ГлавнаяБлогиБлог Ольги Гвоздік

Чиновницький автопарк за громадський рахунок

Що відбувається з громадським транспортом в Києві? Для того щоб охарактеризувати його стан, достатньо згадати, як нещодавно люди самостійно організували автобус Київ-Бровари, щоб добиратися на роботу та додому. Або як пасажири масою власних тіл вичавили скло в тролейбусі в годину пік.

Фото: ru.golos.ua

Чиновники КМДА такої проблеми не відчувають. Вони з комфортом пересуваються містом на 126 автомобілях, що перебувають на балансі Комунального підприємства «Автотранспортне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації)» (далі в тексті КП «АТП КМДА» або просто КП). За наш з вами рахунок.

Минулого року з міського бюджету виділили 24,1 млн грн для забезпечення роботи КП. Давайте розберемося разом, чи раціонально витрачаються кошти з міського бюджету. Сьогодні на балансі КП є 126 автомобілів, 120 з них - легкові. Для задоволення потреб КМР та КМДА використовуються лише 68 авто.

Королівські двигуни

Об’єми двигунів у 21 столітті виглядають просто варварськими. Автопарк КМДА майже повністю укомплектований автомобілями Toyota з двигунами об’ємом 2,5-3,5 л. Попри те, що на ринку існує безліч дешевших пропозицій, які не поступаються “тойотам” у якості.

Наприклад, Львівська міська рада підтримала громадську петицію щодо переходу міського громадського транспорту на електробуси. Столичні чиновники до цього поки не дозріли, якщо навіть їхній «еталонний» автопарк укомплектований автівками з такими об’ємами двигунів.

КП обслуговує 118 осіб, які користуються службовими авто. Бюджет міста витратить у 2018 році на це близько 26 млн. грн. Для порівняння, на таку суму місто може придбати 5 нових міських автобусів, які б за рік перевезли до 2 млн. пасажирів. А ще вартість роботи цього КП для міста – це 200 сучасних зупинок громадського транспорту, оснащені інформаційним табло, вай-фай точкою та можливістю підзарядити мобільний телефон.

Як часто чиновники їздять на службових авто і чи користуються ними лише по ділу?

Добові ліміти на використання службового авто вражають щедрістю – від 120 до 200 км/доб. Навіть якщо порахувати поїздку від одного кінця міста в інший і зворотну дорогу, вийде не більше 60 км. В окремих випадках місячний ліміт використання автомобіля досягає 4 000 км! А якщо врахувати, що згідно транспортної моделі м. Києва середньодобова швидкість руху автотранспорту в місті становить 25-27 км/год, то виходить, що чиновники в дорозі проводять до 5,5 годин на день! Доволі сумнівно, що справді є така необхідність і що чиновники дійсно так багато їздять у справах.

Чим замінити службові авто?

Нескладні розрахунки* показують, що навіть використання служби таксі може задовольнити за корпоративними тарифами автотранспортні потреби чиновників КМР та КМДА. І то, це вийде дешевше для громади Києва, ніж утримувати нинішній чиновницький автопарк. Користування службами таксі має ще одну перевагу – позбавляє потреби обслуговувати автопарк, наймати відповідних працівників і т.д., що набагато вигідніше киянам.

Звісно, певна кількість автомобілів має залишитися в автопарку КП «АТП КМДА» для користування у виключних умовах. Але використання чергових автомобілів має стати скоріше винятком, ніж правилом. Наприклад, якщо склалась якась екстрена ситуація, або виникли складнощі у виклику таксі чи користування громадським транспортом, наприклад, через негоду чи ажіотаж. Або виникла потреба поїздки виняткової терміновості, потреба перевезти невеликий вантаж, незручний для перевезення в руках тощо.

Скоротити автопарк КП «АТП КМДА» без шкоди для якості роботи чиновників можна на 80%. «Зайві» авто необхідно продати на відкритому аукціоні. Звісно, не одразу, а поступово до кінця 2019 року.

Необхідно забезпечити прозоре використання автотранспортних засобів, що фінансуються за рахунок територіальної громади м. Києва.

Для цього треба провести аналіз реальних потреб використання службових автомобілів. Визначити, які саме потреби має обслуговувати автопарк КМДА, а також в яких саме випадках і хто конкретно має право користуватись автівками, які утримуються за рахунок міського бюджету.

Довідково.

*Відповідно до наказу виконуючого обов'язки керівника апарату КМДА Л. Верес, є 118 осіб, які мають право користуватися службовими автомобілями. Якщо припустити, що кожен з них на окремому авто щодня буде робити по 2 робочі поїздки на день (туди-назад) із середньою вартістю 150 грн в один бік, то це коштуватиме 118 особи * 248 роб. днів * 4 поїздки * 150 грн = 17 млн грн на рік. Це завищений сценарій - співробітники їздять не щодня, не всі, і не по 2 поїздки в середньому за день. Але навіть розрахунок такого сценарію показує витрати нижчі за 24 млн грн – саме скільки було витрачено з міського бюджету у 2017 році на утримання КП «АТП КМДА».

Ольга Гвоздік Ольга Гвоздік , Громадький діяч
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram