З підвищенням тарифів на паркування навіть автовласники, які користувалися послугами платних парковок, по трішки починають віддавати перевагу паркуванню у будинкових дворах.З одного боку, так, дійсно, зараз ціни на парковки піднімаються, і платити більше, звісно ж, нікому не хочеться.
Але ось що хочу сказати з цього приводу: платити за парковку – це нормальна практика, і це правило працює у всіх цивілізованих країнах. Причому, у Європі ціна на паркування залежить від місця розташування парковки: якщо це окраїна міста, паркуватися буде дешевше, якщо центр – дуже дорого. Таким чином європейці борються із заторами, забрудненням навколишнього середовища і стимулюють або користуватися громадським транспортом, або пересідати на велосипеди, до прикладу.
Що ж ми спостерігаємо на прикладі Києва? Машини повсюди - на газонах, на тротуарах, прямо на дорогах і ще завгодно де. І часто поблизу «всієї цієї краси», яка паралізує місто і заглиблює його в хаос, напівпорожні парковки. Чому ж так? Та тому, що за місце на спеціально об лаштованому пакувальному майданчику потрібно заплатити. І скільки – аж ніяк не першочергове запитання. Нажаль, така специфіка української ментальності.
І що найсумніше у всій цій історії, це те, що у місцевої влади практично зав’язані руки у плані боротьби з «героями парковок», оскільки повноважень штрафувати за такі речі у міста нема. Міський голова В. Кличко неодноразово звертався до центральних органів влади з тим, аби такі повноваження українським містам надати, але народні обранці системно ігнорують це питання. Так, 12 липня поточного року парламентарі провалили голосування за прийняття законопроекту №3584 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері паркування транспортних засобів». До слова, ця ініціатива припадає пилом у стінах законодавчої обителі вже півтора року.
Проектом документа передбачалося впровадити європейську систему паркування в Україні, зокрема уповноважити інспекторів-паркувальників виписувати штрафи і евакуювати неправильно припарковані автомобілі, а також започаткувати автоматичну систему фото/відеофіксації порушень. Крім того, оплата паркування повинна була б повністю переведена на безготівкову форму, а всі отримані кошти — надходити до місцевих бюджетів. Штраф за неоплачену парковку пропонувалося встановити в розмірі 20-кратної вартості години паркування на платних майданчиках, що надавало б водіям суттєвого стимулу паркуватися законно.
За оцінками авторів законопроекту, за умови його прийняття, надходження в бюджет Києва до 2020 року могли б скласти близько 1 млрд грн.
А тим часом одні кияни та гості столиці облаштовують собі паркомісця в прибудинкових дворах, інші – жаліються на такі дії. То чи законно це?
Якщо говорити про прибудинкові території, то тут потрібно опиратися виключно на закон. Земельний кодекс говорить,що порядок використання прибудинкових ділянок визначається співвласниками багатоквартирного будинку. Виходячи з цього, варіант облаштування на таких територіях платних парковок можливий, але тільки за згоди мешканців будинку. Зараз у Києві активно створюються ОСББ. Тому плата за паркомісцями, до прикладу, могла б поповняти бюджет ОСББ. Ніякі нормативні зміни для цього не потрібні, оскільки люди вже зараз мають право самі вирішувати, як розпоряджатися власними прибудинковими територіями. І навіть якщо ОСББ не створено, ніщо не заважає мешканцям будинку зібрати загально будинкові збори, запротоколювати їх і вирішити долю власної прибудинкової території.
Тому, якщо рішення співвласників будинку щодо облаштування у дворі платної парковки немає, і хтось самовільно ставить паркувальні бар’єри, таким чином бронюючи за собою місце, або вимагає з вас гроші за паркування авто в дворі – це незаконно! На прибудинкових територіях, де немає рішення співвласників щодо облаштування парковки, залишати своє авто можна тільки за принципом «хто раніше встав, того і штани».
Завжди просіть документи, які би засвідчували правомірність діяльності парковки. Якщо Вам їх не надають – дзвоніть в поліцію, яка складе протокол і звернеться до органів благоустою, які демонтують всілякі бар’єри, що заважають вам користуватися прибудинковою вашою територією.
Проте пам’ятайте, що таке паркування є досить небезпечним для вашого авто, яке ніким не охоронюватиметься. Тому, звичайно ж, приймайте зважене рішення щодо того, чи варто залишати машину у дворі, чи все ж краще буде залишити її на платній паркові, де авто буде під наглядом.