Насправді ж цей маршрут є насамперед політичним і лише нагадує давній «Шовковий шлях». Економічно обгрунтований маршрут пролягає через Росію – як би це комусь не подобалося. Однак через свою агресивність і непрогнозованість остання не є і не може бути надійним транзитером.
Так само очевидно, що ні світ, ані молоді і чесні нинішній Міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський та його команда ще до кінця не усвідомлюють всього позитиву, значимості згаданої події як для України, так і для всього світу, її реперної ролі для розвитку усіх країн Євразії.
На фоні початку практичної реалізації цього проекту, варто згадати його українських ініціаторів.
Так, вперше в новітній Україні, ідея відпрацювання транспортного маршруту в обхід Росії виникла в 1997-му році, в рамках підготовки міжнародної транспортної конференції у Хельсінкі, в бесіді тодішніх в.о.міністра транспорту України Леоніда Костюченка та заступника міністра закордонних справ України Бориса Гудими (куратора економічного блоку міністерства). Вони внесли пропозицію Міністру закордонних справ України Г.Й.Удовенку (Царство йому Небесне) з проханням погодити ідею на рівні керівництва держави та уряду. Про результати погодження достеменно не відомо, але на конференції у Хельсінкі ця ідея, на жаль, озвучена не була і, відповідно, до її реалізації дотепер не приступали.
Можливо, що якби тоді, в 1997-му, прислухалися до українських державників та якби згадана ідея була озвучена і реалізована в установленому порядку, не було б і нинішнього шантажу з боку РФ, та її обмежень щодо транзиту.