Вже підписаний контракт ДП «Антонов», з умовою створення СП, із Саудівською Аравією на будівництво 12 літаків АН-132. Перший літак за цією угодою вже стоїть на підприємстві в ангарі. А потенційно ринок Саудівської Аравії оцінюється у 80 літаків, кожен з який коштує приблизно $30 млн. Уявіть, близько $ 2,4 млрд – це лише ринок Саудівської Аравії по АН-132. І відтепер ми зможемо отримувати й інші подібні вигідні пропозиції.
На жаль, два законопроекти № 3457 та № 3458 народні депутати ухвалили за основу та відправили на доопрацювання до осені. Вони передбачають зміни у Податковому та Митному кодексі України і є не менш важливими для розвитку авіаційної галузі. Аби ви розуміли про що саме йдеться, розповім коротко про кожен законопроект.
Проект Закону України «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо підтримки літакобудівної галузі». Зареєстрований під № 3457.
Сьогодні вітчизняне літакобудування опинилося в неконкурентних умовах - наші літаки є на 20% дорожчими. А все через те, що авіакомпанії не сплачують ПДВ на літаки, які завозять в Україну на умовах операційного лізингу. Тому першою обов’язковою умовою розвитку вітчизняного літакобудування є звільнення підприємств авіаційної галузі від сплати ПДВ, податку на прибуток та земельного податку на період становлення, а також скасування пільг для тимчасового ввозу на умовах операційного лізингу окремих літаків.
У проекті Закону № 3457 ми пропонуємо, зокрема:
- Продовжити до 1 січня 2025 року звільнення від сплати податку на додану вартість (діюча норма Податкового кодексу України встановлена до 1 січня 2016 року);
- до 1 січня 2025 року звільнити від оподаткування прибутку підприємства (нововведення);
- до 1 січня 2025 року звільнити від сплати земельного податку (в редакції ПКУ від 08.11.14 норма існувала до 1 січня 2016 року).
Ппоекту Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо підтримки літакобудівної галузі». Зареєстрований під № 3458.
Щороку наша держава за рахунок ввозу імпортних літаків втрачає від 1,7 до 2,2 млрд грн. Такі підрахунки зробили фахівці ДП «Антонов».
Крім того, виробництво нових літаків розширює номенклатуру комплектуючих виробів, які необхідно імпортувати, оскільки їх в Україні не виробляють. Митні платежі, НДС «накручуються» на ціні кожної імпортованої деталі. Для чого ж підприємству платити за комплектуючі вдвічі дорожче, а ніж за це платять конкуренти.
У проекті Закону № 3458 ми пропонуємо:
- Тимчасово до 1 січня 2025 року збільшити перелік товарів, які ввозять суб’єкти літакобудування, без справляння ввізного мита;
- зменшити види літаючих засобів, що можуть тимчасово ввозити з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами, шляхом встановлення обмеження щодо літаків масою порожнього обладнаного апарата понад 10000 кг, але не більше 30000 кг та пасажиромісткістю від 50 до 100 місць.
Усі три законопроекти розроблені мною та моїми колегами спільно з командою ДП «Антонов». Завдяки цим законодавчим змінам в Україні зможе нарешті розпочатися серійне виробництво літаків. Зараз в нас є 39 підприємств авіаційної галузі, на яких працює 65 тисяч людей. Технологічні можливості тільки одного ДП «АНТОНОВ», при технічному переоснащенні виробничої бази, дадуть можливість випускати до 24 літаків на рік. А це й створення нових робочих місць.
Я не хочу навіть сумніватися в тому, що останні два законопроекти також будуть прийняті. Йдеться не тільки про розвиток літакобудівної галузі, а й про створення позитивного іміджу України. Ми маємо нарешті довести і собі, і світові, і нашому сусіду - Росії, що український літак зможе злетіти без жодної російської складової. І це буде справжня перемога.