В грудні 2105 року ДАБІ здійснила перевірку, за результатами якої містобудівну документацію було скасовано. Це потягнуло за собою визнання Київрадою невідповідності цільового призначення земельної ділянки під забудовою її реальному використанню. Відповідно, через це, а також порушення терміну на подачу клопотання про поновлення договору оренди землі, міська рада відмовила забудовникові в поновленні договору оренди. Рішенням судді Віктора Швеця (Вищий господарський суд), який відомий широкому загалу завдяки гучному корупційному скандалу, рішення Київради скасовано. Але це сталося більш, ніж через рік після того, як міська рада прийняла це рішення. Відповідно, більше року здійснювалося практично самозахоплення ділянки Хачатуряном. Хоча ділянка по Верховинній, 80-Б мала бути повернута громаді міста і приведена до належного стану. І отут в гру вступають чиновники КМДА.
Незважаючи на скасування містобудівної дозвільної документації та відсутності прав на користування земельною ділянкою приватний ВНЗ «Київський міжнародний університет» станом на сьогоднішній день продовжує користуватися земельною ділянкою, яка, окрім того, в порушення низки норм законодавства знаходиться в обмеженому доступі для громади міста Києва, якій, власне, дана ділянка і належить.
Про дані факти неодноразово було повідомлено Відділ контролю за благоустроєм Святошинського району та голову Святошинської РДА в форматі особистої зустрічі з громадою.
Народним депутатом України Юрієм Левченком було надіслано звернення з відповідною вимогою щодо вжиття заходів для повернення самовільно захопленої території в користування і доступ для громади міста. У відповіді Департаменту міського благоустрою та збереження навколишнього середовища (№064-1424 від 13.02.2017) зазначається: «Відповідно до пункту 5 рішення Київської міської ради від 25.09.2003 № 16/890 «Про Порядок здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві» (далі – Порядок) Департамент забезпечує приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, у процесі виконавчого провадження з примусового виконання судових рішень про повернення Київській міській раді самовільно зайнятих земельних ділянок».
Також у вказаному листі-відповіді зазначається: «Неодноразові листи-попередження замовнику стосовно продовження терміну її (контрольної картки – ред.) дії або закриття проігноровані. За прострочений термін дії контрольної картки та складування будівельних матеріалів на керівництво приватного вищого навчального закладу «Київський міжнародний університет» складні протоколи про адміністративне правопорушення. Вимоги припису від 13.12.2016 №1620200 щодо демонтажу тимчасової огорожі та відновлення благоустрою на земельній ділянці не виконані.
Під час обстеження вказаної земельної ділянки з’ясовано, що на ній вирито котлован вздовж паркану, зберігаються будівельні матеріали та металеві конструкції баштового крану, а також розміщено ряд тимчасових споруд для будівельників та охорони. По периметру земельної ділянки встановлено тимчасову огорожу.
Згідно з даними міського земельного кадастру договір оренди земельної ділянки від 14.10.2010 №75-6-0-237 скасовано.»
11 грудня 2015 року було скеровано мій депутатський запит № 08/279/109-019 до Департаменту земельних ресурсів з вимогами:
- надати інформацію про те, чи має місце у діях приватного вищого навчального закладу «Київський міжнародний університет» факт нецільового використання земельної ділянки по вул. Верховинній, 80-б у Святошинському районі міста Києва;
- надати інформацію про те, чи окреслені у даному запиті та листі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в місті Києві від 19.11.2015 №10126-51/1911/10 порушення земельного законодавства можуть бути підставою для розірвання договору оренди земельної ділянки по вул. Верховинній, 80-б у Святошинському районі міста Києва №75-6-00237 від 14.10.2005 року.
Відповіді надано не було.
10 березня 2016 року були направлені депутатські запити до Державної архітектурно-будівельної інспекції України та Київського міського голови (запити № 08/279/109-094 та № 08/279/109-095 відповідно) вжиття заходів на припинення незаконного будівництва по вул. Верховинна, 80-б.
Відповіді також не було.
Того ж таки 10 березня 2016 року було скеровано запит до Прокуратури м. Києва (№ 08/279/109-097) щодо вжиття заходів стосовно притягнення до відповідальності осіб причетних до здійснення незаконних будівельних робіт по вул. Верховинній 80-б.
За дорученням Прокуратури м. Києва, відомості за даним фактом слідчим відділом Святошинського управління поліції ГУНП у м. Києві внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016100080004574 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого статтею 356 Кримінального кодексу України (самоуправство).
Розслідування до сих пір «триває».
23.03.2016 мною було скеровано депутатське звернення № 08/279/109-101 до Департаменту архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві з вимогами
- надати для ознайомлення копію протоколу та акту перевірки від 15.03.2016, що відбувалася за участі представників Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції стосовно дозвільної документації для подальшого будівництва (від моменту попередньої перевірки 05.11.2015) на ділянці по вул. Верховинній, 80-б;
- надати інформацію про те, чи було складено відповідно до чинного законодавства обов’язковий для виконання припис про зупинення підготовчих будівельних робіт за умови відсутності дозвільної документації; надати інформацію про те, чи було надіслано відповідне повідомлення про примусовий припис із припинення будівельних робіт орендарю.
Відповідь на дане звернення не була отримана.
Також 28 квітня 2016 року було надіслано депутатське звернення до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища під № 08/279/109-119 з вимогою здійснити благоустрій ділянки по вул. Верховинній, 80-б в частині знесення паркану, який на даний час розміщений незаконно та порушує норми благоустрою щодо обмеження доступу на ділянку, котра знаходиться в комунальній власності міста Києва.
Відповідь також не була отримана та паркан не був знесений.
17 серпня 2016 року я звернувся до Київського міського голови, у зверненні № 08/279/08/109-181, просив взяти питання під особистий контроль але питання так і залишилось без розгляду.
Знову звертаючись до Київського міського голови 17 листопада 2016 року, у зверненні № 08/279/08/109-236 просив надати розпорядження Департаменту земельних ресурсів як уповноваженому органу виконавчої влади в найближчі строки (в межах тижня з моменту отримання розпорядження) здійснити фіксування факту обмеження доступу і самовільного захоплення земельної ділянки по вул. Верховинній, 80-б, що у Святошинському районі міста Києва шляхом складання відповідного акту та протоколу, також належним чином повідомити мене про дату та час проведення такої комісії. Також вимагав з’ясувати причини відмови Відділу контролю за благоустроєм Святошинського району надавати відповіді на офіційні звернення депутата та вжити належних заходів відповідно до чинного законодавства.
У відповіді № 001-3508 від 08.12.2016 року за підписом В. Кличка, мене було повідомлено, що обстеженням, проведеним спеціалістами Департаменту земельних ресурсів відповідно до Порядку здійснення самоврядного контролю за користуванням і охороною земель у м. Києві, затвердженого рішенням Київради від 25.09.2003 р., № 16/890, встановлено, що земельна ділянка орієнтовною площею 0,1 га використовується для експлуатації та обслуговування будівлі університету (гуртожитку). На момент надання відповіді на земельній ділянці вирито котлован та будівельні роботи не проводилися.
Земельна ділянка огороджена будівельним парканом та охороняється (акт обстеження від 21.11.2016 р. № 16-1999-08). Для вжиття заходів щодо порушення земельного законодавства Департамент земельних ресурсів у межах повноважень направив матеріали обстеження до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища та Київської місцевої прокуратури № 8.
Таким чином, чиновники більше року перекидали одне одному звернення, надсилали стандартні відписки з констатацією очевидних фактів та не вчиняли жодних дій з метою відстояти інтереси громади.
Тепер забудовник іде в контратаку і намагається повернути вже формальний контроль над ділянкою з метою продовжити будівництво, яке загрожує руйнуванням навколишнім будинкам, один з яких почав буквально тріщати по швах вже під час підготовчих робіт.
Виникає питання: навіщо громаді утримувати такий «обслуговуючий персонал», яким фактично і є чиновники, якщо останні, замість того, щоб служити їй, свідомо працюють проти неї?