ГлавнаяБлогиБлог Николая Мельника

Дорожня карта "Мінську"

Після зустрічі Норманської четвірки у Берліні вся українська медіа спільнота почала, як мантру повторювати: «дорожня карта…дорожня карта». Візьму на себе сміливість спрогнозувати, що ж буде підписано головами МЗС України, Росії, Німеччини та Франції наприкінці листопаду цього року.

Фото: пресс-служба президента

Щоб знайти рішення слід узагальнити позиції всіх сторін та базові данні, які є у рівнянні.

Відтак Голова ОБСЄ Франк-Вальтер Штайнмайер минулого тижня чітко зазначив, що вибори під обстрілами неможливі, але від України чекають трьох законів, від яких залежить політична частина врегулювання конфлікту на Сході України, а саме: Закон про особливості управління окремих райони Донецьких і Ліганських областей (далі – ОРДЛО), Закон про амністію, та Закон про вибори в ОРДЛО.

Ангела Меркель та Франсуа Олланд чітко наголосили, що контроль над кордоном Україна отримає лише після виборів на нині окупованих територіях.

Мінські угоди та Комплекс мір по їх виконанню мають декілька напрямків:

І. Відведення важкого озброєння та встановлення режиму тиші

«має початись на другий день після припинення вогню і закінчитись упродовж 14 днів». Фактичною датою припинення вогню можна вважати 30 вересня 2015 року - це день наступний за днем парафування угоди про відведення озброєнь. Водночас, від дня відведення озброєнь мав початись другий етап, який включає в себе:

-    початок етапу обміну заручників та осіб, що незаконно утримуються, який має завершитись не пізніше, ніж на п’ятий день після відведення (п.6 Комплексних мір)

-    етап визначення модальностей майбутніх виборів на території, яка фактично не підконтрольна Києву (п.4 Комплексних мір);

Незалежно від відведення озброєнь, на Україну покладенні наступні обов’язки:

- не пізніше 30 днів з моменту підписання Комплексу мір Верховна Рада України зобов’язана прийняти Постанову щодо визначення територій, на які поширюється Закон України «Про особливий порядок…» (абз.2 ч.4 Комплексних мір);

- до кінця 2015 року провести Конституційну реформу щодо децентралізації (з врахуванням особливостей окремих районів Донецької та Луганської областей (п.9 Комплексних мір);

ІІ. Проведення місцевих виборів на територіях, які не підконтрольні Україні;

ІІІ. Відновлення Україною контролю над кордоном, подальша українська інтеграція окремих районів Донецької та Луганської областей.

Всі сторони підтримують тезу, що Мінські домовленості мають бути виконані, питання лише в хронології виконання певних пунктів.

Позиція України до Берлінської зустрічі

припинення вогню;

відновлення контролем над кордоном;

проведення виборів за загальним законодавством України;

вступ у силу ст. 2-9 Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей», де визначена «особливість» цих територій;

відсутність амністії для членів ДНР/ЛНР, які вчиняли тяжкі або особливо тяжкі злочини;

Конституційна реформа в частині децентралізації та надання особливого статусу ОРДЛО;

Позиція Росії до Берлінської зустрічі

1) припинення вогню

2) прийняття Закону України по врегулюванню процедури проведення виборів на території ОРДЛО з врахуванням побажань російської сторони через терористичні організації ДНР/ЛНР;

3) вступ у силу ст. 2-9 Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей», де визначена «особливість» цих територій;

4) амністія всіх бойовиків

4) місцеві вибори в ОРДЛО;

5) початок передачі контролю над кордоном українській стороні

Конституційна реформа в частині децентралізації з закріпленням особливого порядку здійснення місцевого самоврядування ОРДЛО;

5) виведення російських військ з території України;

6) відновлення Україною повного контролю  над кордоном.

Про позиції наших «західних партнерів» я зазначив на самому початку статті.

Отже після перемовин в Берліні та заяв усіх сторін, в тому числі і пана Клімкіна, можна дійти висновку, що «Дорожня карта» виконання Мінських угод буде виглядати наступним чином:

  • припинення вогню;
  • паралельно із припиненням вогню розробка та прийняття Закону України «Про вибори в ОРДЛО»
  • проведення виборів;
  • початок відновлення контролю на україно-російським кордоном;
  • вступ у силу ст. 2-9 Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей», де визначена «особливість» цих територій;
  • Закон про амністію
  • Конституційна реформа в частині децентралізації з закріпленням особливого порядку здійснення місцевого самоврядування ОРДЛО;
  • відновлення Україною повного контролю  над кордоном.
  • Відновлення за український кошт зруйнованої території із ворожим до україни населенням.

Але все ж слід зазначити, що не дивлячись на десятки дорожніх карт, які можуть прийняти як дороговказ країни-члени Норманської четвірки, особисто я із великим трудом уявляю, яким чином буде виконаний хоча б перший пункт. Але доволі вірогідно, що Україна все ж піде на прийняття Закону України «про вибори в ОРДЛО», але навряд чи він буде погоджений із Російською Федерацією, та дуже сподіваюсь, що не буде погоджений із нашими «Західними партнерами». Тоді Україна зможе чітко артикулювати, що ми виконали політичну частину Мінських угод і всі подальша ескалація конфлікту лежить цілком та повністю на совісті російської сторони.

Николай Мельник Николай Мельник , Политический эксперт аналитической группы "Левиафан"
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram