Що вдалося:
У стратегії розвитку:
* Розроблено стратегію реформування ДП «Укрспирт»
* Затверджено фінансовий план на 2018 рік
* фахівців ДП «Укрспирт» запросили до участі в роботі міжвідомчої комісії Міністерсва економічного розвитку і торгівлі щодо реформування спиртової галузі
* Юристи підприємства надали законодавчі пропозиції до законопроектів що регулюють діяльність підприємства та суміжних галузей, таких як виробництво біопалива, парфюмерної продукції, технічних рідин та оцту: «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо розвитку сфери виробництва біологічних видів палива» та «Про внесення змін до Закону України «Про митний тариф України» щодо обігу спиртовмісної продукції та Податкового кодексу України
В управлінні:
* Впровадження сучасної системи бухгалтерського обліку та сервісів елекронного документообігу
* Стандартизація та оптимізація виробничих процесів
* Відновлено співпрацю із науковцями та роботу дегустаційної комісії підприємства
У виробництві :
* Збільшенно удвічі експорт технічного спирту до країн ЄС
* Відновлено виробництво державної горілки на внутрішній ринок та відвантежено перші партії продукції на експорт
У викоріненні корупційних схем під час закупівель:
Закупівельні процедури були здійсненні на електронних майданчиках ProZorro, Smart Tender та енергетичній біржі
Сировина для виробництва була придбана безпосередньо в агровиробника з мінімізацією транспрортних витрат при постачанні на МПД
* У 4 кварталі 2017 року ДП «Укрспирт» здійснювало закупівлі пшениці 4530 грн./тонна ( в той час ціна у ТОВ «Нібулон» була 4610 грн./тонна ) кукурудзи 4250 грн./тонна ( в той час ціна у ТОВ «Нібулон» була 5080 грн./тонна )
* ДП «Укрспирт» придбало газ у грудні на Український енергетичній біржі по 8870 грн./м3 (При таких умовах контракту ціна на газ НАК «Нафтогаз» - 9918 грн./м3)
* створено рівні та конкурентні умови для всіх учасників ринку, скасовано економічно необрунтовані знижки за якими держава втрачала близько 50 млн грн. щорічно
Визначено коло викликів, що потребують спільних зусиль:
Галузь потребує негайної дерегуляції.
Склалась критична ситуація, що обумовлена неоднозначним віднесенням одних і тих самих товарів до різних кодів УКТЗЕД.
Наслідком цього є неможливість обігу такої продукції вітчизняного виробництва та здійснюється імпорт з-за кордону.
До такої продукції відносяться спиртовмісні продукти технічного та паливного призначення: миючі засоби, розчинники та розріджувачі, антифризні препарати, присадки до моторного палива з антидетонаційними властивостями, суміші запашних речовин, розчини плівкоутворюючих смол.
Виробництво та обіг цих видів продукції, як сировини для подальшої їх переробки, або використання в якості кінцевої продукції неможливо, оскільки існують розбіжності в її класифікації, коли продукція, виготовлена з використанням спирту етилового, спирту етилового денатурованого ідентифікується за кодом УКТЗЕД, як спирт етиловий.
Українські товаровиробники, змушені імпортувати аналогічну спиртовмісну продукцію витрачаючи валютні кошти, а підприємства спиртової галузі втрачають внутрішній ринок.
Прийнятя законопроектів, що змінюють податкове законодавство є складною процедурою, але більшість з тих змін узгоджуються із зобов’язаннями України, щодо гармонізації національного законодавства до законодавства ЄС. Необхідна підтримка Кабміну, законодавців та увага суспільства!
У планах на 2018 рік:
- продовження курсу реформ
* модернізація виробничих потужностей та збільшення обсягів реалізації товарної продукціі
* запуск виробництва високооктанових сумішевих бензинів на Хоростківському МПД»