ГлавнаяПолитика

Кадрові граблі

Минулого тижня Кабмін призначив заступником міністра інфраструктури Олександра Каву, відомого не лише як експерта з транспорту, а й активного "антимайданівця" та коментатора українських подій для російських ЗМІ. Свого часу депутати Київради заблокували його призначення заступником Кличка. Тепер йому знайшли місце в уряді.

Дубль І

18 вересня на засіданні Київради депутатам представили радника Віталія Кличка — Олександра Каву. Його пропонували призначити заступником мера столиці.

Фото: kievvlast.com.ua

Після промови Кави, в якій він перелічував власні успіхи та прогнози щодо розвитку транспортної системи столиці, на нього посипався шквал критики.

Депутати "погуглили" і знайшли ряд політичних заяв Кави здебільшого російським ЗМІ, де він виражає свою антиукраїнську позицію.

Зокрема, в одному із інтерв’ю російському виданню Pravda.Ru Кава заявив: "Кашу в українському протистоянні заварив не Путін, і всі чудово розуміють, звідки пішла ця хвиля, чиї політики відкрито їздили на Майдан, заявляли свою підтримку, і чомусь ЗМІ цього не помічають. Всі звинувачують у всьому Путіна, але якщо так підходити, то це не пошук винного, а призначення винного".

4 травня “Перший російський канал” показує фільм про історію і прояви націоналізму, де Кава коментує події в Україні: "Це націоналізм заради націоналізму. Період формування національних держав у Східній та Західній Європі пройшов ще в 19 столітті і говорити про формування національної держави в кінці 20-го початку 21-го століття це занадто пізно. Зараз потрібно формувати держава громадян які проживають у цій країні незалежно від їх національності, незалежно від мови, незалежно від їх світогляду. На жаль, в Україні цього зроблено не було".

Його коментарі рясніли фразами "карательная операция", "центральная власть в Киеве" і так далі.

В сесійній залі Київради зачитали і його коментар від 20 липня на "Каналі 112" щодо відсутності доказів причетності терористів до трагедії малайзійського «Боїнга».

Крім того, за часів Януковича Кава уже займав посаду координатора реформування транспортної галузі Координаційного центру з впровадження економічних реформ, сформованого екс-президентом. Депутати вимагали пояснень.

"Що стосується координаційного центру запровадження реформ, - це був дорадчий орган при Адміністрації Президента, який був створений за ініціативою Міжнародної консалтингової компанії "Маккензі" та "Біфіджі". "Маккензі" - це топ-чотири відомих світових консалтингових компаній, так само як і компанія "Біфіджі" Бостон Консалтинг Груп", - виправдовувався Кава.

Пояснював і свої коментарі російським ЗМІ:

"Що стосується Майдану, то це був вияв волі українського народу, який виступив проти того режиму, який діяв в Україні. І народ показав свою волю. Що стосується інтерв'ю. Я давав інтерв'ю різним засобам масової інформації — австрійським, французьким, російським, німецьким. Оскільки я був аналітиком доволі довго в найбільшому швейцарському інвестиційному банку (UBS — ред.) і моя думка з приводу політичних та макроекономічних подій історично цікава для багатьох журналістів. Коли журналісти починали викручувати і виривати з контексту будь-які мої заяви, я просто припиняв з ними співробітництво".

Та такі пояснення не задовольнили депутатів, і вони наполягали зняти питання про призначення Кави з порядку денного. Не заступився за нього навіть його однокурсник по Києво-Могилянській академії, тоді ще депутат Київради Ігор Луценко.

"Ми знаємо один одного давно і дуже добре. З 96-го року ми, дійсно, ділимо студентську парту. І, дійсно, Олександр був свого часу моїм другом. У 2003 році, на жаль, наші шляхи розійшлися, перш за все, з політично-світоглядних питань. Олександр став послідовником, прихильником "русского міра", українофобом і далі за синонімічним рядом. І я мушу сказати, що від імені випускників економічного факультету 2000 року бакалаврату Києво-Могилянської академії хотів би звернутись до всіх присутніх не голосувати за цю кандидатуру", - заявив Луценко.

"Від нього відвернулося більшість "могилянців", як тільки він почав писати в Facebook "ватні" пости про Майдан, події на Сході України... Коли ж він появився разом з новою командою Києва, то "почистив" свою сторінку. Але коментарі в російський ЗМІ, як доказ його антиукраїнської позиції, таки залишились...", - сказав LB.ua ще один однокурсник Кави.

Натомість представник фракції "УДАР-Солідарність" та голова комітету Київради з питань транспорту та зв'язку Ігор Піковський вважає Каву одним з найкращих аналітиків в сфері транспорту.

"Я від нього не чув нічого антиукраїнського, як і не бачив рвіння бігти в АТО", - прокоментував він скандал із політичними заявами нового заступника інфраструктури.

Піковський зауважив, що на посаді радника Кличка Кава успішно впровадив нову транспортну мережу столиці.

Дубль ІІ

З другої спроби Олександра Каву таки призначили на державну посаду. 25 грудня рішенням Кабміну він отримав посаду заступника міністра інфраструктури. Одразу ж після призначення заявив, що поки не знає, якими галузями займатиметься в міністерстві, однак, скоріше за все, це буде залізниця і наземний транспорт.

До речі, працівники “Укрзалізниці” добре знають пана Каву ще з часів відомого плану реформ Януковича 2011-2013 років.

Нагадаємо, саме в цей період відбулося виведення залізничних вагонів з "Укрзалізниці" і передача їх на баланс дочірніх підприємств, якими, як пишуть ЗМІ, управляли вихідці з машинобудівного напряму бізнес-імперії СКМ Ріната Ахметова.

Втім, нині ні в міністерстві, ні в "Укрзалізниці" коментувати призначення Кави не хочуть. “Нам ще з ним працювати... Але крові він нам попив, коли виконувався план реформ", - зазначили LB.ua.

Фото: www.facebook.com/dmitro.raimov

Разом з тим, таке призначення прокоментував один із заступників міністра інфраструктури Володимир Омелян в соцмережі. Він назвав Каву "одним з найкращих знавців "Укрзалізниці".

"Сьогодні в мою скриньку одразу надійшли листи "доброзичливців", які нагадали "не ті" слова Кави під час Майдану. Уважно їх перечитав і крамоли не знайшов. Безумовно, Кава не Швайка чи Мохніцький, або Першийнепрохідний", - написав він.

"Коли я вирішив піти з Кабміну, підготував з однодумцями проект "таємної" організації Центр Реформ - Україна, яка, на мою думку, мала б дати контент реформ, підготувати їх абетку втілення і нещадно критикувати прорахунки влади. Так от, Кава був серед тих 10 топ-менеджерів, які б мали бути запрошені до праці там. І я б ніколи не запросив людину, яка не любить Україну.

Відкрию ще одну таємницю: ми не люди Пивоварського (міністра інфраструктури — LB.ua). У кожного з нас однакова позиція і ми дивимося в одному напрямку, ми вільні і всі рішення схвалюємо після ретельного обговорення", — підсумував Омелян.

В експертному середовищі LB.ua висловили сподівання, що, оскільки Кава прийшов в міністерство з командою, то "всі дії будуть узгоджені".

***

Олександр Кава — уродженець Тернополя. Почав працювати на останньому курсі Києво-Могилянської академії — з 1999 року. Перший трудовий досвід — інвестиційна компанія "Проспект Інвестментс", в 2001-2003 став керівником аналітичної групи Fozzy Group, в 2003-2005 рр. — старшим аналитиком ІФГ "Сократ", в 2005 р. - старшим аналітиком ТОВ "Європейська фінансова група". 2006 року виступає як незалежний експерт і засновує Центр економічного і політичного аналізу.

Фото: www.facebook.com/dmitro.raimov

За інформацією джерел LB.ua, політичні погляди Кави змінилися, коли він почав працювати в інвестиційній фінансовій групі "Сократ", клієнтами якої був великий бізнес, а отже чимало "донецьких".

"Вочевидь, вони побачили, що Кава піддається впливу і може їм слугувати експертом як з економічних, так і політичних питань. Зокрема, подавати інформацію так, як їм потрібно", — зазначило джерело.

"Скоріше за все, Каву хотіли призначити заступником Кличка за рекомендаціями Ігоря Ніконова, першого зама мера, — каже джерело LB.ua. — Саме Ніконов був бізнес-партнером по нерухомості Дмитра Фірташа, Сергія Львочкіна та інших представників старої команди, біля якої крутився Кава".

Тим часом ряд народних депутатів, у тому числі Ігор Луценко та Юрій Левченко, продовжують боротися проти призначення Кави у Мінінфраструктури. Зокрема, вони звернулися до голови РНБО Олександра Турчинова і міністра інфраструктури Андрія Пивоварського з вимогою звільнити Каву з керівної посади.

Вікторія МатолаВікторія Матола, журналістка
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram