Майже через місяць після запуску поїзда я вирішив його обкатати, щоб визначити всі плюси та мінуси такої подорожі. Про які і розповім далі.
Я розробив для себе маршрут Київ-Львів-Мукачево-Дебрецен, адже завдяки додатковому поїзду Львів-Мукачево на пересадку в Мукачево я мав дві години часу. Тому, прибувши у місто, я пішов у міжнародну касу купувати квиток. Але тут мене одразу спіткала невдача – усі квитки на Інтерсіті розкуплені, тому тестувати новий маршрут я зміг у зворотньому напрямку. Зараз у поїзді курсує два вагони, тому таких проблем не має бути. Але взагалі, купуйте квиток на цей поїзд завчасно.
На цей поїзд ви купуєте міжнародний проїзний документ і він має відмінність від стандартного українського. В Угорщині квиток на Інтерсіті складається з плацкарти і резервації. Плацкарта купується на відстань і діє протягом якогось часу (наприклад тижня), а резервація купується на конкретний Інтерсіті, як місце у вагоні. Наприклад,якщо ви купили квиток на сьогоднішній Інтерсіті, а вирішили поїхати завтра — вам потрібно лише докупити резервацію за 32 грн.
Не придбавши квиток, я почалапав оглядати вокзал та платформу й водночас спілкуватися з пасажирами, більшість яких їхали до Будапешта. За словами пасажирів, основними проблемами цього поїзда є поганий стан колії, через що він повільно їде Україною, різна заповнюваність вагону та не для всіх зручний розклад руху. Останній квиток на мій поїзд купили о 10 годині цього дня, і я помітив, що не лише мені не вистачило квитка. Провідник навідріз відмовився брати безквиткових, мотивуючи перевірками по Чопу.
Платформу для міжнародних поїздів будували окремо за 500 метрів від вокзалу, але є плани "дотягнути" колію до вокзалу. Платформа простенька, наче сільська зупинка. Освітлення додаткового не робили через відправлення поїздів у денну пору доби. Якщо ви приїдете в дощ чи мокрий сніг — краще максимально чекати поїзда на вокзалі, бо накриття на платформі слабо захищає від негоди.
Особисті враження від поїзда — позитивні, але ще потрібно реалізувати: онлайн продаж квитків, скорочення часу зупинок у Чопі та Захоні за рахунок проходження митного і прикордонного контролю під час руху поїзда. Самі вагони обладнані розетками, кондиціонером, відеонаглядом, wi-fi та моніторами з графіком руху.
Вікна вимиті, тому під час руху поїзда можна насолоджуватися краєвидами. Місця між сидіннями достатньо, я вліз без проблем та навіть мав вільний простір. В Україні та Угорщині посадка на поїзд відбувалася з низької платформи, тому речі потрібно буде піднімати по сходах. Квитки перевіряють провідник української залізниці спільно з угорським провідником під час руху поїзда, при цьому у напрямку Мукачево-Будапешт безквиткових не беруть через прикордонний контроль. У напрямку з Угорщини можна їхати і стоячи, заплативши лише за квиток без резервації, про це в кінці блогу напишу окремо. По станції Мукачево є певні зауваження, але їх наче мають виправити ось-ось. Також хочеться збільшення кількості рейсів та швидкості руху поїзда українською територією. В Мукачево на вокзалі відсутні обмінники, а під час руху поїзда не ходять міняли, тому купіть форинти заздалегідь.
А тепер коротко про мої думки щодо поїзда.
Плюси для пасажирів:
1) безпересадковий рух з Мукачево до Будапешта. Не потрібно виходити для митного та прикордонного контролю;
2) вимиті вікна вагонів, внаслідок чого ви можете насолоджуватися краєвидами;
3) наявність вайфаю по території Угорщини;
4) за 6 годин можна доїхати з Мукачево до Будапешту при фіксованій ціні, яка не змінюється залежно від часу до подорожі;
5) кількість багажу, який можна вивезти з Угорщини - 36 кг;
6) квитки можна купити у всіх міжнародних касах УЗ та MAV, що і варто робити до дня поїздки.
Мінусів від курсування цього поїзда я не знайшов, хіба що неможливість виходу на платформу перед\після перевірки прикордонниками ваших документів. Це робиться для того, щоб “виїхавши” з країни ви не вирішили бігати в статусі нелегала. Більшість незручностей, на мою думку, є тимчасовими і стосуються вокзала Мукачево. Зі станції планують зробити хаб у міжнародному сполученні, бо туди доходить “європейська колія”. Тому його ремонтуватимуть.
Але є моменти, на які хочу звернути увагу:
1) зламаний термінал для оплати карткою. Звернення від УЗ відправлене: мають поремонтувати та збільшити їх кількість на всіх касах далекого сполучення;
2) касирка не знає англійської мови, але на міжнародну касу мають перевести касирку з базовою англійською;
3) поїзд їде повільно українською землею через тривалу не експлуатацію залізничної колії;
4) стоянка по Захоні більше години. У місті взагалі нічого робити, тому ви будете нудитися у вагоні поїзда або на вокзалі;
5) графік руху не зовсім підлаштований під українського туриста. Але заробітчани задоволені та, наскільки мені відомо, графік буде змінюватися;
6) Декілька невеликих проблем усунули оперативно після мого допису на фб;
7) Можна провезти в Угорщину не більше ніж дві пачки цигарок, відповідно до митного законодавства. Угорці ретельно перевіряють туристів на в'їзд;
8) Відсутня стиковка українських пасажирських поїздів та поїзда до Угорщини, але при цьому, стиковка у зворотньому напрямку існує.
* Європейська колія - колія, де відстань між внутрішніми краями рейок становить 1435 мм. На теренах пострадянського союзу використовувалась колія у 1524 мм. В Україні є декілька населених пунктів куди прокладена європейська колія: Мукачево, Чоп, Ковель, так само як в Європі декілька міст мають широку колію, наприклад Перемишль.
Окремо розповім про купівлю квитків з Угорщини в Україну. В Угорщині, для міжнародного сполучення не потрібна резервація на конкретне місце у поїзді, тому теоретично можна навіть буде стоячи перетнути кордон та зекономити 90 грн, купивши лише квиток.
Розклад поїздів в Угорщині та вартість квитків розміщена на сайті залізниці.
Маєте питання? Пишіть автору на фейсбук!