1. Пропонуємо оптимізувати чисельність працюючих в ЖЕКах працівників, змінити структуру ЖЕКів , замінивши існуючий персонал на висококваліфікованих спеціалістів, що володіють комп'ютерними технологіями, Інтернетом тощо. Менша кількість працюючих приведе до збільшення заробітних плат в межах фонду заробітної плати, запланованого для кожного структурного підрозділу. Диспетчерська служба повинна працювати цілодобово.За багатоканальними телефонами можна буде отримати любу інформацію, що стосується взаємовідносин між надавачем житлово-комунальних послуг та їх отримувачем. Заявку також можливо буде зробити через Інтернет, а також написати та зареєструвати любу заяву.,тощо .Можливо буде також в оn-line режимі зробити звірку по оплаті житлово-комунальних послуг по кожній квартирі, конкретному під'їзду та будинку в цілому та планувати поточні та капітальні ремонти , надаючи на обговорення мешканцям кошториси витрат, аналізуючи кожну статтю витрат та обираючи з декількох спеціалізованих ремонтних бригад одну, але з оптимальним співвідношенням „ціна-якість”. Щомісячна звітністькерівництва ЖЕКу повинна виставлятись на Інтернет-сторінках для інформування всіх мешканців району про витрати, по кожній квартирі надавати звіти про надання їм послуг згідно договору.
2. Для ЖБК також пропонуємо серію змін в управлінні та веденні господарської діяльності цих громадських організацій, які працюють ще за законами Радянського Союзу. Систему взаємовідносин між членами кооперативу та правлінням треба побудувати наступним чином. Дозволити заключити прямі договори на надання послуг по кожній квартирі з „Київенерго” та „Київгазом”, а також на вивезення сміття, прибирання ,ремонт , дезінфекцію та на надання послуг з правлінням ЖБК. По оплаті послуг в кожній квартирі вся інформація повинна бути представлена на сайті ЖБК, а також продумати цілодобовий доступ до цієї інформації. Люба інформація на паперових носіях стосовно взаємовідносин між членами кооперативу повинна дублюватись в електронному архіві ЖБК. Щомісячна звітність
керівництва ЖБК повинна виставлятись на Інтернет-сторінках для інформування всіх мешканців житлово-будівельного кооперативу про витрати по кожній квартирі, а також звіти про надання послуг згідно договору, а також витрати на утримання місць загального користування Надавати оперативно оцінку якості надання комунальних послуг .
Загальні збори членів кооперативу проводити не рідше 2-х разів на рік, на яких визначати види, черговість та обсяги ремонтних робіт, контролювати їх якість, а також затверджувати штатний розклад та встановлювати персональний склад працівників, які обслуговують будинок, встановлювати їм заробітну плату, контролювати розподіл коштів ЖБК, розпоряджатись активами ЖБК (передача в оренду приміщень, використання прибудинкової території , інш,) Рішення зборів вважати легітимним у разі підтримання його 98% мешканців ЖБК. А у разі отримання кредитів в банківських установах на проведення ремонту тощо тільки при 100% згоді членів кооперативу.
Передбачити можливість оперативної перевірки використання коштів ЖБК структурами міської влади за заявою любого члена кооперативу та ознайомлення з висновками перевіряючих органів 100% мешканців, що проживають на території ЖБК.
3. Для ОСББ аналогічно ЖБК
Людмила Ч-юк