Польща. Які переваги на вулицях міста для туриста?

У зв'язку з безвізом українці частіше стали подорожувати до Європи. Особисто я за останній місяць двічі був у Польщі – у Познані та Ряшеві, також їздив меншими містечками, такими як Перемишль, Пшеворськ та Ярослав. Тому хотілося описати позитивні відмінності Польщі від України, які я побачив.

1.Туризм

Для туристів у Польщі розробленна інтерактивна карта пам'яток, цікавих місць та парків. Заходите на сайт, складаєте маршрут подорожі, а сайт вам підбирає усі пам'ятки в залежності від уподобань. При цьому вся інформація наноситься на карту, і при натисканні на піктограми споруд вам видається і його історія. Зручно, скажу я вам.

Окрім інтернет-ресурсу, майже у всіх містах типу нашого Житомира є центр для туристів, де надають безкоштовно поради, видають паперові карти міста, та й сувеніри там продають. Зручно, скажу я вам.

Також у маленьких містечках стоять вказівники до архітектурних пам'яток, також на початку вулиць є таблички з розшифровкою назв.

Фото: Александр Рудоманов

В Україні я жодного разу такого не бачив. От здогадайтеся, чому у Херсоні є вулиця Залаегерсег?

2. Озеленення міст.

У Польщі більше уваги приділяють догляду за зеленими насадженнями. Жовтої трави ніде не бачив, лише де-не-де бачив непокошену траву, яка спокійно собі зеленіла у парку та між будинками. У містах багато парків, де прокладені не лише пішохідні доріжки, а й велосипедні, які взагалі не заставлені машинами та МАФами, що дозволяє і пішоходам, і велосипедистам насолоджуватися природою.

Наприклад у Познані, парк Цитадель займає близько 100 гектарів, де є і озера, і скульптури, і галявини, але немає машин, шаурми і чуваків з голубами.

3. Кількість літаків.

Над Познанню постійно і вдень, і вночі літають літаки. Ще у місті мало великих будівель, тому літаки пролітають дуже низько над містом. Це так круто - роздивлятися конструкцію літаків, сидячи на центральній площі міста!

Фото: Александр Рудоманов

4. Громадський транспорт.

Громадський транспорт у Польщі їздить згідно з розкладом та менш шумний, ніж в Україні. Квитки купуються за допомоги банківської картки майже на всіх зупинках (але будьте обережні, не на всіх). У Познані 10-хвилинний проїзд коштував 3 злотих, 40 хвилин дороги + одна пересадка — 4,6 злотих, також можна купити квитки на 24 та 48 годин.

Фото: Александр Рудоманов

У самому транспорті можна купити квитки за допомогою пейпасу або дрібних коштів — паперові банкноти мало де приймають. При цьому штраф за безквитковий проїзд складає 280 злотих, але якщо заплатите протягом тижня, то вам буде знижка у 50%. Контролери ходять по “гражданці” і можуть їхати з вами декілька зупинок.

У Познані, якщо туристів троє або більше, то буде дешевше замовити таксі.

На зупинках стоять табло з відліком часу та номером/маршрутом транспорта, що приїде, та наклеєна табличка з розкладом руху. Ніякого сайту "Київпастрансу", все чітко і ясно.

Фото: Александр Рудоманов

5. Парковка.

Згідно з українськими ПДР евакуйовувати автомобілі можна, якщо це суттєво перешкоджає руху. При цьому у правилах чітко вказано, що у випадку, якщо є два метри для проходу людей, то ніхто нікого не штрафує.

У Польщі ж за неправильне паркування потрібно буде сплатити штраф у 100 злотих.

При цьому я жодного разу не бачив, щоб машина перекривала тротуар або пішохідний перехід. Паркуватися можна у спеціально відведених місцях, для осіб з обмеженими фізичними можливостями є окремі місця, паркуватися на яких можна лише за наявності відповідного посвідчення, яке кладуть під скло. При порушенні правил парковки вам можуть заблокувати колеса або викликати евакуатор.

Загалом культурна лінія поведінки пішохід-водій працює добре, в тому числі через штрафи як першим так і другим.

Фото: Александр Рудоманов

6. Безготівковий розрахунок

В Польщі розвинутий безготівковий розрахунок навіть у маленьких містечках, або в кіосках з шаурмою. В Україні — навпаки, адже термінали обов'язково мають ставити лише у містах, де живе більше 50 тисяч людей і де видають фіскальні чеки. При оплаті гривневою карткою варто дивитися на валюту оплати — це мають бути злоті. У іншому випадку — йде подвійна конвертація або ж не вигідний курс, адже покупцю пропонують також розразуватися в доларах за внутрішнім курсом.

Сподіваюся, що мій блог був цікавий вам, але ви будете подорожувати не лише Європою, але й Україною!

Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook, Twitter и Telegram