Останній приклад – конкурс на посаду голови Одеської ОДА. Зі скаргою на порушення громадські активісти звернулися до Президента України, повідомляючи про факти зловживань конкурсної комісії. Визначення переможця, відзняте щонайменше трьома знімальними групами, не відповідало заявленим у «Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби» принципам політичної неупередженості, довіри суспільства, недискримінації, ефективного і справедливого відбору.
Громадських спостерігачів обурили радикальні відмінності у стилях спілкування членів комісії під час проведення усних співбесід. Чотири кандидати отримали явно незручні запитання, зауваження до відповідей, повчання, психологічний тиск і некоректну поведінку з боку членів комісії. А одна співбесіда (з кандидатом, якого згодом оголосили переможцем) пройшла у комфортній обстановці, яку можна назвати дружньою бесідою.
На третьому етапі комісія безпідставно обнулила результати всіх претендентів, крім двох.
Цей та ряд інших фактів викликали великі сумніви у результативності конкурсу та доброчесності членів комісії.
У схожий спосіб у Міністерстві екології було проведено конкурс на посаду директора національного природного парку «Тузловські лимани». Кандидат Віталій Чакір, згодом оголошений конкурсною комісією переможцем, не відповів на жодне запитання. Попри продемонстровану відсутність елементарних знань, що таке екологічна мережа, які представники іхтіофауни живуть в парку, які екосистеми парку є найвразливішими та ін., конкурсна комісія прийняла схвальне рішення стосовно призначення його на керівну посаду. Після цього випадку з’явився новий мем «чакір», яким позначають некомпетентного переможця, а імітації конкурсів відтоді називають «чакіріадою».
На порушення конкурсів у Київській міській державній адміністрації (КМДА) також є скарги громадськості. Асоціація операторів зовнішньої реклами України зверталася до міського голови Віталія Кличка щодо маніпуляцій чиновників у формуванні конкурсної комісії.
Суть скарги полягала у тому, що до складу Комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади начальника Управління з питань реклами КМДА було включено представника лише однієї громадської організації, замість двох – як зазначено Розпорядженням голови КМДА. Гірше того, діяльність включеної громадської організації жодним чином не дотична до сфери реклами. Досвідчені фахівці, що розуміються на діяльності Управління з реклами, були проігноровані чиновниками, а сама процедура відбору громадськості була непрозорою. Подальше проведення самого конкурсу з численними зловживаннями показало, чому чиновники вкрай незацікавлені у присутності в комісіях незалежних і неупереджених громадських експертів.
З усього очевидно що без встановлення чіткої і суворої відповідальності членів конкурсних комісій за маніпуляції, відбір на державні посади не стане чесним та об’єктивним. А «чікіріада» з призначенням на посади остаточно перетворить на посміховисько реформу державної служби.