ГлавнаяБлогиБлог Марії Осипчук

Нові правила старої гри: як ОСББ працювати з реєстраторами

Однією з найактуальніших тем для українців є питання реформування сфери житлово-комунального господарства. Народні депутати обіцяють, що вже найближчим часом будуть прийняті законопроекти, які складають основу реформи ЖКГ. Мова йде про проекти Законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про комерційний облік комунальних послуг», «Про енергетичну ефективність будівель».

Фото: telekomza.ru

Проте навіть ідеальне законодавче регулювання не зможе забезпечити належні умови для проживання, якщо ми не почнемо брати на себе відповідальність за стан та умови життя в наших будинках. У попередній статті ми розглядали питання створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (надалі – ОСББ) для ефективного та повноцінного управління будинком. Не менш важливе питання подальшої діяльності об’єднання.

Цього разу спробуємо розібратися, яких правил слід дотримуватися для того, щоб швидко та без проблем зареєструвати зміни до відомостей про ОСББ, які містяться в Єдиному державному реєстрі, наприклад, у випадку зміни голови правління або при внесенні змін до Статуту.

Насамперед давайте визначимо, які відомості підлягають державній реєстрації.

За загальними правилами, які застосовуються до всіх юридичних осіб, в тому числі й до ОСББ, державній реєстрації підлягають:

• зміни до відомостей про керівника (Голову Правління);

• інформації про місцезнаходження та назву;

• зміни контактної інформації;

• зміна КВЕДів;

• нова редакція статуту.

Правила оформлення документів, які подаються для державної реєстрації, визначено у статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

Відповідно до цієї статті, рішення уповноваженого органу управління юридичної особи (для ОСББ – це рішення Загальних зборів або рішення Правління) прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийнятті рішення загальними зборами).

Справжність підписів осіб, які уповноважені на підписання відповідного рішення, має нотаріально посвідчуватися. Зауважте: коли ви прийдете до нотаріуса для посвідчення справжності підписів, він має перевірити повноваження осіб, які підписують документ.

Якщо ви хочете, щоб рішення Загальних зборів підписали саме голова та секретар зборів, а не всі співвласники, необхідно зазначити у порядку денному загальних зборів окреме питання: «Надання повноважень голові та секретарю зборів на підписання рішення Загальних зборів та нової редакції Статуту» (у разі, якщо ви реєструєте зміни до Статуту). Тільки після прийняття Загальними зборами такого рішення голова та секретар мають право підписати рішення Загальних зборів.

Крім того, зважайте на те, що для державної реєстрації змін до відомостей про ОСББ, Закон вимагає від нас саме РІШЕННЯ уповноваженого органу управління. Отже, ми не зобов’язані віддавати реєстратору протокол загальних зборів разом з бюлетенями для голосування та листками письмового опитування.

Для державної реєстрації змін достатньо подати рішення загальних зборів або правління, у якому зафіксувати результати проведених зборів/засідання.

Щоб зареєструвати зміни до відомостей про ОСББ, необхідно пам’ятати про наступне:

1. Документи викладаються українською мовою.

2. Документи не мають містити виправлень, підчищень, які не зумовлені їхнім змістом.

3. Можна подати оригінал документу або нотаріально засвідчену копію.

4. Рішення Загальних зборів прошивається, пронумеровується та підписується головою та секретарем, справжність підписів яких нотаріально посвідчується.

5. Для того, щоб голова та секретар підписали рішення загальних зборів, Збори мають прийняти рішення про надання їм відповідних повноважень.

6. Рішення Правління прошивається, пронумеровується та підписується всіма членами Правління, присутніми на засіданні. Справжність їхніх підписів нотаріально посвідчується.

7. Нова редакція Статуту прошивається, пронумеровується та підписується головою та секретарем Загальних зборів у разі надання їм таких повноважень. Справжність їхніх підписів нотаріально посвідчується.

До пакету документів, які ви маєте подати для державної реєстрації змін, входять:

1. Заява про державну реєстрацію за формою № 3.

2. Рішення уповноваженого органу управління (загальних зборів або правління).

3. Нова редакція статуту (у разі внесення змін до Статуту).

4. Квитанція про сплату адміністративного збору.

5. Довіреність, якщо документи подає не Голова Правління.

Якщо при підготовці документів для державної реєстрації змін до відомостей про ОСББ ви дотримаєтесь вищенаведених правил, реєстратор, в межах встановленого законодавством часу, зареєструє зміни до відомостей про ваше ОСББ. А ви, у свою чергу, заощадите свої нерви та час.

Марія Осипчук Марія Осипчук , Аналітик житлово-комунальних та енергетичних програм Громадянської мережі ОПОРА
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram