Безумовно, швидше можна створити антикорупційні палати і це не потребує окремих великих витрат. Тому доцільно створити саме їх, а потім напрацювати і зареєструвати законопроект, який дозволить створити антикорупційний суд. Існуючий законопроект не відповідає Конституції і за ним навіть технічно неможливо створити окремий антикорупційний суд.
Я не проти створення окремого антикорупційного суду, але потрібен інший підхід, ніж той, що прописаний в зареєстрованому законопроекті. Зокрема, цей законопроект повертає можливість політичного впливу на суддів, унеможливлення якого є одним з основних завдань судової реформи і заради чого вносились зміни до Конституції.
Він передбачає втручання Верховної Ради, Кабміну та інших інституцій, що створюють комісії з відбору суддів. Тобто ми знову повернемось до політичної залежності суддів, бо судді антикорупційного суду, відібрані тим же парламентом, будуть від нього залежні.
Разом із тим хочу спростував припущення, що створення антикорупційних палат буде безрезультатним, бо там працюватимуть судді «старої школи», а самі палати, інтегровані до судової системи, будуть підконтрольні та залежні. Це будуть нові судді, яких відбиратимуть на конкурсних засадах Вищою кваліфікаційною комісією суддів за участі Громадської ради доброчесності. Чому вони не дадуть результат? Крім того, це буде окрема палата Верховного Суду, яка нікому не підпорядковується. Така система і забезпечує незалежність суддів.
Що ж до процедури відбору суддів, хочеться нагадати ще свіжий досвід конкурсу до Верховного Суду. Він дуже вдало себе зарекомендував, бо продемонстрував прозорість та публічність на всіх етапах. Аналогічним підходом можна скористатись і при відборі суддів до антикорупційних палат, не вигадуючи нових процедур та не виокремлюючи суддів антикорупційного суду в окрему касту.