ГлавнаяОбществоЖиття

Михайло Костюк: П’ятниця, субота і неділя були днями повернення квитків

Працівники Укрзалізниці сьогодні перебувають на передовій боротьби із епідемією грипу. Вони ж можуть стати «перевізниками» вірусу N1H1, якщо знехтують запобіжними заходами. Про те, наскільки залізничники готові протистояти небезпечній інфекції – в бліц-інтерв’ю з генеральним директором «Укрзалізниці» Михайлом КОСТЮКОМ.

Михайло Костюк: П’ятниця, субота і неділя були днями повернення квитків

Як працює Укрзалізниця в умовах епідемії?

Ще в квітні-травні ми провели навчання і побудували правила поведінки у разі виникнення епідемічної ситуації. Для нас було важливим отримати сигнал від влади і суспільства, що потрібно діяти. Що передбачає наш план дій? Усі залізничники, які контактують із населенням, мають одягати маски і проводити санітарну обробку вагонів у всіх приміських і міжміських поїздах. 3-4 рази потрібно дезінфікувати тамбур, дверні ручки, інші місця у вагонах, поки поїзд слідує по дорозі, - це та невидима робота, яку виконують провідники.

Але поїзди все одно залишаються зоною ризику, де може бути багато хворих…

Уся залізнична медицина через штаби миттєво реагує на інформацію начальника поїзда, якщо у нього виникає підозра щодо хворих людей. Це не значить, що ми висаджуємо хворих з поїзда! Ні, ми просто намагаємося перевести таку людину в окреме купе, якщо є така можливість, пропонуємо послуги лікаря.

Наприклад, у п’ятницю-суботу Львівська залізниця вивозила всі дитячі групи із Закарпаття. Дітей оглянули наші працівники, які в одному із поїздів виявили, що діти чхають і кашляють. У Стрий терміново викликали бригаду медиків, поїзд зупинили, дітей обстежили, надали першу допомогу. На жаль, ці групи їхали без супроводження медиків, що є порушенням правил роботи туристичних компаній…

У Тернополі наша медична служба повторно виїхала до дітей, їхній стан не погіршився – ось таким чином ми відстежуємо ситуацію, не створюючи дискомфорту пасажирам.

Можливо, варто запровадити посаду лікаря в поїздах чи використати аптечки провідників?

Ми не можемо займатися самолікуванням у поїздах! Ми не будемо цього робити. Та медична аптечка, яка є у провідника, призначена для інших цілей.

Якою є ситуація на вокзалах?

На вокзалах ми створили триденний запас дезінфекційних засобів і організували постійне прибирання територій, де є постійний контакт людей, - це перила, ручки дверей, підвіконня, лавки, на яких сидять пасажири, каси, прилавки біля кас. Паралельно ми відкрили на 30% більше кас, щоб не робити скупчення людей на вокзалах.

Чи спостерігаєте ви паніку серед пасажирів – зараз їдуть більше чи менше пасажирів?

Ні. П’ятниця, субота і неділя були днями повернення квитків. Якщо на Заході як здавали квитки, так і масово купували, то на Сході переважно повертали квитки. Системи в цьому не проглядається, але загалом здано близько 8 тисяч квитків.

Як Укрзалізниця впоралася із відправленням студентів з Києва до дому?

Ми розглядали питання у Києві, чи потрібно ставити додаткові поїзди в тому чи іншому напрямку. Але ситуація до цього не доходила. Напевно, ті, хто здали і придбали квитки перед відправленням, збалансували бажання один одного.

Скільки хворих серед залізничників?

Сьогодні о 7 ранку ми проводили селекторну нараду – до речі, цей спосіб спілкування дозволяє уникати скупчення людей. Серед залізничників хворих на різні види респіраторних хвороб близько 6 тисяч осіб, з них 4 тисячі – на Заході України. Лікарні Львівської залізниці справляються з кількістю хворих, але ми про всяк випадок дали доручення залізницям-сусідам Львівської – Південно-Західній і Одеській, щоб вони визначили для себе лікарні, які можуть бути потенційно звільнені в разі команди для прийому хворих із львівської дороги.

Чи проводили ви вакцинацію співробітників залізниці?

Проводили. Зараз на всіх дорогах закуплені вакцини для провідників, машиністів, контролерів, касирів, але все залежить від особистого ставлення до цієї справи кожної людини, від організму, від рекомендацій лікаря. Звичайно, прогноз запізнілий, бо зараз проводити вакцинацію здебільшого недоцільно.

Чи достатньо у вас запасу масок і дезінфікуючих засобів, які в останні дні стали дефіцитним товаром?

Нас не треба брати за приклад – ми за добу вирішили питання з масками: щось узяли із запасу, щось люди пошили. Ми – небюджетна, мобільна організація, тому вирішуємо питання із платою за медикаменти і дезінфікуючі засоби моментально. А от наші лікарні не можуть провести проплату, бо немає узгодженої позиції із Держказначейства.

Прем’єр говорила про обмеження руху. Чи буде воно стосуватися Укрзалізниці?

Якщо нам буде поставлене завдання, в чому обмежити рух, ми його виконаємо. Уряд поки що такої вказівки не давав. Був лише заклик до населення про зменшення неорганізованої міграції. Ми ж знаємо, що у приміських поїздах - 30 відсотків роззяв, які їздять, аби їздити, користуючись своїми пільгами. У приміському русі ми сьогодні не бачимо ні пожвавлення руху, ні зменшення кількості пасажирів. Поїзда дальнього слідування заповнені приблизно на стільки ж, як і були заповнені до епідемії. А от на вокзалах людей немає. Це говорить про те, що люди раціонально використовують свій час і маршрут. Загальна тенденція по країні є такою ж – у київських магазинах також людей майже немає.

Михайлина СкорикМихайлина Скорик, журналістка
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram