Зміни до існуючого закону, які я пропоную внести, насамперед, стосуються визначення існуючих термінів, наприклад, такого терміну як «вартість життєвого циклу». Я пропоную дати йому наступне тлумачення: "вартість життєвого циклу – це вартість досліджень і проектування; виготовлення; обертання; споживання або експлуатації; вторинного використання сировини; матеріалів та комплектувальних виробів; переробки та утилізації."
Важливим недоліком існуючого закону, на мою думку, є також нечітке визначення кваліфікаційних критеріїв учасників конкурсних торгів. І коли ці критерії визначаються на власний розсуд замовників - це створює умови для корупційних діянь при здійсненні державних закупівель. До критеріїв оцінки визначення переможця державних закупівель, я пропоную додати наступні критерії: використання місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, що пропонується учасникам. Це дасть змогу для розвитку саме вітчизняних підприємств і буде стимулювати створення в Україні нових робочих місць.
ЕС недавно выразил украинской власти обеспокоенность по поводу нехватки преданности принципу проводить такую политику государственных закупок, которая бы отвечала будущему Соглашению об ассоциации и международным принципам
— Петер Стано, спикер комиссара ЕС по вопросам расширения и европейской политики соседства
Також, серед критеріїв, на мою думку, бракувало того, що не враховувалася вартість життєвого циклу товара, у тому числі – експлуатаційні витрати. І основним доповненням до критеріїв при визначенні суб’єкта державних закупівель має бути наступне: сума надходжень до бюджетів усіх рівнів, державних фондів та внесків з отриманих сум під час виконання закупівлі товарів, робіт і послуг. При визначенні у документації конкурсних торгів питомої ваги критеріїв, я пропоную зазначити, щоб питома вага цінового критерію була не нижчою 50 відсотків.
Також, досі у ЗУ «Про здійснення державних закупівель» не були визначені компенсації, які отримає держава Україна від процедури здійснення державних закупівель. Я пропоную внести доповнення до існуючого закону у наступній редакції:
- якщо процедура закупівлі товарів, робіт і послуг передбачена державним контрактом, або під державні гарантії за імпортом на суму, що перевищує еквівалент п’яти мільйонів євро, обов'язковою умовою такого контракту є одержання Україною відповідних компенсацій;
- якщо процедура закупівлі товарів, робіт і послуг передбачена державним контрактом, або під державні гарантії за імпортом на суму, що перевищує еквівалент п’ятдесяти мільйонів євро, обов’язковою умовою такого контракту є одержання Україною відповідних компенсацій, передача технологій та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, включаючи використання місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг, що пропонуються учасником;
- дотримання умови щодо одержання Україною компенсації здійснюється шляхом укладення та виконання компенсаційного (офсетного) договору, який є зовнішньоекономічним договором ( контрактом), укладеним у письмовій формі між центральним органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України, та іноземним суб’єктом господарської діяльності, і пов'язаний з державним контрактом на постачання (закупівлю) товарів , робіт і послуг;
- порядок укладення компенсаційних (офсетних) договорів та види компенсацій визначаються Кабінетом Міністрів України.
Всі запропоновані мною зміни да Закону України «Про здійснення державних закупівель», можуть стати помітним кроком у напрямі приведення національного регулювання процедури державних закупівель у відповідність до європейського законодавства. Як наслідок: ми створимо в Україні конкурентне середовище у сфері державних закупівель, а бюджетні кошти нарешті почнуть використовуватися більш раціонально та прозоро.