В щирість таких прагнень вже ніхто не вірить, бо дуже вже очевидним є те, що в таких реформах вони не зацікавлені. Доля законопроектів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я» (реєстраційний № 2309а), «Про внесення зміни до підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я» (реєстраційний № 2310а), «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення законодавства України з питань охорони здоров’я» (реєстраційний № 2311а) досить сумна.
Спочатку їх затвердження протягом тривалого часу відкладалось у Кабінеті Міністрів України. Коли нарешті Уряд в і вніс на розгляд Комітету Верховної Ради України їм чинять тиск керівництво Комітету. Зрештою, якщо супротив буде наростати медичну реформу в кращому випадку можна буде реалізувати роки за два. У гіршому – вона так і залишиться на папері.
Керівництво комітету стверджує, що законопроекти несуть загрозу медичній сфері, і що зрештою Україна втратить всі лікарні, бо їх приватизують і монополізують ціни на послуги. Однак якщо вивчити законопроекти, то жодного слова про зміну форми власності Ви в них не знайдете. Натомість вони містять норми про організаційно – правову форму, дають більше повноважень головним лікарям. Надають їм право в рамках виділеного бюджету самостійно планувати свої потреби та витрати.
Зрештою, я не розумію, як можна критикувати законопроект, який навіть не було розглянуто на засіданні Комітету? Як можна назвати дії керівництва комітету адекватними? Чому не можна було розглянути законопроекти, внести в них свої пропозиції, якщо такі є, або зауваження? Я – за цивілізований діалог. А його, нажаль немає.
Після засідання Комітету одним із членів Комітету було внесено альтернативний законопроект. Якщо звірити його з тим, який подав Міністр охорони здоров’я, то можна найти різницю лише в пару абзацах. Наприклад, пан Мусій пропонує встановити заборону на створення приватних підприємств і передбачити норму, відповідно до якої рахунки лікарень можуть відкриватися лише в державних банках.
Однак, такий законопроект не може рахуватися альтернативним, тому що він не пропонує жодної альтернативи, а лише вносить пару правок в поданий пакет законопроектів. Тобто, пан Мусій не мав вносити цей законопроект як альтернативний, а мав просто на Комітеті погодити свої поправки і пакет реформ міг би бути проголосований в першому читанні вже.
Задля того, аби наздогнати час, втрачений не конструктивною поведінкою керівництва Комітету, я 21 липня 2015 року подала заяву на ім’я Голови Комітету Ольги Богомолець з вимогою терміново скликати засідання Комітету задля розгляду поданих Урядом та альтернативних проектів.
Реформа не може чекати до осені. Парламент працює, а отже маю надію, що ми приймемо медичну реформу в серпні 2015 року і закладемо на неї відповідні кошти в Державному бюджеті України.