Я вважаю, що функції управління підприємствами оборонно-промислового комплексу потрібно повернути центральним органам влади, як це було до прийняття Закону України «Про особливості управління об’єктами державної власності в оборонно – промисловому комплексі». Бо, на мою думку, кошти державних підприємств, які перераховуються на утримання Концерну «Укроборонпром», використовуються неефективно і непрозоро.
Якщо прочитати пояснювальну записку, то метою прийняття Закону України «Про особливості управління об’єктами державної власності в оборонно – промисловому комплексі», було визначення особливостей управління об’єктами державної власності в ОПК, шляхів підвищення ефективності функціонування підприємств оборонно-промислового комплексу та забезпеченню здійснення контролю за їх діяльністю.
Але що ми спостерігали з моменту заснування «Укроборонпрому» грудні 2010 року? Постійні скандали, витік інформації, що має ознаки «Для службового користування» та з грифом «Таємно», постійне списання боргів концерну! Згадати, хоча б, як на початку вересня минулого року у ЗМІ просочилася інформація про те, що концерну «Укроборонпром» загрожує судовий розгляд за невиплату американському посередникові 120 млн. доларів при виконанні контрактів на постачання озброєнь. Зрозуміло, що подібні скандали не завжди виходять на поверхню, але, головне, що невиплата більше ніж 120 млн. доларів комісійних, які чомусь перерахували не офіційному посереднику, а комусь на рахунки в швейцарських банках, потрібно б було відшкодовувати уряду України, тобто нам з Вами - простим платникам податків.
Нажаль, жодної з поставлених цілей функціонування «Укроборонпрому», за весь період його існування, досягнуто не було, а навпаки, за цей час відбулося погіршення соціально – економічного, фінансового, технічного стану підприємств ОПК; погіршився рівень виконання зобов’язань у військово – технічному співробітництві з іноземними замовниками; тривалий час залишаються невиконаними вчасно контракти з державного оборонного замовлення.
Метою ліквідації «Укроборонпрому» є створення на державному рівні належних умов для функціонування та розвитку підприємств оборонно – промислового комплексу України; здійснення військово – технічного співробітництва з іноземними замовниками, належного виконання зобов’язань з державного оборонного замовлення шляхом гармонізації законодавчого забезпечення зазначеної сфери з іншими нормативно – правовими актами країни. Все це дозволить Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України вирішити питання підпорядкованості підприємств ОПК центральному органу влади.
Прийняття законопроекту про ліквідацію концерну «Укроборонпром», з моєї точки зору, усуне розбіжності в системі державного управління та покращить керованість ОПК, дозволить розробити та реалізувати нову державну програму реформування та розвитку підприємств галузі на довгострокову перспективу, забезпечити міжнародні зобов’язання України у сфері військово – технічного співробітництва.
Я, власне, нічого не маю проти керівника концерну «Укроборонпром» Сергія Громова. Якщо Президент вважає його гарним спеціалістом в питаннях ОПК, то дуже розумним буде його призначити на посаду першого заступника реанімованого Міністерства промислової політики, і нехай займається питаннями розвитку підприємсв оборонно-промислового комплексу вже на цій посаді. Але утримування за державний кошт, а гроші, які підприємства ОПК виділяють на функціонування концерну, це державні гроші; чи постійне списання боргів «Укроборонпрому» за пенсії, тепло, газ та електрику – все це не сприяє ні розвитку української економіки, взагалі, ні розвитку українських підприємств ОПК, зокрема.