ГлавнаяБлоги

Табачник знову «пролетів» із рейтингами

Януковичу на примітку. Нещодавно міністр Табачник учергове вирішив похизуватись своїми досягненнями. Сподіваюсь усі пам’ятають, як торік його відомство «пролетіло» із сумнівним рейтингом вишів від російської компанії РейтОР, до якого потрапили кілька українських вишів.

Фото: Макс Левин

На цей раз Табачник розповів журналістам, що, мовляв, його реформи протягом останніх двох років зробили українську освіту конкурентноспроможною. Міністр навіть дані привів: «За оцінками, наведеними у Всесвітньому звіті з конкурентоспроможності держав Світового економічного форуму, що проходив у Швейцарії, освітня система України посідає 56 місце у світовому рейтингу 139 країн світу». Дивина та й годі! Хронічні проблеми в освіті тільки загострюються, а у рейтингах ми ніби піднімаємось…

Визнання відбувається крок за кроком – його не можна отримати швидко. Зрозуміло, що якщо університет має обширні міжнародні зв’язки, контактує і співпрацює з університетами-партнерами у всіх регіонах світу, то визнання з часом прийде. Але це не єдиний чинник. Важливо бачити пріоритетні напрямки і вміти концентрувати свої зусилля на них. Це десятиліття, якщо не століття послідовної, напруженої роботи

— Михайло Згуровський, ректор КПІ

А ларчик просто открывался. Достатньо подивитись на ті рейтинги від Світового економічного форуму, і ми побачимо, що міністр учергове схибив. Із десяти показників, що стосуються сфери освіти сім погіршились, два покращились і один залишився незмінним. Але це ще не все. Якщо ми уважно подивимось на технологію, за якою складався рейтинг, то побачимо, що окремою оцінкою кожного параметру є визначення його як переваги чи як недоліку для конкретної країни.

Технологія не надто складна: якщо за загальним показником країна знаходиться нижче за 50 місце (Україна мала 82 місце і у 2009 році і двома роками пізніше), то будучи за певним детальним показником вище 51 місця маємо перевагу, нижче – недолік. Отож після двох років реформування під егідою пана Табачника українська освіта має недоліки за сімома параметрами із загальних дев’яти, коли 2 роки тому їх було шість із загальним десяти. Покращення вже сьогодні, еге ж?

Якщо міністр навіть не здатний визнати проблеми і прогалини у своїй сфері, то чи здатний він на реформи? Нам знову збрехали. І перед нами стоїть питання, чи ми знову проковтнемо цю брехню?

Критерій

Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram