Завданням верифікації визначили виявлення недобросовісних отримувачів. Попередні результати супроводжувались інформацією в ЗМІ про численні факти незаконного отримання соціальних виплат. Інформаційна компанія здебільшого констатувала проблеми, майже не торкнулась незаконної видачі, а підкреслила масовість незаконного отримання, в тому числі, внутрішньо переміщеними особами. Хоча різниця велика, в першому випадку можливі зловживання з боку розпорядника, в другому - з боку отримувача коштів.
Якщо ж Мінфін дійсно хоче верифікації процесу видачі та отримання соціальних виплат, то це комплексна робота правоохоронних органів. Неможливість примусити їх виконувати свої обов’язки ще більше розтліває всю правоохоронну систему. Хоча верифікація саме розпорядників соціальних виплат, їх способу життя, можуть дати більш швидкі результати для правоохоронців ніж виловлювання отримувачів.
Але, чи варто займатись Мінфіну пасивом …
Окрім інших функцій Мінфін проводить, разом з іншими органами виконавчої влади, аналіз фінансово-економічного стану держави, перспектив її подальшого розвитку. Чому б не взяти вектор розвитку – заробляти, розвивати актив. Актив в даному випадку – люди.
Чому б не провести верифікацію, разом з іншими органами виконавчої влади, активної частини населення, їх результатів, досягнень, маючи на меті сприяти їх подальшому розвитку.
Почати таку верифікацію можна саме з внутрішньо переміщених осіб, які спромоглись почати або продовжити свою справу у нових умовах, проявили активність в допомозі собі подібним, отримали гранти на економічний розвиток. Із залученням Мінсоцполітики та МінВПО визначити критерії та умови масштабування цих процесів, сприяти їх розвитку, популяризації та поширенню. Вже під відібрані активні категорії розробляти пільгові умови кредитування, виділення земельних ділянок та проектів будівництва.
Стратегія економії суттєво відрізняється від стратегії розвитку. Функції контролю необхідно замінювати функціями сприяння, тобі мабуть і контроль стане зайвим.