Чому закриваються ФОПи?

Масове закриття діяльності фізичних осіб-підприємців (ФОП) не можна трактувати однозначно негативно. Так, кількість ФОПів зменшилася на 129 тисяч. Нагадаю, що причиною закриття стала обов’язковість сплати єдиного соціального внеску – 704 гривні на місяць або близько 8,5 тисячі на рік. Але давайте подивимося на цей процес з різних точок зору.

Багато сайтів одразу заявило про тиск на малий бізнес. Звичайно, держава таким чином хоче збільшити свої доходи, в тому числі за рахунок малого підприємництва. Однак хто пішов закриватися? Це ті особи, які або взагалі не працювали, або отримували невеликий дохід кілька разів на рік. Це люди, які мають інше постійне місце роботи, а діяльність фізособи-підприємця є «бонусною». Тобто, вони створювали документообіг, носили звіти у податкову, числилися у статистиці, але реальної вигоди від їх діяльності економіка не мала. Далі, давайте подивимося на загальну кількість фізосіб-підприємців в Україні та динаміку їх чисельності з 2010 року. У 2015 нараховувалося 1 мільйон 630 тисяч 878 ФОП. Хвиля закриття ФОПів була у 2011 році – тоді за рік їх кількість зменшилася майже на 480 тисяч – з 1 мільйону 800 тисяч до 1 мільйону 325 тисяч. Статистика використовує цифри, щоб показати розвиток малого бізнесу, однак реально потрібно дивитися на кількість товарів і послуг, які цей сектор надає, на структуру цих товарів і послуг тощо.

Тому можна говорити про таке собі «очищення» малого бізнесу, коли непрацюючі ФОП змушені закриватися. Тепер ми зможемо побачити більш реальну картину того, що відбувається у цьому секторі.

До чого це призведе, окрім власне зменшення цифр у рядках «кількість фізичних осіб – підприємців» та «кількість ФОП на 10 тисяч населення»? До підвищення конкуренції, тепер не можна просто бути підприємцем і нічого не робити. Ставиться вибір: працюй або закривайся. А саме робота підприємців і є двигуном економіки.

Костянтин Донченко Костянтин Донченко , Експерт Аналітичного центру «Бюро економічних та соціальних досліджень»
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram