ГлавнаяБлогиБлог Марини Бурмаки

Фахове управління вантажною логістикою позбавить Київ від заторів

З початком осінніх дощів Київ майже щодня захлинається у 9-ти бальних заторах. Пошуку способів розвантаження нашого міста поки не видно, але вони є й успішно застосовуються у європейських столицях.

Фото: Марина Бурмака

Якщо ж проблему залишити як є, то, незважаючи на падіння продажів авто (а ще пару років тому українці побили європейські рекорди з покупок нових автомобілів), Київ все одно наближатиметься до стану транспортного колапсу. Страждають і водії, і пасажири громадського транспорту, і перехожі. Проблеми на дорогах і тротуарах, де паркуються численні авто з численними порушеннями.

Комітет з питань транспорту та міського благоустрою Громадської ради при КМДА напрацював кілька важливих ініціатив щодо розвантаження столиці. Пропозиції від Громадської ради вже передали Голові Київської міської державної адміністрації.

Зокрема, вирішили зосередилися на проблемах вантажівок - міських і транзитних. Пересування таких великих автомобілів – проблема для міста, і її розв’язання потребує сучасних логістичних підходів, а не просто заборони в’їжджати в Київ удень. На жаль, реалізація рішення Київради від 22.05.2013 р. «Про деякі заходи щодо впорядкування руху вантажних автомобілів у м. Києві» дещо уповільнилась. Відповідну робочу групу, яка б займалася цими питаннями, так і не створено. Хоча таке рішення ухвалили ще в червні на нараді з питань облаштування майданчиків для вантажних транспортних засобів.

Експерти у транспортній галузі, з якими Громадська рада і консультувалася, пропонують створити Центр з управління вантажною логістикою (можливо як структурний підрозділ Департаменту транспортної інфраструктури). Серед основних його функцій повинна бути координація роботи сотень тисяч вантажних автомобілів, розташування баз їх дислокації, забезпечення безпеки дорожнього руху.

На сьогодні вантажним транспортом різних форм власності зайнято десятки гектарів території міста, приблизно половина не мають місць стоянки і паркуються на вулицях і у дворах. Це створює значні незручності для жителів Києва. Вантажний парк столиці майже вдвічі перевищує реальні потреби в перевезеннях. Центри з управління вантажною логістикою успішно діють в Європі, де вони збирають та аналізують документацію підприємств, слідкують разом з поліцією за технічним станом транспортних засобів, підвищенням кваліфікації водіїв, створюють умови для оптимізації транспортних потоків.

Якщо у Києві створити такий центр і навести порядок, організувати належну логістику в цій сфері, значно підвищиться пропускна спроможність міста та безпека транспортного обслуговування киян. Такий результат можна отримати за рахунок більш ефективної його експлуатації, зокрема при використанні митних складів, баз, вантажних дворів залізниці тощо. Ці можливості уже існують. Їх просто потрібно правильно використати!

Наприклад, Кільцева дорога. Облаштування її інфраструктури передбачено розпорядженням Кабміну від першого серпня цього року. На думку фахівців Транспортного комітету Громадської ради, замість світлофорів на Кільцевій дорозі варто побудувати наземні та підземні переходи від Столичного шосе до КП ДАІ у Пущі-Водиці. Так будуть створені умови для прискорення руху автомобілів, у тому числі вантажівок, а транспорт у центрі міста швидше розосереджуватиметься.

Зараз Кабінет Міністрів розглядає «Концепцію Державної цільової програми будівництва та облаштування паркувальних майданчиків для стоянки вантажних транспортних засобів на 2013 – 2016 роки». Ми переконані, що Київській міськдержадміністрації доцільно уважно віднестися до цього документу, подати відповідні пропозиції та зауваження, аби і держава допомогла столиці осучаснити управління вантажним транспортом за прикладом великих європейських міст.

Наприклад, у Москві влітку цього року було проведено обстеження вантажопотоків. Як показало дослідження, 35 % вантажних автомобілів, які рухаються по столиці, є транзитними, при цьому 15 % здійснюють перевантаження в Москві. Основна доля вантажних перевезень по Москві – це продовольчі та не продовольчі товари народного споживання (40 %), будівельні вантажі (15 %), при цьому рівень холостого пробігу автомобілів складає 56 %, а їх завантаження – 24 %.

Виходячи з аналізу цих даних керівництвом міста вживаються відповідні заходи щодо упорядкування та організації роботи вантажного транспорту, що працює в московському регіоні.

Подібна практика професійного підходу могла б вирішити транспортні проблеми столиці України, і зробити наше місто більш безпечним та комфортним.

Марина Бурмака Марина Бурмака , Політолог, громадський діяч, президент Українського Центру суспільного розвитку
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram