ГлавнаяБлогиБлог Сергія Капліна

Україна на 9 місці за кількістю загиблих у ДТП

За 20 років незалежності Україна «на дорозі» втратила майже мільйон своїх громадян, поранено 5 мільйонів. Це в чотирьох з половиною мільйонах ДТП. В продовження мого блогу «Україна гине зі швидкістю 666 чоловік в день», поговоримо про «дорожній геноцид над українцями», те, «що» та «хто» заважає вирішити цю катастрофічну проблему.

Фото: Макс Левин

На мою думку, існує низка факторів, які приводять до цього. Статистика вказує, що основними причинами ДТП є: порушення допустимої межі швидкості руху - 25 %, водіння у стані алкогольного та наркотичного сп’яніння - 20%; незадовільний стан вулиць та доріг – 21%. По порядку.

Перевищення швидкості.

Виток цієї легковажності у відсутності культури поведінки на дорозі. Такий сигнал мав би давно звернути увагу влади не тільки на виховання культури у пішоходів, через яких, до речі теж відбуваються 16% таких пригод, а й у потенційних водіїв. Навчальні заклади, що здійснюють їх підготовку, роблять це за лічені тижні, тоді як доцільно було б організувати таке навчання ще з шкільної парти, прививаючи дітям основи такої культури і стримане відношення до швидкості за кермом. В цілому навчання водійському мистецтву повинно бути реформовано, як з точки зору інститутів так і методології, бо аматорство та корупція у цій справі вже вбила сотні тисяч людей. Це наша внутрішня «квазічорнобильська катастрофа».

Алкоголь.

У попередніх блогах я відзначав той факт, що наша країна неприродно займає 1 місце у світі по дитячому алкоголізму та 4 серед дорослих. Неприродно - бо історичні дослідження вказують на те, що Україна була свого часу найменш питущою нацією у Європі. Причини пияцтва за кермом різноманітні. Головна – це корумпованість працівників ДАІ, також соціально-психологічні: водієві інколи жаль порівняно незначної суми коштів на послуги таксі чи громадського транспорту, то ж і відбувається кратними своїй легковажності втратами. Тут теж не оминути розмову про культуру, корупцію та безпеку. Гадаю, варто, суттєво посилити кримінальну відповідальність як працівника ДАІ, водія та свідків його рішення їхати нетверезим за кермом. Боротися легкими способами проти того, що привело нас у першу п’ятірку питущих націй світу – нереально.

Фото: zaxid.net

Погані дороги.

Водії, пішоходи, усі платники податків нарешті мають зрозуміти, що стан України навколо них – у їх руках. Державних коштів завжди не вистачатиме саме на те, щоб попередити вашу смерть на дорозі, у під’їзді, на роботі. Такі речі як «українська дорога» і її стан, мають об’єднати водіїв з метою встановлення порядку через суд та громадсько-політичні заходи. Це має бути рух простих людей, які об’єдналися, аби їх позови мали опору та розголос. Неприпустимо бути свідками хамства, корумпованості співробітників ДАІ, МРЕО, інших дорожніх чиновників і шукати на дорозі свою останню в житті вибоїну.

Завдання Клюєву.

Глибина цих проблем вражає, але не більше ніж спокій і невимушеність влади, що не визнає ці ризики для безпеки українського суспільства. У Андрія Клюєва є гарна нагода довести, що він пішов у РНБО займатися не виборами, а, зокрема, безпекою простих людей. Я, як Лідер руху простих людей, звертаюсь цією публікацією до нього з вимогою негайно відкрити дискусію навколо цієї страшної вбивчої загрози: вирішити проблеми корупції ДАІ як це зроблено у Грузії; реформувати і спростити систему навчання водіїв, формування їх правової і громадянсько-професійної культури; зняти нарешті негласну заборону суддям приймати рішення на користь позивачів, простих людей, які отримали шкоду через погану дорогу, відсутність належного освітлення, тощо. Про результат повідомлю у своєму окремому блозі.

Сергій Каплін Сергій Каплін , Народний депутат, представник профспілок в Парламенті, лідер Партії простих людей
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram