Однак хочу нагадати, що реалізація кадрової реформи – справа не одного дня. Не можна одним помахом руки скоротити в половину чисельність працівників. Скорочення не повинно вплинути на ефективність роботи самої служби. Ця процедура повинна бути прозорою та відкритою. Адже саме цього вимагає суспільство.Крім того, треба розуміти, що сам процес з юридичної точки зору нелегкий і вимагає виконання ряду процедурних вимог, от як відпрацювання протягом двох місяців.
Завдання полягає не в тому, щоб механічно скоротити число працівників, але, перш за все, відібрати найкращих з них, особливо серед керівників всіх рівнів у Центральному апараті та регіонах.
На даний момент тестування пройшли 952 особи, зокрема: 538 керівників Центрального апарату та 339 керівників територіальних органів. Оцінювався їхній професіоналізм, благонадійність, а також лідерські якості. Для об’єктивної оцінки кадрового потенціалу перевірка проводилася із залученням незалежних HR-експертів. Якщо виникала необхідність, співробітники проходили додатково співбесіду в департаменті внутрішньої безпеки і перевірку на поліграфі. Такі заходи не випадкові. Вони спрямовані на те, аби залишити у службі лише тих керівників, які здатні якісно виконувати покладені на них завдання, в першу чергу – здійснювати реформи.
В результаті ретельного вивчення навантаження праці на кожну особу по територіальним органам вдалося обґрунтовано та об’єктивно визначити чисельність персоналу у службі загалом та в її підрозділах зокрема.
Станом на сьогодні укомплектування штату відповідно до оновленої структури завершено на 91%. З них у Головному управлінні - на 89%, на митницях - 97%, в апараті - 97%. В процесі реорганізації звільнено 2033 керівників та заступників територіаль¬них органів та працівників Центрального апарату, серед яких 345 звільнено на виконання закону «Про очищення влади».
В результаті скорочення штату та переведення частини працівників в ДФС з майже 59 тисяч залишилося трохи більше 44 тисячі чоловік. Тобто зменшили штат майже на 15 тисяч осіб.
Успіхи у реформуванні відомства, зокрема у частині виконання Плану інституціональних змін, були високо оцінені Національною Радою Реформ. План скорочення чисельності працівників та оптимізації структури ДФС, за даними Нацради, виконано майже на 100%.
Однак на цьому кадрова реформа не зупиняється. В ДФС активно працюють над автоматизацією кадрових процесів. Її завдання – зберегти час робітникам служби. Сьогодні концентруємо зусилля на тому, аби кожен з фахівців мав власний електронний кабінет та цифровий підпис. Ця система зараз розробляється і ми плануємо її протестувати і втілити до кінця року.
Також сформовано основні цілі для керівного складу ДФС. Це - наповнення бюджету та підвищення якості сервісу, який надає фіскальна служба. Виконання цих завдань буде ретельно перевірятися. Щоб ця процедура була більш прозорою та об’єктивною, до оцінювання якості роботи залучатимуться іноземні фахівці та міжнародні організації. Зокрема, ДФС домовилася з німецьким фондом GIZ щодо здійснення контролю діяльності служби. Фонд буде проводити дослідження рівня задоволеності платників податків роботою ДФС, при чому, це торкнеться не лише центральних органів, але й регіональних. Такий підхід дасть змогу скласти комплексне уявлення про зміни, які відбуваються у службі, побачити картину очима платників податків, визначити напрямки подальшого удосконалення нашої діяльності. Що ще важливіше, так це оцінювання нашої роботи за міжнародними стандартами. Західні країни є хорошим орієнтиром для того, аби зрозуміти, чи на правильному шляху ми перебуваємо.
Здійснені кроки – це лише частина запланованих реформ. Адже наша мета полягає не лише в «перетасуванні» кадрів, але й зміні філософії функціонування ДФС. Платники податків повинні бути задоволені процесом адміністрування та тим сервісом, який ми надаватимемо. Це стосується як великих холдингів, так і середнього бізнесу та окремих підприємців. У цьому - суть всіх реформ.