Тоді більшість автовласників приходить до висновку встановити індивідуальний збірно-розбірний гараж, при цьому добре розуміючи, що ніяких дозвільних документів і прав у них на це немає. Питання гаражівє проблемним з радянських часів. Його намагались вирішити виконкоми, адміністрації, ради, але до цього часу це питання в правовому полі є невирішеним. Ті нормативні документи, які є, не працюють, так якбільшість гаражів встановлені на документах радянської епохи, вже й межі районів змінилися, інші кадастри, а вони все стоять…Без реєстру, без відомостей, без погоджень та дозвільних документів… Більшість власників індивідуальних гаражів хочуть урегулювати відносини з місцевою владою та отримати потрібен дозвіл, але правового механізму нема.
17 лютого 2012 р. голова КМДА Олександр Попов підписав протокол доручень № 1, на підставі якого з метою відмови у продовженні договорів оренди було вирішено підготувати проект рішення Київради «Про введення мораторію на надання в оренду (подовження терміну дії оренди) земельних ділянок під розташування однорівневих автостоянок, в тому числі гаражів».
Але на мою думку необхідно вирішити це питання, в першу чергу, через визначення відповідальних по конкретно цьому напрямку, так як, на сьогодні, незрозуміло хто ним опікується. По-друге, потрібно визначити методику розрахунку надходжень коштів за оренду землі, заборонити використовувати гаражі для бізнесу, розробити тимчасові паспорти гаражів зі зазначенням терміну дозволу на зайняття земельної ділянки з правом продовження. Це дасть змогу поповнювати дохідну частину бюджету міста,покращить благоустрій територій та й зменшитькриміналогеннуситуацію.
Нелегальні гаражі розростаються в столиці як МАФи – на зелених насадженнях, на дитячих та спортивних майданчиках, на територіях шкіл та дитячих садочків … Так, в Голосіївському районі лише за останній рік кількість таких індивідуальних гаражів збільшилась на 1000 штук. Загальна цифра таких гаражів (не автокооперативів і не автостоянок) по району доходить вже до 4 тисяч… Скільки ж тоді їх може нараховуватись в усьому місті Києві?Хіба місто настільки багате, щоб втрачати кошти?
Власники автомобілів будуть вдячні за вирішення цього питання, яке приведе до покращення якості життя. Тим більше, що Київ – це Європейська столиця.
P.S. Готовий взяти участь у робочій групі з цього питання, як автовласник.