Ми вважаємо, що запропоновані в законопроекті норми в небезпечній мірі концентрують владу в Міністерстві внутрішніх справ України. Так, законопроект №6556 пропонує передати МВС частину функцій Міноборони з управління Національною гвардією під час протидії тероризму і виконання бойових завдань в зоні бойових дій, а також значно розширити повноваження Нацгвардії не тільки в зоні АТО, але і на мирній решті території України із можливістю застосовувати сили та зброї. Законопроект пропонує поставити на озброєння Нацгвардії майже усі види озброєння, в т.ч. важке, а також надати військовослужбовцям Нацгвардії повноваження застосовувати силу та вогнепальну зброю без чітко визначених умов.
Також цей аконопроект пропонує наділити Національну гвардію України фактично поліцейськими повноваженнями з охорони громадського порядку. Ми наполягаємо, що це є неприпустимим, оскільки НГУ першочергово є військовим формуванням, і станом на зараз виконує лише допоміжну для поліції функцію. Більше того - надання можливості складати протоколи про адміністративні правопорушення перетворить НГУ на аналог ППС (Патрульно-постової служби міліції), служби, яка славилась своєю корумпованістю та некомпетентністю в плані забезпечення вуличного правопорядку.
Зауважимо, що законопроект пропонує також наділити Національну гвардію більшим обсягом повноважень, ніж є в Національної поліції. Пропонується, щоб під час мирних зібрань нацгвардійці мали можливість застосовувати силу просто у випадку, коли учасники зібрань “скорочують мінімальну безпечну відстань” між ними. Тобто у випадку, коли учасники зібрань навіть не вчинили правопорушень. Вважаємо, що після Революції Гідності внесення таких пропозицій в парламент є неприпустимим!
Ми нагологошуємо, що пропозиції законопроекту № 6556 щодо надання МВС і Нацгвардії функції контролю за видобутком корисних копалин, насамперед, бурштину є неприпустимими. Використання Нацгвардії супроти бурштинокопачів призведе до збільшення насилля та великої кількості жертв. Також маємо підозру, що дане нововведення має на меті зміну “кришування” нелегального бізнесу з місцевого на центральне.
Таким чином, ми, депутати МФО «Єврооптимісти», вважаємо даний законопроект не лише є обмеженням прав та свобод громадян, а й серйозною загрозою конституційному ладу України. У такий важкий для нашої країни час посягання на права та свободи, шляхом мілітарізації правохоронної діяльності наближує нашу вітчизну до агресорів з Кремля і віддаляє від провідних демократій цивілізованого світу. В країні де переміг Євромайдан не може бути такого свавілля над правами людини!
Зазначимо, що невелика частина вдалих норм законопроекту № 6556 може бути реалізована у вигляді окремого законопроекту, який ми готові реєструвати разом з авторами законодавчої ініціативи.