Пунктом 2 Прикінцевих положень Закону від 17.07.2015 № 649VIII Кабінет Міністрів України було зобов’язано до 22.08.2015 затвердити наданий СБУ порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції.
Без цього порядку неможливо застосовувати до винних в порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції осіб ст. 204-3 КУпАП, яка передбачає конфіскацію такого товару.
Наразі при здійсненні затримань при незаконному переміщенні товарів службовцями ДФС складаються протоколи за ст. 164 КУпАП проте за суддівською практикою вилучений товар не конфіскується та повертається власникам контрабандистам.
З метою розуміння причин чому Кабмін не затверджує порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції народним депутатом України Антоном Геращенком було надіслано звернення до голови СБ України з метою отримання пояснень причин 7 місячної затримки виконання вимог законодавства.
Отримано відповідь, згідно з якою 17.08.2015 СБУ направила проект порядку до Кабміну, проте КМУ повернув його для погодження з іншими органами, діяльність яких регулюється зазначеним порядком. 5 місяців СБУ погоджувало з цими органами проект порядку, після чого ще 2 місяці Мінюст України проводив правову експертизу і лише після звернення нардепа така експертиза була завершена та нарешті Служба повторно направила проект порядку на розгляд до Кабміну.
А тим часом з червня 2015 року діє тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, який був затверджений АТЦ при СБУ. Відповідно до тимчасового порядку визначена процедура, коли підприємство подає заявку органам ДФС на внесення його до переліку підприємств, яким дозволено переміщувати певну продукцію на неконтрольовану територію. Погоджує всі такі заявки КЦ при штабі АТО.
Після чисельних публікацій журналістів стосовно діяльності фірм прокладок, які перепродували продукцію ДП «Артемсіль» із значною накруткою. Проте журналісти, на жаль, не висвітили факти продажу цієї солі терористам з ЛНР.
Проте Дмитро Снєгирьов зазначав про можливість придбання ШЕУ ЛНР технічної солі.
При перевірці зазначених обставин було виявлено, що ТОВ «Торговий дім «Артемсіль» уповноважено ДФС та СБУ продавати продукцію ДП «Артемсіль» до території, окупованої ЛНР.
Згідно попередніх журналістських розслідувань програми «Схеми» ТОВ «Торговий дім «Артемсіль» пов’язують з депутатом від БПП Олегом Недавою.
Отже висновки робіть самі, проте з одного боку маємо небажання певних інституцій виконувати у визначений законом строк прийняття порядку переміщення, який забезпечить конфіскацію контрабанди, а з іншого боку маємо дії, яки надають зелене світло фірмам прокладкам високопосадовців у Києві підтримувати інфраструктуру терористів ЛНР.