Для проведення позапланової перевірки у скарзі має бути вказаний суб'єкт господарювання, а простіше — хто здійснює там діяльність. Суб'єктом може бути ФОП або ТОВ.
Кому цікаво детальніша інформація про позапланові перевірки, можете прочитати відповідний закон на сайті ВР.
Найпростіший спосіб дізнатися назву суб'єкта у закладі — подивитися куточок споживача або ж фіскальний чек. На жаль, більшість закладів не видають фіскальні чеки. Та і який куточок споживача у ларьку з шаурмою?
Що ж робити тоді?
У місцевих радах має бути відділ, що займається систематизацією даних про суб'єктів господарювання. Такі ж дані мають бути у податкової, але від них дуже важко отримати інформацію.
Тому варто надіслати запит на публічну інформацію у місцеву раду з описом закладу (вивіска, колір, назва) та адресою місцерозташування. Додатково можна запросити інформацію про наявність ліцензії, тощо. Протягом 5 діб вам нададуть відповідь.
А що робити, якщо такої інформації у міської ради немає? Наприклад, власник “забув” повідомити про це.
Слати електронні звернення на міську раду та обласну Держпродспоживслужбу, якщо заклад знаходиться в обласному центрі. Шаблон можна завантажити за посиланням.
Якщо ваш заклад, на який ви хочете залишити скаргу, знаходиться у далекому населеному пункті — тоді звернення варто слати лише у відповідну раду, з проханням встановити суб'єкта господарювання. Також встановити, хто суб'єкт господарювання та чи є в нього ліцензія, може поліція.
Протягом 14-30 діб вам нададуть відповідь, хто є власником закладу, після чого варто надсилати звернення у Держпродспоживслужбу.
На жаль, іншого механізму позапланової перевірки, якщо споживач вижив, немає. Лише після встановлення суб'єкту господарювання, заявник надсилає скаргу до Держпродспоживслужби. Скарга має бути в електронному вигляді, але з підписом і вказанням адреси для надання відповіді.
Даний механізм діє також у тому випадку, якщо вас обслуговують іноземною мовою (наприклад, російською).