1. З 1 квітня 2020 року - після початку медичної реформи - між КМКЛ ШМД і НСЗ працює прямий договір, згідно з яким НСЗ має авансувати, а потім оплачувати послуги щодо лікування пацієнтів, які проводяться нашою лікарнею.
2. Обсяг цих послуг, виходячи просто зі здорового глузду, має щонайменше відповідати обсягу послуг, що були надані лікарнею у 2019, 2018, 2017 і т.д. роками.
3. Інформація щодо кількості пацієнтів, які пройшли лікування у КМКЛ ШМД у 2018 та 2019 році лікарня неодноразово передавала на адресу НСЗ. Яким чином могли статися збої у статистиці кількості пацієнтів, коментувати немає сенсу. Всі медичні картки пацієнтів КМКЛ ШМД знаходяться у архіві лікарні, за бажання пані Мовчан може переглянути їх особисто, на що, до речі, має повне право.
4. Фінансування лікарні до 1.04.2020 року йшло через департамент охорони здоров’я КМДА, де акумулювалися кошти державного і міського бюджетів. З 1.04.2020 всі витрати поточного фінансування лікарні, такі як заробітна платня, витрати на медичні препарати, харчування, розхідні матеріали мала повністю взяти на себе НСЗУ. Згідно із законодавством, департамент охорони здоров’я просто не має права це робити.
5. В результаті фінансування лікарні після 1.04.2020 року за статтями, які стосуються поточних видатків лікарні, впало на 27% з 264,5 млн. до 193,5 млн. Лише завдяки фінансуванню місцевого бюджету лікарні хоч якось вдалося закрити фінансовий дефіцит. Починаючи з 1.04.2020 КМКЛ ШМД отримала від місцевої влади 42,6 мільйони фінансової допомоги лікарям і медичним працівникам, 16 мільйонів на комунальні послуги, 4,6 мільйона на капітальний ремонт.
6. Окремо хочемо наголосити, що ніяких юридичних відносин між НСЗ і департаментом охорони здоров’я КМДА наразі немає і, згідно зі змінами до законодавства у частині медичної реформи, мати не може. Яке підтвердження інформації щодо кількості пацієнтів КМКЛ ШМД з боку департаменту хоче отримати НСЗ не зрозуміло. Принцип функціонування НСЗ щодо перевірки кількості пацієнтів лікарень має бути однаковим як для казенних та муніципальних, так і для приватних закладів охорони здоров’я – система прямих договорів і контролю.
7. Після 1 квітня 2020 року Департамент охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації (виконавчого органу Київської міської ради) не має ніякого стосунку до фінансування послуг, що надаються лікарнею, і може фінансувати лише комунальні витрати лікарні, покращення її оснащення та ремонт і, за рішенням Київської міської ради, надбавки (фінансову допомогу) лікарям та медичному складу лікарні, які йдуть згідно з міською програмою.
8. Тому причина недофінансування КМКЛ ШМД полягає не в якісь неправильній статистиці чи в інших містичних проблемах, а в нездатності НСЗ правильно прорахувати вартість тих чи інших медичних послуг, в результаті чого їх вартість згідно з тарифами НСЗ наразі значно нижча собівартості.
9. Проблема з недофінансуванням лікарень – це проблема не лише КМКЛ ШМД, це, за нашою інформацією, проблема більшості київських лікарень.
10. Враховуючи наведене, лише карантин стоїть на заваді працівникам київських лікарень вийти на акції протесту і таким чином донести свою позицію очільникам держави, в тому числі пані Мовчан. Саме таке рішення – про вихід на акції протесту після завершення карантину у випадку непоновлення фінансування хоча б на рівні 2019 року – було прийнято на зібранні трудового колективну лікарні, яке відбулося на початку травня та було ініційоване профспілковим комітетом та підтримане Громадською наглядовою радою. Після подібних інтерв’ю наміри трудового колективу лікарні тільки укріплюються.
Окремо хочемо наголосити, що колектив КМКЛ ШМД є переконаним прихильником медичної реформи і вважає, що автономізація закладів охорони здоров’я та принцип «гроші за пацієнтом» – є правильними і мають бути реалізовані в країні ще кілька десятиліть тому.
Тому хочемо наголосити, що проблема медичної реформи не в опозиції до неї міфічних опонентів реформи, а в нездатності тих, хто відповідає за її реалізацію, втілити в життя прагнення українського суспільства щодо здобуття нормальної сучасної системи охорони здоров’я .
Вважаємо інтерв’ю в.о. НСЗ прямим доказом цього і наголошуємо на необхідності перезавантаження НСЗ, найшвидшого перегляду рішень НСЗ щодо медичних тарифів та реалізації медичної реформи у повному обсязі у найкоротші терміни.
У той же час повністю розділяємо позицію більшості фахівців щодо необхідності збільшення державних гарантій та підвищення рівня фінансування медичної сфери до світових стандартів відносно до ВВП.
Від імені трудового колективу КМКЛШМ
Директор КНП «КМКЛ ШМД» Ткаченко О.А.
Голова профспілки КНП «КМКЛ ШМД» Андрієнко О.М.
Голова громадської наглядової ради КНП «КМКЛ ШМД» Велімовський А.Р.