Початок бюджетного процесу є багатообіцяючим і його можна оцінити позитивно. Кабінет Міністрів не тільки подав проект Державного бюджету на 2017 рік до Верховної Ради бюджет у визначений в Конституції термін (15 вересня), але й подав готовий до обговорення законопроект на відміну від попередніх років. На сьогодні уряд вже подав разом з бюджетом достатньо ґрунтовні пояснювальні документи та додатки. Останні заяви представників уряду свідчать про готовність уряду протистояти можливому популізму з боку народних депутатів. Бюджетний процес обіцяють зробити відкритим і залучити до обговорення громадськість.
План доходів Державного бюджету ґрунтується на макроекономічному прогнозі, який є близьким до прогнозу Інституту економічних досліджень та політконсультацій на 2017 рік. План надходжень від основних податків – ПДВ, податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб, акцизи – є реалістичним.
Підвищення мінімальної заробітної плати, а також поліпшення фінансових результатів підприємств сприятимуть зростанню заробітної плати. В результаті будуть вищими і надходження від податку на доходи фізичних осіб.
Доходи від ПДВ зростатимуть завдяки як збільшенню споживання вироблених в Україні товарів, так і ввезених в Україну товарів. Вони також збільшаться через скасування спеціального режиму оподаткування ПДВ сільськогосподарських підприємств.
Нижче - презентація проекту бюджету на 2017 рік від Мінфіну. Повний документ - за посиланням на сайті Ради
Збільшення внутрішнього та зовнішнього попиту сприятиме ліпшим фінансовим результатам підприємства, а, отже, і вищим доходам від податку на прибуток підприємств.
Доходи від акцизу зростатимуть завдяки вищому споживанню підакцизних товарів, а також підвищенню ставок.
Водночас існують і ризики. Одним з цих ризиків є виконання плану надходжень від спецконфіскації (10,5 млрд грн). Так, через сьогоднішні прогалини в законодавстві та неспроможність його виконувати, ці доходи не було отримано цього року. Для виконання таких планів уряд планує подальші зміни в законодавстві. Інший елемент невизначеності - це трансфер прибутку НБУ до бюджету у розмірі 41 млрд грн, оскільки обсяг переказу залежить від результатів діяльності НБУ за 2016 рік, що не закінчився.
Першоджерело: Інститут економічних досліджень та політичних консультацій