Пальцем в небо

Що стоїть за двома прес-конференціями на одну тему: революційна подія чи примітивний піар?

Комітет Верховної ради з питань транспорту змушений перенести чергове засідання Комітету на прохання Міністра інфраструктури у зв’язку з його відрядженням.

Про мету відрядження дізналися зі ЗМІ– у міністра в середу надзвичайно серйозні заходи: дві прес-конференції на одну тему: про плани лоукостера Ryanair розпочати співробітництво з аеропортом «Львів». Один захід планується в Києві, другий – у Львові.

Володимир Омелян
Фото: Макс Требухов
Володимир Омелян

Звісно, тема сама по собі вкрай популярна – щороку десятки тисяч українців шукають можливості якнайдешевше перетинати рідне небо. Лоукости – один з найпривабливіших форматів для більшості співвітчизників. Тож, все, що буде завтра сказано щодо можливих перспектив заходу в Україну чи не найбільшого лоукостера – ірландської компанії – не може не зацікавити як фахівців, так і пасажирів. Вітаю від душі досягнення домовленостей із провідним лоукостером, тим більше розумію, що не все так легко й просто, як хотілося б нам бачити. Бо визначальним фактором для укладання відповідних угод з іноземними авіаперевізниками є їх комерційний інтерес, економічна вигода, яка повинна бути забезпечена українською стороною. Й далеко не все залежить від бажань наших пасажирів або очільника профільного міністерства врешті.

Щиро радію, що ініціатива нашого Комітету з питань транспорту, прийнята ще в березні 2015 року на виїзному засіданні в місті Львові, має своє продовження та реалізацію.

Засідання стосувалося запровадження експерименту «відкритого неба» для аеропорту «Львів» та надання йому п’ятого рівня доступу, що означитиме зняття обмежень щодо здійснення польотів будь-яким перевізником.

На виконання рішення Комітету з питань транспорту в квітні 2015 року Державіаслужба України направила листи до авіавластей ряду країн з пропозицією зняти наявні обмеження по кількості рейсів до аеропорту. Звернулись, зокрема, до Азербайджану, Італії, Ізраїлю, Індонезії, Нідерландів, Казахстану, Франції, Польщі тощо. Паралельно направили листи й до міжнародних low-cost компаній: «Wizzair», «Ryanair» та інших.

Втім, великої активності від авіаперевізників ми не мали до того моменту, поки самі лоукостери не побачили: в Україну йти цікаво – передусім, цікаво економічно. Тобто, коли наша сторона гарантує знижки на збори аеропорту, певні преференції тощо. Той же «Ryanair» наразі робить обережні оцінки стосовно потенціалу українського ринку і припускає свій прихід до нас не раніше, ніж влітку 2018 року. Проте, навіть така перспектива є суттєвим та безперечним досягненням нового керівника аеропорту «Львів» - Тетяни Романовської. З чим хотілося б щиро її привітати.

Напередодні очікуваної події – прес-конференцій з приводу підписання договору з ірландським лоукостером Ryanair – сподіваюсь що будуть озвучені умови досягнутих домовленостей, в тому числі щодо обсягу знижок, які будуть запропоновані Ryanair. Зазначу, що наказом Міністерства інфраструктури України допускається знижка до 80% на збори для авіакомпаній. І цей механізм є чи не єдиним реальним чинником для залучення міжнародних лоукостів.

В цьому контексті цікавить питання, чи буде також надана аналогічна знижка іншим авіаперевізникам? Бо інакше це загрожує виходом їх із ринку.

Фото: alexcheban.livejournal.com

Чи передбачається підписання меморандуму із місцевою владою, зокрема –щодо звільнення аеропорту від сплати податку на землю з метою часткової компенсації втрат у зв’язку із наданням знижки на аеропортові збори ?

Чомусь не впевнений, що відповіді на ці запитання вже існують і будуть озвучені завтра. Між тим – завтрашня подія вже широко відрекламована як революційна на нашому ринку. Чи не забагато піару, шановні друзі? Навіщо із повсякденної роботи створювати шоу, черговий привід для ефектного піару?

До речі, про роботу. На запланованому на 15 березня черговому засіданні Комітету мали би бути розглянуті наболілі, нагальні проблемні питання – щодо стану забезпечення безпеки мореплавства та виконання ДП «Адміністрація морських портів України» своїх функцій.

Маю зазначити, що актуальність цієї теми не зменшується із року в рік. Розглянути, однак, не судилося…

Ярослав Дубневич Ярослав Дубневич , Народний депутат України
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram