Така "бурхлива" динаміка дала підстави багатьом політикам говорити про перевиконання доходної частини бюджету і навіть про його профіцит. Реалії, на жаль, не дають підстав ні для першого, ні для другого висновку. Важливо правильно оцінювати ситуацію, не використовуючи для цього легко кориговані планові цифри, а опираючись на фактичні надходження.
Відповідно до закону "Про державний бюджет України на 2015 рік" доходи до загального фонду затверджені в сумі 474,7 млрд грн. Це на 52,9% вище 2014 року. Навіть нефахівцеві зрозуміло, що свідченням виконання бюджету першого півріччя було б таке ж зростання доходів (перше півріччя 2015 до першого півріччя 2014 року). Натомість ми маємо зростання лише на 46,5%. Та й тут не все гаразд. Бо Уряд включив до доходів кошти від продажу ліцензій на 3G-зв'язок (8,8 млрд грн). А це надходження не від економіки, а від продажу активів, що можуть бути використані для фінансування видатків, але не є доходами. З урахуванням даної обставини реальне зростання доходів складе лише 41%.
Коли ж оцінюють надлишок коштів (профіцит) чи їх нестачу (дефіцит), то треба пам’ятати: у практику українського бюджетування увійшло правило, коли частина видатків не проходить через "касу", а тому не включається у видатки ("Нафтогаз", банки і повернення вкладів). За перше півріччя таких видатків набралося на 39 млрд. Треба також знати і про істотне відставання фінансування видатків. За наявними даними п’яти місяців отримано 41,1% річної суми доходів, а профінансовано видатків на 35,3% річного показника. Розрив майже 30 млрд. грн.
Враховуючи наведені обставини, розмови про виконання доходів та профіцит бюджету є нічим іншим як гарною ілюзією. Реалії ж півріччя дають підстави стверджувати: бюджет не буде виконано за доходами, а цифра дефіциту бюджету, враховуючи всі видатки, складе 200 млрд.грн. Без рішучих дій спокійного життя така ситуація не обіцяє.