Дещо про справедливий розподіл податків

Пропоную на розсуд новий Проект Закону України "Про внесення змін до Господарського, Податкового та Бюджетного кодексів України (про зарахування податку на доходи фізичних осіб до відповідних місцевих бюджетів за фактичним місцезнаходженням структурних та відокремлених підрозділів підприємств)".

Фото: dumskaya.net

Суть цього закону полягає у наступному. На території певної громади розташоване та функціонує підприємство, яке є структурним підрозділом, відділенням або філією державної компанії, великої приватної структури або ж державного органу влади.

Підприємство працює в, приміром, Городоцькому районі Львівської області, використовує природний, людський ресурс, однак податок на доходи фізичних осіб - своїх працівників платить не в місцеві бюджети краю, а за адресою реєстрації центрального офісу компанії.

Мова йде про 15 % нарахування із прибутку кожного працюючого. При цьому діти працівників, звісно, ходять до місцевих шкіл, користуються медичними послугами лікарень. Сума податку у свою чергу розщеплюється (чи точніше мала б розщеплюватися) наступним чином: 25 % - бюджет базової одиниці міста, села, селища; 50% - районний бюджет; 25% - обласний бюджет. У випадку цілої низки працівників державних органів влади або державних підприємств, на жаль, кошти зі вказаного податку працюючого на місцях персоналу справляються в столиці. Якщо мова йде про відділення банків, філії великих приватних підприємств, торгові мережі то податки також дуже часто оминають місцеві бюджети. Причини явища різні від ліні бухгалтерів до бездіяльності органів податкової, а також прогалин в законодавчій базі.

Таким чином частково підтримується і давня легенда про дотаційність регіонів та їх залежність від "доброго царя" в столиці. Можливо, така ситуація вигідна, передусім, киянам, а також – чиновникам, які отримують додаткові важелі впливу на політично «непокірні» території. Адже у випадку, якщо б такі податки сплачувались за місцем фактичної діяльності підприємства чи органу влади, уряд втратив би можливість тиснути на регіони через ручний розподіл субвенцій та дотацій.

Законопроект, у разі його прийняття суттєво підсилить можливості місцевого самоврядування в Україні. Він змусить підприємства здійснювати функції податкового агента та сплачувати ПДФО за місцем фактичного провадження діяльності виробничних, структурних та функціональних підрозділів філій і т.д.

Якщо врахувати, що саме цей податок є найбільшим джерелом надходжень до місцевих бюджетів та базою для забезпечення функцій делегованих державою органам місцевого самоврядування то можна зробити висновок, наскільки вільніше дихатиметься місцевим громадам.

З Проектом Закону можна ознайомитись за посиланням.

Чекаю на Ваші коментарі, або ж зауваження.

Ярослав Дубневич Ярослав Дубневич , Народний депутат України
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram