Сьогодні ми маємо унікальний прецедент - за всі часи незалежності України на Хрещатику, 36 ще ніколи не було такого тотального уникнення конструктивної взаємодії з мешканцями міста, невиконання урядових постанов щодо взаємодії з громадськістю, закритістю прийняття суспільно-важливих рішень та розподілу бюджету.
До прикладу, одне з найактуальніших та найскладніших питань - розвиток транспортної інфраструктури. Від нього залежить не лише комфортність проживання у Києві, його зовнішній імідж, але й життєдіяльність столиці в цілому.
Для системної взаємодії у вирішенні численних питань даної проблематики, у жовтні минулого року Громадська рада запропонувала створити Транспортну раду при КМДА, до складу якої мали увійти фахівці-транспортники міста.
Це одне з небагатьох питань, у якому Громадська рада знайшла розуміння у міської влади - як на рівні заступника Голови, так і в Департаменті транспортної інфраструктури.
Через відомі суспільно-політичні події та ряд кадрових змін спільно напрацьований проект розпорядження голови КМДА, частково завізований, кілька разів змінювався в частині прізвищ - керівників дотичних підрозділів.
Врешті, повністю завізований проект... повернувся із секретаріату Віталія Кличка з відмовою у підписанні.
"Проект розпорядження втратив свою актуальність", - повідомили Громадській раді.
Якщо виходити з чітко виписаної мети створення Транспортної ради, то варто зазначити, що на думку підлеглих Віталія Кличка втратило актуальність таке:
1) вивчення проблемних питань у сфері транспорту та пошуку шляхів для їх розвʼязання;
2) вивчення думки громадських організацій столиці щодо покращення якості та ефективності транспортного обслуговування в місті Києві.
Тож дане рішення посадовців міської адміністрації суперечить:
- ініціативам Президента України щодо широкої децентралізації влади за участю активної громадськості та створенню умов для розвитку європейської місцевої демократії в Україні;
- Постанові Кабінету Міністрів України № 906 від 03.11.2010 р. "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики";
- "Програмі першочергових кроків Київського міського голови" В. Кличка в частині 5-го пріоритету "Співпраця з громадою при прийнятті і виконанні рішень".
Транспортники Києва вкрай обурені такою позицією міської влади.
"Наша галузь знаходиться на межі. Київ - єдиний мегаполіс, у якому відсутня транспортна схема. Жодних досліджень існуючих пасажиропотоків не проводиться. Вантажні перевезення не впорядковуються. Жодного кроку не зроблено по створенню цивілізованого паркувального простору. Корупційні схеми владою не ліквідовані. А взимку комунальний транспорт може взагалі зупинитися", - говорять фахівці.
"На ключові посади у системі управління міським транспортом призначені посадовці без досвіду роботи у даній сфері і, переважно, навіть без відповідної освіти. Тенденція очевидна - управлінські рішення, від яких залежить життєдіяльність міста, приймаються непрофесійно, недалекоглядно, без врахування думки і професіоналів, і платників податків."
Слідуючи такому ж принципу відгородження від киян, голова КМДА підписав Розпорядження від 01.10.2014 р. про створення робочої групи з питань впровадження спільного проекту зі Світовим банком щодо розробки інтегрованого плану розвитку транспортної інфраструктури міста Києва і його приміської зони.
До складу робочої групи увійшли 9 чиновників, у тому числі одіозні посадовці КМДА, за якими тягнеться шлейф корупційних скандалів.
Жодного фахівця-транспортника до робочої групи не включено.
Сподіваємося, що Київський міський голова добре знає "якість" роботи своєї команди, розуміє наслідки вищеописаних рішень своїх підлеглих, і нарешті відреагує належним чином в інтересах київської громади.