Гройсман поділив «газові» доходи

Уряд Гройсмана-Порошенка радісно заявляє, що підвищення фактично вдвічі з 1 травня ціни на газ для населення принесе додаткові доходи до Державного бюджету.

Фото: Макс Левин

Урядовим законопроектом № 4543 від 28.04.2016 пропонується врахувати і перерозподілити ці «нові» доходи в Держбюджеті на 2016 рік:- додаткові доходи від підвищення середньозваженої ціни природного газу для населення, а саме до «єдиної» ціни в 6 879 грн. за тис. куб. метрів (урядовий слоган – «лібералізація» ціни). Сума додаткових доходів від підвищення ціни на газ для побутових споживачів складе 7,1 млрд. грн., за рахунок:

- 3,8 млрд. грн. – ренти за видобування газу;

- 2,1 млрд. грн. – ПДВ;

- 1,2 млрд. грн. – податку на прибуток (ПАТ «Укргазвидобування).

- зменшення доходів бюджету від часткового скасування оподаткування пенсій (пов’язаний законопроект № 4542) у сумі 0,48 млрд. грн.

Отриманий приріст доходів бюджету в розмірі 6,7 млрд. грн. запропоновано розподілити наступним чином:

- 5,3 млрд. грн. (!) – на збільшення видатків на надання житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, газу, тепло- і водопостачання (довівши загальний обсяг субвенції до обсягу 40,3 млрд. грн. – які фактично повертаються до НАК «Нафтогаз»);

- і всього 1,4 млрд. грн. – на підвищення з 1.12.2016 року соціальних стандартів (прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати, а також виплат, що від них залежать) на 50 грн. або на 3,2%.

Передбачається збільшення розміру мінімальної заробітної плати з 1 грудня 2016 року до 1 600 гривень проти 1 550 гривень передбачених у бюджеті на 2016 рік.

Крім того, в порушення закону України «Про оплату праці» передбачається збереження грошового розриву між розміром мінімальної заробітної плати та розміром посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС у розмірі 265 гривень.

Відповідно передбачається підвищення розмірів прожиткового мінімуму з 1 грудня 2016 року:

- на одну особу в розрахунку на місяць з 1 496 гривень до 1 544 гривень;

- для дітей віком до 6 років з 1 313 гривень до 1 355 гривень;

- для дітей віком від 6 до 18 років з 1 637 гривні до 1 689 гривень;

- для працездатних осіб з 1 550 гривень до 1 600 гривень;

- для осіб, які втратили працездатність: з 1 208 гривень до 1 247 гривень.

Для врахування зазначених вище «збільшень» на 50 грн. соціальних стандартів у змінах бюджету передбачено відповідне збільшення видатків на 1,4 млрд. грн., а саме:

- 696,2 млн. грн. на оплату праці й нарахування в бюджетній сфері;

- 576,9 млн. грн. на пенсійне забезпечення;

- 126,3 млн. грн. на допомоги сім'ям з дітьми та по догляду за психічнохворими;

- 4,6 млн. грн. на підвищення одноразових грошових допомог у разі смерті військовослужбовців;

- 2,1 млн. грн. на допомоги при працевлаштуванні студентів;

- 0,2 млн. грн. на стипендії аспірантам, докторантам та слухачам (залежать від 1 тарифного розряду ЄТС).

Таким чином:

1. Зазначене підвищення «соціальних стандартів» якісно не змінить рівень забезпечення реального прожиткового мінімуму, який розраховано за Методологією 2000 року – та залишиться на надзвичайно низькому рівні, а саме 47,9% від розрахункового (за умови збереження в 2016 році прогнозованого рівня інфляції – 12%);

2. Збільшення мінімальної заробітної плати відбудеться лише у ГРУДНІ 2016 року на 3,2%, а не на 10% як заявляється урядовцями. Середньорічне збільшення мінімальної зарплати та соціальних стандартів складе лише 4,4%, тобто порівняно із вже передбаченим у бюджеті (4,1%) зросте лише на 0,3%;

3. Поданий народними депутатами законопроект №2682 ще від 21.04.2015 (щодо повної відміни оподаткування пенсій) блокується керівництвом Верховної Ради.

Андрій Павловський Андрій Павловський , Експерт з питань соціальної політики
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram