Артем Корнецький, доцент Університету митної справи та фінансів, був стипендіатом Fulbright Faculty Development Program (DePaul University, Chicago) та займався дослідженням соціального підприємництва на посаді Visiting Researcher, а 4 листопада у Львівській бізнес-школі УКУ (LvBS) він модеруватиме Intro Talk на тему «Як соціальне підприємництво змінює наше уявлення про бізнес?». Чому сьогодні важливо говорити про соціальне підприємництво та шукати для нього ефективні бізнесмоделі? Артем поділився своїми думками про це у блозі:«Глобальне потепління, перенаселення, дефіцит прісної води – чи робить щось бізнес аби запобігти сучасним викликам, які реально можуть зруйнувати світ? Можемо спуститись на рівень нижче – чи робить щось бізнес аби насправді дбати про своє оточення та людей, яким дає роботу? Популярна відповідь на такі запитання сьогодні – соціальна відповідальність бізнесу, і, дійсно, вона є позитивним явищем, що може впливати на ситуацію. Philip Morris та British American Tobacco, наприклад, заявляють про свою соціальну відповідальність і роблять щось корисне в освіті, але при цьому продовжують заробляти свої прибутки у всім відомий спосіб.
Світ сконцентрувався на фінансах, ними вимірюють успіх та вплив. Безперечно, щоб вирішити поставлені вище проблеми, потрібні гроші, але чи потрібно стільки уваги приділяти акумуляції грошей? Можливо, справжньою місією підприємців має бути не концентрація фінансів? Існує і інший підхід – волонтерство та альтруїзм, деякі люди готові на справжні жертви, щоб зробити цей світ трохи кращим. Такі люди добре розуміють, що від кожного з них залежить вирішення соціальних проблем, і вони починають діяти на локальному рівні. Що станеться, коли таким людям дати інструмент масштабування і, головне, що являє собою цей інструмент?
Колись у світі буде існувати тільки соціальне підприємництво. Вже зараз вам приємно буде подумати про бізнес, який вирішує соціальну проблему, але при цьому дозволяє заробляти гроші. Ви навіть готові відмовитись від частини прибутку, якщо ця частина реально буде щось змінювати на краще. Ви вже могли б робити соціальний бізнес, але чогось не вистачає. Зараз нам всім не вистачає довіри один до одного, ми чекаємо, що нас обдурять чи просто заблокують. Довіра народжується у спілкуванні, а тема соціального підприємництва виходить далеко за рамки класичного бізнесу. Вона включає в себе не тільки бізнесові питання, але і питання етики, моралі, психології та мотивації. Соціальне підприємництво – це еволюція бізнесу у щось більше і про це треба поговорити».
Як відбуватиметься ця бізнес-еволюція та як бути в ній успішними? Візійний центр LvBS розпочинає серію заходів Intro talk в межах підготовки до щорічної весняної конференції Intro. Вже 4 листопада ми запрошуємо на першу зустріч у форматі public talk на тему «Як соціальне підприємництво змінює наше уявлення про бізнес». Зареєстуватись для участі в події.