єднані єдиною маркетинговою політикою групи «Приват» - тут ціни залишилися незмінними… Як результат – вартість дизпалива на пістолеті у «Укрнафти», «Авіас», «Сентози», ANP та ряду інших мереж групи все більше наближається до ціни аналогів у інших гравців ринку. При цьому, варто нагадати, що раніше приватівське паливо традиційно було копійок на 30-40 дешевшим, ніж у конкурентів, приваблюючи тим самим не надто вимогливого у плані «супер якості» пересічного українця…
Як ми й прогнозували у наших попередніх оглядах, початок другої декади травня ознаменувався зниженням роздрібних цін на дизпаливо. Середня по ринку у даному сегменті складає нині 10,25 грн./л. Розворот цінової динаміки відбувся через падіння вартості нафти на європейському ринку й суттєвий профіцит палива у українських оптовиків. Саме у зв'язку із цим і знизилася вартість дизеля у дрібногуртовому сегменті ринку, - за місяць ціна бензовозних партій тут впала на 2,9% - до 9,33 грн./л.
Таким чином, подібна ситуація дозволила основним гравцям ринку продемонструвати спроможність до саморегулювання й виконати домовленості про зниження цін на дизпаливо в межах 10 коп. за літр з 10 травня, яких було досягнуто на останньому засіданні експертно-аналітичної групи при Міненерговугілля.
Варто нагадати й про те, що рекордно високі ціни на українських АЗС, які спостерігалися у лютому-квітні призвели до зниження проливів у роздрібних операторів на 10-15% у порівнянні із аналогічним періодом минулого року. Це стало додатковим стимулом для рітейлерів йти назустріч споживачеві…
При цьому, як запевняє провідний фахівець зі зв’язків із медіа мережі заправок «ОККО» Олег Дорожовець, ціни на бензин знижуватись поки що не будуть. За його словами, зниження цін на дизпаливо продиктоване тим, що європейські нафтопереробні заводи, у яких закуповується пальне, поступово знижують свої відпускні ціни. При цьому запаси дизпалива, придбаного раніше за вищими цінами, уже в основному реалізовані, і їм на зміну приходять більш дешеві партії. У бензиновому ж сегменті вплив цих двох чинників ще не є настільки відчутним. Тут усе залежатиме від подальшої поведінки котирувань на нафту й нафтопродукти.
Однак, як свідчать дані Європейської комісії, вартість бензину А-95 (євро) на роздрібних ринках більшості країн-членів Євросоюзу на початку травня вже знизилася. Так, найбільш відчутне падіння цін на високооктан спостерігається в Німеччині, Швеції (-2,3%), Естонії та Люксембургу (-2,1%). Подорожчання А-95-го зафіксовано лише в Ірландії (+3,8%), Угорщині (+3,3%) та Румунії (+2,4%).
Разом з тим, як бачимо до України ця тенденція ще не дійшла – середньоринкова вартість звичайної «п’ятірки» фактично завмерла на рівні у 11,20 грн./л, а «євро» 95-й пропонується у середньому по 11,50 грн./л. У дрібному гурті тут за останній тиждень зафіксовано відкат на 0,63% - до 10,62 грн./л, а от вагонні партії, навпаки – додали майже 4%. При цьому імпортний ресурс за тиждень втратив 2,8%, а за результатами тридцяти днів – 10,7%. Це дозволяє сподіватися, що вже незабаром дещо знизяться ціни на високооктан і у роздробі.
Ситуація коли наші тенденції відстають від європейських є нормальною, вважає енергетичний експерт Сергій Куюн. За його словами, європейський ринок більш чутливий, реагує більш оперативно на зміни, адже там ці ціни формуються на біржах. Тому в Україні загальні тенденції проявляються із запізненням на 2-3 тижні. Це викликано великим об’ємом запасів на складах і тривалою за часом логістикою, - зазначає експерт.
Як результат, роздрібні ціни на інші марки бензинів, що пропонуються на українських заправках, за даними моніторингу НТЦ «Псіхея», залишаються на досягнутих раніше рівнях. А-76 –й пропонується у середньому по 10,21 грн./л, А-80-й - по 10,37 грн./л, А-92-й – по 10,85 грн./л.