Разом з тим експерти відзначають наявність «підводних каменів» у новому «спрощеному» порядку отримання субсидій, а саме:- зниження соціальних нормативів споживання послуг ЖКГ зменшує базу нарахування субсидії (суттєво зменшені норми споживання природного газу (від 23% до 51% в залежності від категорії споживання, також суттєво зменшені норми споживання води – наприклад, для м. Києва – на 56% для холодної води, на 54% для гарячої води);
- фактично збільшено розмір обов'язкового платежу для тих, хто має пенсію більше 1570 грн., та зарплату більше 2350 грн. (тобто застосовується прогресивна шкала оплати частки вартості ЖКП, до 1.10.2014 застосовувався єдиний підхід: 10% для осіб, які втратили працездатність, в т.ч. інваліди, і 15% для працездатних);
- є загроза, що управлінням соцзахисту фізично не вистачить сил опрацювати документи і оформити субсидії у визначені терміни (чисельність працівників соціального захисту передбачається збільшити тільки на сході країни в промислово розвинутих областях на 1 207 осіб, проте додаткові кошти у змінах до держбюджету на 2015 рік не передбачені (≈100 млн. грн.). Це призведе до затримок в обробці документів і оформлені субсидій. Субсидія не буде нараховуватися автоматично по даних від громадянина, а необхідно буде чекати підтвердження за 5 днів (це нереально) від податківців та Пенсійного фонду даних про доходи, а від ЖЕКів і сільських (міських) виконкомів даних про склад сім’ї та вартість послуг для соціальної пільги та забезпеченості житлом. Всі соціальні служби «захлинуться» в паперах і строках);
- відсутнє джерело фінансування виготовлення бланків заяв та декларацій про доходи громадян (у міністерстві кошти не передбачені, а підприємства – надавачі послуг не мають права відносити ці витрати на собівартість);
- не визначено, яким чином розраховувати в декларації про доходи дохід від особистого сільського господарства і як надавати житлові субсидії 1,1 млн. внутрішнім переселенцям.
Необхідно концептуально застосовувати інший механізм субсидіювання, а не «підсилювати» чи «спрощувати» старий неефективний і рутинний. Як варіант, можливо розглянути запровадження соціальних електронних карток і рахунків з обмеженим цільовим використанням для монетизації компенсацій незаможним громадянам, виходячи з соціальної норми послуг і їх середньої вартості, включаючи в задекларовані самостійно доходи.
І взагалі, головне завдання Уряду реформаторів – не субсидії рекламувати, а створювати нові робочі місця, щоб люди мали можливість отримувати гідну зарплату і достойну пенсію.