Звичайно, складно порівнювати Україну з розвинутими європейськими демократіями, де, якщо і відбуваються якісь порушення, відразу наступає реакція. Але скільки часу вони до цього йшли! Ми ж змушені вчитися дуже швидко. І результати є.
По-перше, З’їзд викликав жвавий інтерес. Люди телефонували, писали, вносили пропозиції, допомагали з організацією, тобто робили все, щоб захід відбувся. На З’їзді були присутні майже 500 делегатів зі всіх куточків України. Активних делегатів. Не масовки, а тих, хто чітко усвідомлював, що він хоче і з якою метою приїхав. Тому, якщо хтось стверджує, що людей можна зібрати лише за гроші, він або помиляється, або обманює. Насправді, українці можуть бути активними і вміють встати з дивана, щоб захистити себе.
По-друге, малий і середній бізнес перестає зосереджуватися на критиці. Так, в нас дуже багато такого, що заважає розвитку, створює умови для корупції і т.ін. Відомо, які місця Україна посідає в міжнародних рейтингах, як іноземні інвестори оцінюють наші умови для ведення бізнесу. Більше того, ми на власному прикладі знаємо, що працює НЕПРАВИЛЬНО. Але ми не хочемо бути одними з тих, хто лише критикує. Малий і середній бізнес готовий і вже це робить – пропонує чітко прописані рецепти, які допоможуть змінити діючу систему.
Будь-ласка, користуйтеся ними. Але не відкладайте в сторону і не ховайте в шухляду. Саме це ми запропонували на З’їзді всім основним політичним силам, представленим в парламенті.
Ви не знаєте, як вдосконалити податкову систему? Наша пропозиція: обмежитися 7 податками, серед яких податок з кінцевого продажу; податок на прибуток із повною амортизацією; єдиний податок; плата за землю та нерухомість; плата за природокористування; податок з доходів фізичних осіб, який сумарно з єдиним соціальним внеском не повинен перевищувати 25% та імпортне мито.
І ми отримаємо величезний економічний ефект, коли суб’єкти підприємницької діяльності в залежності від видів діяльності та від оборотів будуть мати можливість сплати прозорих податків, а при цьому отримають фінансову та податкову амністію.
Незрозуміло, що робити з адміністративними бар’єрами? Держава повинна регулювати тільки питання безпечності товарів і послуг, у відповідності до європейських стандартів та регламентів. Має бути встановлений відкритий реєстр виключних вимог усіх державних органів до кожного виду діяльності за КВЕДами, а не так, як сьогодні, коли контролюючі та перевіряючі органи самостійно встановлюють правила гри, вигідні для них, і заганяють підприємців в глухий кут.
Є питання по власності, процедурі прийняття рішень і правосуддю? Ми знаємо, як запровадити єдиний прозорий електронний документообіг в усіх органах влади та місцевого самоврядування та інших установах, що надають громадянам та підприємцям публічні послуги. І як ввести єдиний відкритий реєстр землі та нерухомості з визначенням власників, зміни до якого вносяться в реальному часі, одночасно з підписанням договору.
Одним словом, якщо не весь, то значний пакет документів необхідних для проведення реальних змін в економіці ми підготували і на цьому не збираємося зупинятися. А влада і політики в цих умовах мають право вибору: або дослухатися, або проігнорувати. При цьому вони повинні памятати, що суспільство змінюються і час, коли не люди будуть їх обслуговувати, а вони – людей, скоро настане.