Логічним є і те, що за охорону першої особи держави відповідав громадянин Російської Федерації, яка з «успіхом» використовує досвід, започаткований в США після вбивства 35-го Президента США Джона Кеннеді. Кілька років тому, під час візиту Путіна до Іркутська, снайпер з його охорони «спрацював» по «гаїшнику», який засунув руку в пазуху, як виявилось пізніше, почесати місце від укусу комара. Бідного міліціонера за комір відтягли в кущі, а його сім’я згодом отримала компенсацію, довічну пенсію та пояснення, що міліціонер загинув під час виконання службових обов’язків. Але то Росія, з її громадянською війною на Кавказі та авторитарним режимом Путіна.
Виникає суто юридичне питання: чи дозволяє діюче законодавство України застосування снайперських гвинтівок охороні Президента України і за яких умов?
Незаперечно що, Президент України як громадянин України має конституційне право "захищати своє життя і здоров'я, життя і здоров'я інших людей від протиправних посягань".
Виходячи з Закону України «Про міліцію» (охорона президента відноситься до Державної Служби Охорони – підрозділу МВС) застосування вогнепальної зброї, до якої відноситься і снайперська гвинтівка, може мати місце як крайній захід, тобто можливе, якщо використання інших заходів фізичного впливу та спеціальних засобів є неефективним та не дозволяє виконати працівникам міліції свої обов’язки по захисту Президента, громадян, включаючи самих працівників міліції від нападу, що загрожує їх життю та здоров’ю, для звільнення заручників, для відбиття нападу на охоронювані об'єкти (конвой тощо).
При цьому вогнепальна зброя не може використовуватися при значному скупчені людей та проти вагітних жінок, інвалідів та малолітніх. Застосування вогнепальної зброї можливе лише за умови, що цьому повинно передувати попередження про намір їх використання. Без попередження снайперська гвинтівка як і будь-яка вогнепальна зброя може бути використана у випадку безпосередньої загрози життю та здоров'ю Президента та громадян.
Працівник міліції має право оголити вогнепальну зброю (в даному випадку снайперську гвинтівку) і привести її у готовність, якщо вважає, що в обстановці, яка склалася, можуть виникнути підстави для її застосування.
Тобто, апріорі, охорона Президента не може залучати для охорони снайперів при проведенні масових заходів з участю Президента. Використання снайперської гвинтівки можливе лише при умові передування попередження про намір її використання – «постріл в гору». На практиці виконання цієї умови є проблематичним з огляду на використання глушників та використання гвинтівки з великої відстані, що не дає можливості снайперу самостійно оцінювати дії потенційної жертви. З цих самих підстав і неможливо використання снайперської гвинтівки без попередження, оскільки снайпер має пересвідчитися в безпосередній загрозі життю та здоров’ю Президента, що через оптичний приціл є проблематично. Ну і нарешті снайпер має право оголити зброю та привести її в готовність, якщо вважає, що в обстановці, що склалася, можуть виникнути підстави для її застосування. А це можливо, якщо Президент України потрапив в місце, де ведуться бойові дії, вчиняються масові безпорядки та безлади або на будь-якому балконі багатоповерхівки він побачив Лі Харві Освальда.
Залишається лише сподіватися, що охорона Президента спостерігає за масовими заходами з участю Президента не через оптичний приціл.