Що стало підставою для позову? Згідно Постанови, в жовтні мають відбутись «перші» вибори депутатів місцевих рад і відповідних голів. Це прямо суперечить приписам Конституції України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Нинішні місцеві депутати були обрані на чергових місцевих виборах у 2015 році і термін їх повноважень ще не сплив.
Призначення чергових та/або позачергових виборів до органів місцевого самоврядування відповідно до п.30 ч.1 ст.85 Конституції України належить до повноважень виключно Верховної Ради України. Натомість в Постанові №164 ЦВК не наведено посилання ані на відповідне рішення ВРУ, ані підстави для дострокового припинення повноважень чинних депутатів
Усвідомивши відсутність належної законодавчої бази та нормативного регулювання для проведення місцевих виборів ЦВК прийняло ще одну Постанову №181 від 05.09.2017р. «Про звернення до комітетів Верховної Ради України», де визнається наступне: «Зважаючи на те, що в Законі відсутні норми щодо особливостей організації підготовки та проведення перших виборів в об’єднаній територіальній громаді, розташованій у двох або більше суміжних районах, виникла низка проблемних питань, що ставлять під загрозу належну підготовку проведення таких виборів та потребують невідкладного врегулювання на рівні Закону». Постанови Верховної Ради так і немає, а виборчий процес розпочався вже 9 вересня.
Окремо хочу підкреслити, що жодні об'єднані територіальні громади чинною Конституцією України та її адміністративно-територіальним устроєм не передбачені.
Зазначені протиправні дії ЦВК тягнуть за собою мільйонні витрати на проведення неконституційних місцевих виборів, що завдає прямих збитків бюджету. В майбутньому це може отримати правову кваліфікацію за ч.5 ст.191 КК України як розтрата бюджетних коштів в особливо великих розмірах. Продовження виконання Постанови ЦВК №164 від 18.08.2017р. може завдати значної шкоди інтересам держави та суспільства.