Оригінальний проект Закону “Про внесення змін до статті 8 Закону України “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях” передбачав лише доповнити перший пункт першої частини статті 8 так званого Закону про деокупацію Донбасу після слів “працівники закладів охорони здоров’я” словами “та громадяни за їх згодою”. Це дозволило б залучати до Операції об'єднаних сил добровольців незалежно від місця їхньої постійної роботи.
У разі ухвалення законопроекту саме в такий редакції, до проведення ООС можна було б на законних підставах залучати не тільки “працівників закладів охорони здоров’я”, а й усіх добровольців, наприклад медиків, які наразі не працюють у медзакладах, а також тих, без кого медики на фронті просто не можуть обійтися: водіїв для автомобілів швидкої допомоги.
Якщо закон приймуть в редакції, запропонованій Міноборони, перший пункт першої частини статті 8 Закону про деокупацію виглядатиме так (правки від оборонного відомства виділено курсивом і підкресленням):
Стаття 8. Для забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях:
1) Генеральним штабом Збройних Сил України за потреби за погодженням з відповідними керівниками залучаються та використовуються сили і засоби (особовий склад та спеціалісти окремих підрозділів, військових частин, зброя, бойова техніка, спеціальні і транспортні засоби, засоби зв’язку та телекомунікацій, інші матеріально-технічні засоби) Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань (Служби безпеки України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної спеціальної служби транспорту), правоохоронних органів спеціального призначення, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, розвідувальних органів України, військової прокуратури, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, а також працівники закладів охорони здоров’я та громадяни України на підставі укладання строкового трудового договору (контракту);
"Напевно, наша місія у військових частинах на сході добігає кінця, – із сумом коментує таке рішення Комітету співзасновник ПДМШ і голова його Наглядової ради Геннадій Друзенко. – Схоже, до Нового року у військах не залишиться жодного добровольця ПДМШ. Нам треба чекати на нового Верховного головнокомандувача, аби повернутись на схід?"
Проект закону № 8447, зареєстрований 7 червня 2018 р., було розроблено ПДМШ і внесено 13 народними депутатами.