«Зелене світло» для важливих транспортних законопроектів

ВР за один день дала «зелене світло» майже всьому пакету транспортних питань, які пропонувались до розгляду в сесійній залі. Стосуються вони чотирьох ключових напрямків: пасажирських перевезень, авіаційної галузі та морського транспорту. Це чи не перший такий продуктивний сесійний день для наших галузевих законотворців.

Фото: Макс Левин

Безумовна перемога – закон про електронний квиток, який було проголосовано в другом читанні (законопроект № 4121). Над ним велась кропітка робота. Врешті, як зазначив спікер парламенту Андрій Парубій, законодавцям вдалося вийти на збалансований узгоджений документ, який би враховував всі пропозиції та зауваження. Згоден з колегами, які назвали цю законодавчу новацію одним з найяскравіших та найреальніших реформаторських законів. Він вирішує одразу декілька питань: робить користування громадським транспортом значно зручнішим та безпечнішим для пасажирів (на всі види впроваджується один квиток у вигляді пластикової картки), зводить нанівець ринок чорних пасажирських перевезень, оскільки всі рейси будуть обліковуватись, та дозволить нарешті провести облік реальної кількості пільговиків на транспорті, що спростить процес відшкодування їх перевезення транспортним підприємствам.

Результат: ринок перевезень врешті стане прозорим, умови для його учасників – рівними. А там, де здорова конкуренція, неодмінно росте якість послуг. Чекаємо!

У першому читанні був прийнятий законопроект № 4046-а – про Державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації. Він наближає Україну до міжнародної угоди про відкрите небо, в цілому – до міжнародних стандартів безпеки на авіатранспорті. Крім того, дає шанс для розвитку малої авіації в Україні, регіональних аеропортів. Все це піднімає репутацію нашої країни в питаннях авіаперевезень й зрештою має на меті залучення галузевих інвесторів, розвиток нових напрямків, в тому числі – лоукостів на різних маршрутах.

Підтримка парламентарями в першому читанні Проекту Закону № 4644 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх у відповідність із законодавством Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів – теж крок до європейського рівня безпеки та до європейських норм і стандартів. Якщо в двох словах: ця новація надає додатковий захист населенню та екології від можливих наслідків аварій на транспорті при перевезенні небезпечних вантажів. Зокрема, з’являється персональна відповідальність за перевезення: кожен перевізник повинен ввести у себе посаду уповноваженого з безпеки (це європейська практика), зростає перелік відповідальних за перевезення – тепер за вантажем повинні пильнувати не лише відправник, водій та отримувач, а й вантажники, логістики тощо. Крім того, вводиться контроль за ємкостями, в яких перевозиться небезпечна рідина, та практика їх постійних перевірок.

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про автомобільні дороги" щодо автомобільних доріг оборонного значення (№ 4647) дає можливість у воєнний час підтримувати дорожнє господарство в належному стані. Зокрема, визначаються джерела фінансування на дороги, які значно руйнуються після пересування військової техніки. Стан наших шляхів в будь-якому регіоні має бути таким, що дозволить транспорту рухатись ними без перешкод в усіх напрямках. У тому числі й у разі оперативної необхідності. Це – зміцнення обороноздатності країни і можливість відновлення шляхів під час військових дій. Колеги підтримали законопроект в першому читанні.

Велику дискусію викликав законопроект № 2712 Про внесення змін до Кодексу торговельного мореплавства України (щодо сприяння розвитку судноплавства в Україні). Це один з найактуальніших документів! Українські автошляхи слід якнайшвидше розвантажити, а судновласникам – повернути судна під український прапор.

Сьогодні наші шляхи руйнуються від тої кількості вантажних автомобілів, яку змушені приймати. Залізниця, на жаль, не спроможна в повній мірі забезпечити рух вантажів через територію Україні: ключові залізничні вузли опинились на окупованих територіях. Вантажівки полились на шляхи й ті руйнуються на очах. Необхідно ці вантажі пустити по Дніпру. До речі, за радянських часів річками перевозилось 60-80 млн тон вантажів на рік. Зараз – в десять разів менше. Законопроект 2712 дозволить відкрити річковий простір для українських та іноземних вантажів. Це відродить річкову портову інфраструктуру. А також поверне до України її торгівельний флот.

Протягом останніх п’яти років із Державного суднового реєстру України виключено 37 морських суден, більшість з яких зараз зареєстровані під прапором Молдови, але фактично належать та експлуатуються українськими компаніями. Держава Україна наразі не отримує жодних доходів від експлуатації цих суден. Українські моряки, які працюють на борту таких суден, значно втрачають у рівні захисту своїх трудових та соціальних прав, з їх зарплати також не утримуються відповідні податки до Державного бюджету України, морякам не нараховується страховий стаж в Україні. Технічний стан цих суден також, як правило, не задовільний. Так, згаданий прапор Молдови взагалі перебуває у чорному списку Паризького меморандуму. Це створює значні ризики життю та здоров’ю моряків – громадян України.

Прийнятий законопроект вносить зміни до Кодексу торгівельного мореплавства України, які дозволять усунути одну із перешкод для стимулювання судновласників реєструвати судна під Державним прапором України.

Отже, напрацьовано за один день чимало. Тепер слово за виконавчою владою: вона отримала реальні можливості для підготовки конкретних підзаконних документів, аби реформа в транспортній галузі зрушила з місця в частині пасажирських перевезень.

Ярослав Дубневич Ярослав Дубневич , Народний депутат України
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram